וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ברק תאפשר עבודות בשבת וקו המטרו M2 יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 17:50

עיריית בני ברק הסכימה שנת"ע תקבע אילו עבודות הן פיקוח נפש והוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את תוכנית קו המטרו M2, מחולון לפתח תקווה, דרך תל אביב

המטרו. נת"ע,
המטרו בגוש דן (הדמייה). כעת נותר לאישור רק הקו מגלילות לכפר סבא, שלו מתנגדים חלק מתושבי רעננה/נת"ע

עיריית בני ברק מסכימה בפועל לעבודות בשבת בתחומי העיר בפרויקט המטרו, כל עוד יבוצעו באופן תת קרקעי ללא נראות ציבורית ולאחר שהוגדרו כ"פיקוח נפש". ההחלטה אילו עבודות יוגדרו כך תהיה של חברת נת"ע, ותחול גם על הפעלת מכונות הכרייה התת קרקעיות שהפסקת פעולתן לפי השלמת העבודות עלולה להביא להתמוטטות המנהרות.

זאת לאחר שבעבר התנגדה העירייה לעבודות כאלה, ואף הענישה את נת"ע על ביצוע עבודות בשבת בקו האדום של הרכבת הקלה, באמצעות סגירת אספקת המים לפרויקט. העירייה גם סירבה לאפשר לנת"ע לבצע פעולות אחזקה דחופות בסופי שבוע, שגם אותן תוכל לבצע כעת אם תמצא אותן כ"פיקוח נפש".

מפת קו M2 של המטרו בגוש דן, כולל המעקף של בני ברק שבוטל. נתע,
מפת קו המטרו M2, כולל המעקף של בני ברק שבוטל. שנת ההפעלה המיועדת: 2034/נתע

ההסכמה הזאת אפשרה לוועדה לתשתיות לאומיות, שבראשה עומד איש ש"ס נתן אלנתן, לאשר היום את תוואי קו נוסף של המטרו בגוש דן, קו M2. הקו, באורך 26 ק"מ, יתחיל במחלף יוספטל שבחולון ויעבור דרך תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק וגבעת שמואל, ויסתיים סמוך לאזור התעסוקה סגולה בפתח תקוה. בעקבות ההסכמה בוטל התוואי החלופי לתוואי בני ברק העובר בתחום רמת גן, באופן שיבטיח את השרות לעיר. הקו יכלול 22 תחנות תת קרקעיות ואמור להתחיל לפעול בשנת 2034.

בעקבות ערעורים שהוגשו נגד בניית תחנה של הקו מתחת לכיכר הבימה, בטענה לפגיעה בעצי פיקוס במקום, הוחלט לאשר בכל זאת את התחנה בתוכנית מצומצמת שתשמר חלק מהעצים.

עד כה אושרו החלק המרכזי של קו M1 מצומת חולון ועד גלילות, וקו M3 מהרצליה לאור יהודה, עם שלוחות לנתב"ג, חולון ובת ים.

שרת התחבורה מירי רגב ממשיכה לקדם את תכניתה להוציא את עבודות המטרו מנת"ע, בטענה שלא עמדה בלוח הזמנים לקו האדום ולמרות שנת"ע צברה בפרויקט ניסיון שאין לגופים אחרים בארץ בביצוע עבודות רכבת תת קרקעיות. רגב סיכמה בינתיים עם האוצר על העברת עבודות מקדימות לקווי המטרו לידי חברת נתיבי ישראל.

נת"ע מצידה השלימה את ההערכות לתכנון וביצוע הקו. נבחרה מנהלת לפעילות המטרו בחברה, נועה אורן ונבחרו חברות לניהול העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully