וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדו ביעד? מה הטווח האמיתי של משאית טסלה?

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 11:43

ה-SEMI כינוי המשאית של טסלה שהייתה במשך שנים אחד ממוצרי הדגל שלה, לפחות בכל הקשור להצהרות מרחיקות לכת התחילה לעבוד, והנה נתוני האמת של הטווח שלה

משאית טסלה/יצרן

בכל הקשור למגמת ההתחשמלות, לכולם די ברור שככל שהעניינים אמורים במשאיות גדולות, הסיפור הזה הוא אגוז לא פשוט לפיצוח. בכלי הובלת המשאות הגדולים האלו שם המשחק הוא משקל ואז כל ק"ג שנוסף למשאית הוא ק"ג פחות של מטען יקר וכל דקה שבה המשאית לא נוסעת היא השקעה שלא מניבה החזר לבעלים שלה. אבל לטסלה היו תוכניות לחנך מחדש את עולם המשאיות והיא יצאה לדרך בשנת 2016 עם אזכור בתוכנית העל של היצרנית ו-6 שנים אחר כך הפכה למוצר אמיתי.

מוצר אמיתי כזה שמצהירים על יכולות, ביצועים ובכלי רכב חשמלי, לא פחות חשוב - על טווח. במקרה של המשאית, המספר בו נקטה טסלה היה 500 מייל, כלומר כ-800 ק"מ. אבל ליצרנית הזו יש היסטוריה ארוכה של הבטחות מרחיקות לכת, מה קורה עם המשאית הזו בפועל?

משאית טסלה. אתר יצרן
פפסי הייתה הלקוח הגדול הראשון להתנסות במשאית/אתר יצרן

נתונים ראשונים שמפרסם run on less מיזם אמריקני ששם לעצמו מטרה לעודד חדירה של כלי רכב חשמליים לציים מסחריים מנהל מעקב אחר נתוני הטווח והשימוש במשאיות חשמליות, בהן גם המשאיות של טסלה המשמשות את חברת המשקאות הקלים פפסי בסקרמנטו. המבחנים והבדיקות החלו לפני כמה ימים בלבד, אבל הם מעניקים אינדיקציה לא רעה למה שצפויים להיות נתוני האמת של המשאית.

שלוש משאיות לוקחות חלק בבדיקה, כאשר המשאית הראשונה רשמה טווח של 539 ק"מ בסוף הסבב הראשון שלה כשהיא חוזרת למתחם עם 17.5% בסוללה. המשאית השנייה כיסתה 365 ק"מ עם יתרה של 27% בסוללה. אולם האינדיקציה הטובה ביותר מתקבלת ממשאית 3 שרשמה 606.7 ק"מ וחזרה "על הקשקש" כשיש לה 1.6% נותרים בסוללה.

לאחר טעינה יצאו המשאיות לסבב נוסף כאשר משאיות 1 ו-2 רושמות נסועה כוללת של 669 ק"מ ו-605 ק"מ בסך הכל לאותו יום בהתאמה. משאית 3 ה"כוכבת" סיימה את היום בנסועה כוללת של 877 ק"מ.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משאית טסלה. אתר יצרן
תנאי עבודה משופרים/אתר יצרן

ביום הניטור השני, רשמה משאית 1 טווח של 537 ק"מ וחזרה עם 20% בסוללה ומשאית 2 חזרה היביתה עם 19% אחרי שנסעה 578 ק"מ. משאית 3 כיסתה 661 ק"מ באותו יום, אולם זה כלל עצירת טעינה, כך שלא ניתן לדעת בדיוק את הטווח.

ובעוד הנתונים מראים כמה זמן המשאיות היו בתנועה, באילו מהירויות, מה היה טווח הטמפרטורות החיצוניות ואפילו מהירות הרוח וכמה רגנרציה בוצעה בנסיעה - שני נתונים מרכזיים נעדרים - המשקל ותוואי הנסיעה. בלי שני אלו, קשה להניח את המספרים שהשיגו המשאיות על גרף השוואה או לגזור מהם משמעויות לגבי היכולות האמיתיות שלהן.

לטווח המוצהר המקורי, של 800 ק"מ הן בכל מקרה לא הגיעו, השאלה היא בכמה מהמשקל בו הצהירה היצרנית שהן יעמדו בטווח זה (37,200 ק"ג) היו המשאיות מועמסות. אם זה אכן היה המשקל המלא, סטייה של 15% מהטווח המוצהר נשמעת כמו תוצעה מצוינת לסוג כזה של משאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully