וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצר באדום: תיק עבירות התנועה של איתמר בן גביר נחשף

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 21:46

בכאן 11 נחשף הערב גיליון עבירות התנועה של השר לביטחון לאומי: 23 עבירות חגורת בטיחות, 11 פעמים שימוש בנייד ללא דיבורית, וקנסות בשווי 29 אלף שקל. דוברו מסר בתגובה: "אלה עבירות ישנות"

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר ביקר עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, בבסיס האימונים של מג"ב במכמש, 1 באוגוסט 2023. דוברות משטרת ישראל
ליד המפכ"ל בן גביר דווקא שם חגורת בטיחות/דוברות משטרת ישראל

תמיד טוב ששר מכיר היטב את תחום הפעילות של משרדו. אולם במקרה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שאגף התנועה במשטרה נמצא תחת אחריותו, מדובר בהיכרות מהצד הפחות חיובי.

הערב נחשף בחדשות הערב בכאן 11 גיליון ההרשעות של בן גביר בתחום עבירות התנועה, והוא עגום למדי. בן גביר מחזיק ברישיון נהיגה מזה 23 שנים, וסביר שבשלושה עשורים נהג יצבור מספר דוחות, אבל השר לביטחון לאומי צבר 78 כאלה, רבות מהן בעבירות החמורות שישנן, ושילם בעטיין קנסות בסך מצטבר של כמעט 30 אלף שקל.

כך למשל צבר בן גביר 23 דוחות בנושא אי חגירת חגורת הבטיחות, אמצעי הבטיחות הבסיסי והיעיל ביותר. 19 פעמים קיבל דוח כי לא חגר בעצמו ו-4 פעמים כי אחד מנוסעי הרכב שבו נהג לא חגר.
זאת ועוד: 11 פעמים נתפס בן גביר משוחח בטלפון הנייד ללא דיבורית, כאשר באחת מהן הורשע רק בסעיף מקל של אי החזקת הגה בשתי ידיים, בגלל ליקויים בראיות.

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
בן גביר. "הישנות העבירות מלמדת על זלזול בחוק וביטחון המשתמשים בדרך", אמר עליו תובע משטרתי/ניב אהרונסון

ארבע פעמים נתפס בן גביר נוסע במהירות מופרזת ופעמיים עבר צמתים ברמזור אדום. אחת מהן בנסיבות מחמירות, לאחר שצולם חוצה את הרמזור "חמש שניות או יותר" לאחר שהאור הפך לאדום.
ההרשעות החוזרות ונשנות והיותו עורך דין במקצועו, לא מנעו ממנו לחזור שוב ושוב לכביש, ולהיתפס שוב. כך למשל הוא נתפס פעם אחת חוצה קו הפרדה רצוף ("לבן").

בכאן 11 דווח כי באחד ממשפטי התעבורה, כאשר כבר כיהן כחבר כנסת, אמר עליו התובע המשטרתי לבית המשפט, "הישנות העבירות מלמדת על זלזול בחוק וביטחון המשתמשים בדרך".

גיליון ההרשעות שלו כולל גם 6 פעמים נהיגה ללא רשיון תקף, 6 פעמים עצירה המפריעה לתנועה, פעמיים נהיגה ללא טסט תקף ברכב, פעמיים ללא שלט נהג חדש ופעם אחת ברכב שאין לו רשיון מתאים עבורו.

מטעמו של השר בן גביר נמסר לכאן 11 כי מדובר בעבירות תנועה שהתיישנו לפני שנים רבות. לגבי הקנסות נמסר: "השר שילם 29 אלף אבל קיבל רבע מיליון שקלים פיצוי מהמשטרה על מעצרי שווא - כך שהמשטרה והשר מקוזזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully