וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד לחשמל: זו אחת המכוניות החשובות של פולקסווגן

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 20:37

פולקסווגן טיגואן החדש הוצג ויש לו שתי יחידות הנעה מאוד מעניינות שהסיכוי שיגיעו אלינו שואף לאפס. למה זה חבל כל כך ולמה אנחנו כן יכולים לצפות?

פולקסווגן טיגואן 2023. אתר יצרן
שמרנות היא תמיד מניה בטוחה/אתר יצרן

נדמה שהתרגלנו כבר לזה שכל מכונית חדשה שנייה שמוצגת היא חשמלית כלשהי, לרוב סינית לרוב ממותג שלא שמענו עליו ונתקשה להגות, אבל האמת היא שלמעט כמה שווקים מאוד יוצאי דופן ועולמות ההייפ החדשותי - המכוניות החשמליות אמנם הולכות וכובשות נתח שוק שגדל בהתמדה, אבל אם הכוונה היא להעיף כמויות אדירות, לכוון למרכז המאסה עם קרוסאובר נאה, מאובזר, עם יחידות הנעה יעילות ובטווח מחירים הגיוני זה תמיד הימור בטוח.

פולקסווגן אוהבת הימורים בטוחים, והטיגואן היה אחד כזה בשני הדורות הקודמים שלו. כמה בטוח? למעט בשנה הראשונה של השיווק שלו, 2008 - נמסרו יותר מ-92 אלף חתיכות ומאז הרצף היה כזה: 105 אלף, 105 אלף, 110, אלף, 151 אלף, 142 אלף, 150 אלף, 148 אלף, 178 אלף, 236 אלף, 250 אלף, 264 אלף וכן הלאה. אגב, אלו רק המספרים באירופה, בלי סין (עם 340 אלף כלים בשנת השיא) ובלי ארצות הברית ודרום אמריקה. בסך הכל - כ-7.6 מיליון יחידות שלו.

פולקסווגן טיגואן 2023. אתר יצרן
לא וויתרו על משטח המגע למערכת השמע ולבקרת האקלים, אבל לפחות יש כפתור פיזי בנוסף/אתר יצרן

בחזרה לטיגואן מהדור השלישי, מה שפולקסווגן עשתה כאן הוא פשוט לעקוב באדיקות אחר ספר ההוראות שעיצב את שני הדורות הקודמים עם תוספות עדכניות נדרשות בתחומי המנועים והבידור וגם הופעה חיצונית שקורצת לעולמות משפחת דגמי ה-ID החשמליים של היצרנית. היא קורצת מסיבה טוב, העיצוב החיצוני פה נוטש את הקווים הרבועים והקשוחים למראה של הדור הקודם לטובת צורות רכות ואווירודינמיות להפחתת מקדם הגרר והגברת החיסכון בדלק.

אגב, הדגם אולי חדש, אבל הפלטפורמה שלו לא - זו ה-MQB EVO של פולקסווגן ומכיוון שהיצרנית לא מצהירה על המימדים למעט זה שהוא ארוך יותר ב-3 ס"מ מהדור היוצא (כלומר 4.54 מטרים כיום), זה אומר שנתון הרוחב ובסיס הגלגלים נותרו זהים - 1.84 מטר ו-268 ס"מ בהתאמה. מה ששם אותו בגזרת התחרות שלו - יונדאי טוסון, קיה ספורטאז', רנו אוסטרל וכו'. הוא כן גדל משמעותית בתא המטען שעלה ב-37 ליטרים ל-625 ליטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פולקסווגן טיגואן 2023. אתר יצרן
625 ליטרים בתא המטען/אתר יצרן

בתא הנוסעים יש מסך מולטימדיה בגודל של 12.9 אינץ' וברמות הגימור הגבוהות יותר הוא גדל ל-15 אינץ' ומול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ'. בפולקסווגן לא נגמלו לגמרי מהתפעול במגע של הטמפרטורות ועוצמת השמע, בתמונות לפחות הם נראים מוארים. על פניו גם נראה שהם הוסיפו חוגה פיזית לעוצמת השמע, הכפתורים בהגה בכל מקרה חזרו להיות פיזיים ולא כפתורי מגע.

בהתאם לרמת הגימור תקבל המכונית בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע וגם ליושבי השורה השלישית שבכל מקרה מקבלים יציאות מיזוג. תאימות אנדרואיד ואייפון וגם מושבי נוחות ארגונומיים. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות תצוגה עילית, שמשות אקוסטיות וסייען חניה שכמו בב.מ.וו "זוכר" את 50 המטרים האחרונים ומסוגל לנהוג את המכונית עצמאית ברוורס החוצה מהחניה.

פולקסווגן טיגואן 2023. אתר יצרן
טווח של עד 100 ק"מ לגרסת הפלאג אין/אתר יצרן

הבשורה המעניינת והמשמעותית של יחידות ההנעה היא המערכת ההיברידית פלאג אין, שבזכות סוללות 19.7 קוט"ש יכולה לאפשר טווח של עד 100 ק"מ חשמליים, וזה כבר הופך אותו לרכב שיכול לשמש כחשמלית נתחים משמעותיים מאוד של קהל המשתמשים הפרטיים ביום יום. המערכת גם תומכת בטעינת DC מהירה, אך ללא פירוט של המהירות. המערכת החשמלית תשתמש במנוע ה-1.5 ליטר כבסיס בשתי רמות הספק הראשונה עם 204 כ"ס והשנייה עם 272 כ"ס. גרסאות אלו שיקרות יותר לכתחילה יהפכו ליקרות עוד יותר עם ביטול הטבת המס למכוניות פלאג אין בינואר 2024.

עוד עם מנועי ה-1.5 ליטר עם 126 או 147 כ"ס בגרסת הבנזין הרגילה (או.קיי "היברידית קלה"). מנועי ה-2.0 ליטרים בהספק 200 או 260 כ"ס ואפיל שני מנועי דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם 150 או 200 כ"ס.

מבחינת ההנעה הגרסאות ההיברידיות יהיו עם הנעה קדמית בלבד, בעוד אלו עם מנועי הבעירה הפנימית יוכלו להגיע גם עם הנעה כפולה. תיבות ההילוכים בכולן יהיו כפולות מצמד עם 6 או 7 הילוכים.

תחילת השיווק של הטיגואן החדש באירופה צפוייה ברבעון הראשון של 2024, לקראתה יפורסמו המפרטים המלאים של המכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully