וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו עושה Delete לדיזל

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 9:35

מנועי הדיזל, פעם נכס צאן ברזל במכוניות אירופיות, מפנים את מקומם לאט לאט. כעת מודיעה וולוו כי בדרך למעבר לחשמל, היא מפסיקה את ייצור צרכני הסולר במכוניותיה

וולוו XC90 הייבריד T8 במבחן דרכים. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ה-XC-90 היה מאחרוני הוולוו שנמכרו כאן עם מנוע דיזל/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אחרי שהודיעה כי היא מפסיקה לייצר את אחת התצורות המזוהות איתה ביותר - הסטיישן, וולוו מודיעה כי היא נפרדת גם ממנוע הדיזל. הוא נשאר בצד הדרך בזמן שהיצרנית ממשיכה את המסע שלה לייצור מכוניות חשמליות בלבד עד שנת 2030 ולהפוך לחברה בעלת נייטרליות אקלימית, כלומר ללא טביעת רגל של זיהום בכל תהליך הייצור עד שנת 2040.

היצרנית מצהירה על המהלך הזה בשבוע האקלים שנערך בניו יורק, לפי הפרסום שלה מכונית הדיזל האחרונה מתוצרתה תרד מפס הייצור בראשית 2024, בעשותה כן, היא מיצרניות הרכב הוותיקות הראשונות שמצהירות ויוצאות למהלך כזה. הוא מתחברה להצהרה הקודמת של היצרנית בנוגע לאסטרטגיית מנועי הבעירה הפנימית שלה - או יותר נכון להיעדר האסטרטגיה לאחר שב-2017 הודיעה כי לא תפתח יותר מנועי דיזל ובנובמבר האחרון היא הודיעה כי תפסיק להשקיע בפיתוח מנועי בעירה פנימית בכלל. "אנחנו לא מבזבזים קרונה בודדת על תקציב המחקר והפיתוח של מנועי בעירה פנימית".

וולוו EX30. אתר יצרן
עין לחשמל צופיה/אתר יצרן

"מנועים חשמליים הם העתיד", אומר ג'ים רואן מנכ"ל חטיבת המכוניות בוולוו, "הם עולים על מנועי בעירה פנימית בכך שהם פחות רועשים, פחות רועדים, עולים פחות לתחזוקה וללא יציאות אגזוז מזהמות". ומפרט כי היעד שלהם הוא כעת לפתח היצע שלם של מכוניות יוקרה חשמליות.

ולפרידה הזו של וולוו ממנועי הדיזל יש משמעות לא פשוטה עבור היצרנית, היא החלה את הרומן עם לוגם הסולר בחטיבת המכוניות שלה בשנת 1979 עם מנוע דיזל שישה צילינדרים שמקורו היה בפולקסווגן. שלוש שנים אחר כך ב-1982 כבר היה לה מנוע דיזל משלה ה-TD24 לוולוו 760 החדשה דאז, שהפך אותה למכונית הדיזל המהירה ביותר בעולם. ב-2011 הייתה הראשונה להציג מנוע דיזל פלאג אין. משנת 2017 עם התקררות היחסים כלפי כלל מנועי הדיזל בעקבות שערוריית הדיזל-גייט של פולקסווגן והחמרת התקנים החלה גם וולוו כאמור למשוך את ידיה מהשקעה ופיתוח של המנועים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully