וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טסלה הסתירה הורדת הספק במודל 3 המחודשת?

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 17:29

מתיחת הפנים שעברה המודל 3 הביאה שורת עדכונים, אבל כנראה גם גרעה כמה סוסים מההספק. טסלה היא היצרנית הגדולה היחידה שלא נוהגת בשקיפות ומפרסת נתוני הספק וקיבולת סוללה

למרות שבתחום התמחור טסלה יכולה ללמד את יבואני הרכב ויצרניות הרכב כולן שיעור מאלף בתמחור, כאשר היא מציגה פירוט מדויק של הסכום אותו משלמים כמיסים ומחיר המכונית עצמה, כאשר זה מגיע לנתוני ההספק של המכוניות, קשה מאוד לקבל ממנה נתון אמיתי ומבוסס.

בגדול, הסיבה או התירוץ למען האמת, היא שבניגוד למכוניות בנזין שיעניקו לכם את מלוא האורווה עד טיפת הבנזין האחרונה, במכוניות חשמליות, על מנת להגן על הסוללות ממצב של ריקון מוחלט, מפעילות המכוניות מנגנון הפחתה של ההספק והביצועים לטובת טווח. כך שטכנית, רמות ההספק אינן קבועות ואחידות. רק שזה לא מונע משאר היצרניות לפרסם את נתוני ההספק המירבי לדגמיהן. בטסלה לא תמצאו אותו באתר החברה, כמו שלא תמצאו את נתון קיבולת הסוללה.

אבל במקרה הזה, טוב שיש את "משרד התעשיה והמידע הטכנולוגי" של סין שדורש מהחברות למסור לו את נתון ההספק של המכוניות ובו הוא מפורסם. מבט על הנתונים של טסלה מודל 3 המחודשת מגלה כי יחד עם השדרוגים והתוספות, היא גם החסירה לא מעט סוסים בתהליך.

טסלה מודל 3 המחודשת. אתר יצרן
שדרוג לדגם, שנמוך להספק/אתר יצרן

על פי המפורסם באתר, נראה שהמודל 3 המחודשת בגרסת ההנעה האחורית הבסיסית המכונה גם SR מציעה 260 כ"ס, אלו 19 סוסים פחות מאשר לגרסה זו בדור היוצא שלה היו 279 כ"ס. גם בגרסת ה-LR בעלת הטווח הארוך יותר ושני המנועים יש הפחתה בהספק, אבל כאן מדובר כבר בפער משמעותי מאוד. הדור הקודם, כך לפחות לפי הפרסום הרשמי בסין הציע 493 כ"ס, הגרסה המחודשת מפחיתה את החגיגה ל-444 סוסים, כלומר 49 כ"ס פחות.

הדברים האלו מתיישבים גם עם עוד שני נתונים שכן פורסמו על ידי טסלה, הראשון הוא הנמכת המהירות המירבית ל-201 בשתי הגרסאות (אם כי כאן הסיבה הרשמית הייתה מעבר לצמיגים חדשים ושקטים יותר), אבל יותר מכך הטווח המשופר שעלה בגרסת ה-SR ל-513 ק"מ (במקום 491 ק"מ) ובגרסת ה-LR ל-629 ק"מ לעומת 602 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully