וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החג שמח, הפקקים סיוט: מה מחכה לכם בכבישים?

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 0:23

באגף התנועה של המשטרה פרסמו את מפת הפקקים של ראש השנה וימי החג. היכן אתם צפויים לעמוד הכי הרבה שעות ואיך אפשר לנצח את הפקק?

פקקים. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
עומסי תנועה בראש השנה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

כשהיינו בגן ובבית הספר למדנו על סימני ראש השנה, על הרימון, התמר וכמובן התפוח בדבש, ועל ראש הדג שבו מאחלים שנהייה לראש ולא לזנב. רק כאשר אנחנו גדלים מגלים לנו שיש עוד סימן אחד לחג - הפקקים ובו אנחנו בעיקר הולכים להיות הזנב של הדג.

כבכל שנה, נערכת משטרת התנועה להתמודד עם עומסי התנועה בימי החג ובחול המועד של חגי תשרי. היערכות הכוללת בין השאר פריסת שוטרים בניידות סמויות וגלויות ואופנועים במטרה לאכוף עבירות תנועה ולהבטיח את התנועה הסדירה. גם השנה במוקד יעמדו עבירות היסח דעת, עקיפות מסוכנות ועבירות בצומת - אנחנו היינו מוסיפים לאלו את הנסיעה על השוליים וההידחפויות - העבירות שלהן אין מחילה גם בכיפור.

מפת עומסי תנועה ראש השנה 2023. משטרת ישראל, צילום מסך
עומסי התנועה בערב החג/צילום מסך, משטרת ישראל

על פי המפות שפרסמה המשטרה נראה שבערב החג עומסים צפויים בכמעט כל הנקודות הקריטיות להגעה מצפון לדרום ולהיפך. מצומת עמיעד בצפון ועד בית קמה בדרום. מפתיעים בהיעדרם מהמפה כביש 6 (למעט חלקו הצפוני העמוס תמידית בין עירון לתל קשיש) וכביש מספר 1 במקטע בין תל אביב לירושלים.

במפות העומסים לחול המועד נראה שבאמת כבר אין לאן לברוח עם לא פחות מ-19 סימונים לצירים עמוסים, ולא מדובר בנקודות עמוסות אלא במקטעים שלמים ולא מבוטלים כמו רעננה-חדרה, בית שאן-עפולה, ענבה עד שער הגיא ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפת עומסי תנועה ראש השנה 2023. משטרת ישראל, צילום מסך
מפת העומסים לערב החג וחול המועד/צילום מסך, משטרת ישראל

עומדים בפקק? החוקים

אם כבר נקלעתם לעומס תנועה, הנה כמה נקודות שיעזרו לכם לצאת בצד השני שלו עם מעט שפיות וישוב הדעת.

1. די לזגזג - אתם לא באמת חוסכים זמן, אתם רק מבזבזים אנרגיה ומטריפים את כל הנהגים מסביב. כולנו בתוך העומס הזה והנתיב משמאל לא טס עכשיו על 140 ובטח לא יעשה את זה כשתעבור אליו. אבל אם אתה כן עושה את זה, אתה באמת מתבקש לא להיות אידיוט מושלם ולפחות לאותת.

2. שמור מרחק - למרות שזה פקק וכולם זוחלים, עדיין צריך לשמור מרחק מהרכב שלפנים. עצור כך שאתה רואה את הגלגלים האחורים של הרכב לפניך, אין מה להיצמד לטמבון שלו. בונוס - אתם לא שואבים לתוך המכונית שלכם אדי CO2 מהמכונית מלפנים (בכל מקרה עדיף במצבים כאלו לשים את המזגן על מצב סירקולציה).

3. צפה בלימה - נסו להרים את העיניים למכוניות שנמצאות 3-4 כלי רכב קדימה, כשאתם רואים אותם בולמים, הרפו מהגז וגלשו קדימה, ברגע שתעשו את זה נכון תגלו שאתם פשוט זורמים בלי הצורך לעצור כל פעם באופן מלא.

4. עייף? תתחלף! - זה לא פשוט, אבל נסו לאתר סימנים מוקדמים לעייפות, ניקור, תגובה מאוחרת, "הפתעות" משום מקום. וזכרו, ברגע שאתם מרגישים את זה, זה כבר אחרי הנקודה שבה הייתם צריכים לעצור בצד. התחלפו עם מישהו אחר או מצאו מקום לנוח לפני שתמשיכו.

5. 40 שנה במדבר, נשרוד גם את זה - הכינו את עצמכם, את הילדים, את המארחים, את כולם לזה שהזמן הוא טנטטיבי ולא בשליטתכם, שום עצבים ושום לחץ לא ישנו את זה. הכינו תעסוקה לדרך לילדים והחליטו מראש כל כמה זמן עוצרים למתיחת שרירים ושחרור נוזלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully