וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב חשפה את האמת: הישראלים לא ממהרים לעבור לקו האדום

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 9:32

למרות ההערכות ל-250 אלף נוסעים ביום, הודתה שרת התחבורה כי רק "עשרות אלפים נהנים ממנו בכל יום". נתע מסרבת לפרסם נתון רשמי, אבל טוענת שהמספר יעלה אחרי החגים

באופן לא אופייני מודה שרת התחבורה מירי רגב שהקו האדום של הרכבת הקלה במרכז לא עומד בינתיים בציפיות מבחינת כמות הנוסעים. "ה'דנקל' פועל כבר בימים אלה ונהנים ממנו עשרות אלפי אזרחים מידי יום", מסרה אתמול רגב בהודעת הברכה לרגל אישור תוואי המטרו M2 בוועדה לתשתיות לאומיות.

והמספר בו נקבה השרה מסגיר את מה שנראה כמו תחילת תנועה מאוד איטית לקו האדום, שכן למרות שהתחזיות היו ל-250 אלף נוסעים ביום, מספרם כרגע עומד לפי הערכות בממוצע על כ-100 אלף איש בלבד, פחות מאשר בימי הפעילות הראשונים באוגוסט.

נת"ע שתכננה את הקו מפתח תקווה לבת ים לפי תכניות בנות 20 שנה, ואחראית להפעלתו באמצעות חברת תבל, מסרבת לפרסם את מספר הנוסעים לפי יום, ורק מסרה כי בחודש הראשון נסעו בקו האדום 2.136 מיליון נוסעים, ממוצע יומי של כ-65 אלף איש, כולל מוצאי שבת שבה פועל הקו רק כשלוש שעות וימי שישי שבהם הוא פועל רק כעשר שעות.

הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב יוצא מתנת אליפלט לכיוון שדרות ירושלים ביפו
9 באוגוסט 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
עד העדיפות ברמזורים, התנועה העילית בחיבור בת ים ותל אביב איטית להרגיז/פלאש 90, אבשלום ששוני

לפי נתוני תבל אירעו עד כה 8 תאונות שבהם נפגעו נוסעים, ללא מעורבות רכבת. בנוסף לא נעלמו תקלות התפעול, 6 מהן התרחשו מאז תחילת פעילות הרכבת (2 תקלות חשמל, 2 תקלות איתות ו-2 תקלות רכבת) וכן התקלות שהביאו לבלימות החירום. אתמול למשל הוביל אירוע כזה לכך שרכבת עמדה על הפסים כ-15 דקות ורק אז התקדמה לתחנה הקרובה שם הורידה נוסעים. התכנון המיושן של הקו הוא לא מחובר ישירות לאתרים מרכזיים כמו תחנת רכבת סבידור, והתחנה הקרובה אליה (אבא הלל הסמוכה למתחם הבורסה) נמצאת במרחק 200 מטר ממנה. על השימוש בקו מעיבה גם תנועה איטית שלו בקטע העילי שבין יפו לבת ים. וזה מלבד 3 הפגנות ששיבשו את השירות.

כפי שנחשף בוואלה, התנועה בו כה איטית שאפליקציית מוביט ממליצה לנוסעים בין תחנת בת ים קוממיות לאליפלט בגבול יפו תל אביב, לעשות את הדרך באוטובוס, זה שקצב נסיעתו מוכתב גם על ידי עומסי תנועה בכביש ועדיין יאפשר לחסוך כעשר דקות. זמן הנסיעה אמור להתקצר לאחר התאמת זמני פעילות הרמזורים כך שיעניקו עדיפות לתנועת הרכבת הקלה.

שבוע להפעלת הרכבת הקלה בתל אביב. ראובן קסטרו, גלית סבג בונות אלטרנטיבה, לע"מ, עיבוד תמונה
חגיגות ההשקה הואטו מאוד לאחר כמה שבועות/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, גלית סבג בונות אלטרנטיבה, לע"מ

מהתפלגות השימוש ברכבת הקלה, ניכר כי מי שמאמצים אותה יותר מכל או יותר נכון, האיזור בו נעשה בה שימוש רב ביותר הוא בתל אביב, 1,000,307 תיקופים שהם 47% מכלל הנסיעות שבוצעו נעשו בה. אחריה נמצאת בני ברק עיר בעלת שיעור שימוש גבוה בתחבורה ציבורית באופן כללי עם 15%, פתח תקווה עם 14% ורמת גן ובת ים שתיהן ממעטות לעשות בה שימוש עם 12% כל אחת.
תחנות תל אביב הן גם העמוסות ביותר כאשר אלו אלנבי, יהודית ובן גוריון המובילות את הדירוג. אחריהן שאול המלך, ארלוזרוב ואבא הלל שנתוני התיקוף בשלושתן דומים מאוד.

גם בנת"ע, שמנוהלת בידי חיים גליק, מודעים לנתונים הנמוכים, שם זוקפים זאת לתקופת החופש והחגים. מהחברה נמסר בתגובה כי להערכתה לאחר החגים יתייצב הביקוש לדנקל על רף גבוה יותר, וזאת עקב חגים וחופשים בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully