וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם דו"ח מהירות באירופה הקיץ? כך תוכלו לשלם רק חצי

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 9:38

חלק ממדינות אירופה מעניקות הנחה גדולה למי שמשלם את הדוח במהירות. אם קיבלתם דרישת תשלום דרך חברת ההשכרה שלמו מייד. אלא שיש מלכוד אחד בעייתי - רוב הסיכויים שלא תספיקו לשלם. למה?

אין דבר שיכול להעיב על חווית טיול מוצלחת בחו"ל כמו לחזור הביתה ולגלות כמה ימים אחר כך שחוץ מהרבה תמונות נוף שנראות בדיוק אותו הדבר, יש לכם גם דרישת תשלום בגין עבירות תנועה שביצעתם בזמן הנהיגה שם. זו יכולה להיות חניה במקום אסור, נסיעה שלא במהירות המותרת או בנתיב שמיועד לכלי רכב מסוימים, כניסה לאיזורים אסורים בערים ומה לא.

אבל לא הרבה אנשים יודעים שאם ממהרים לשלם את הדו"ח ולא מבזבזים זמן, אתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף. במדינות נופש פופולריות כמו ספרד, איטליה, צרפת ובריטניה יש הנחה של עד 50 אחוז אם אתה משלם את התביעה בתוך פרק זמן מסוים.

הרץ השכרת רכב. ShutterStock
ההודעה של חברת ההשכרה תגיע הרבה לפני הדו"ח (צילום המחשה)/ShutterStock

ספרד: מדיניות 20 הימים
ספרד נדיבה במיוחד כלפי עברייני תנועה. מי שמקבל קנס מה - Dirección General de Tráfico או בקיצור DGT, אינו מערער עליו, ומשלם את הקנס תוך עשרים יום יקבל הנחה של 50 אחוז.
לאחר שחלפו עשרים הימים, עד היום ה-45 לאחר קבלת ההודעה, חל שיעור הקנס הרגיל. רק אחרי שעוברים אותם 45 ימים יש לשלם היטל של 20 אחוז.
אין הנחה על הקנס אם השתמשת בגלאי מצלמות מהירות בספרד ונתפסת. כמו בגרמניה, זה אסור.

בצרפת יש לך 15 ימים
גם צרפת מעניקה הנחות על קנסות. אבל אצלם יש לכם חמישה עשר יום לשלם קנס בסכום מופחת. לדוגמה, אם ביצעת עבירת מהירות של בין 20 ל -50 קמ"ש מעל המהירות המרבית המותרת, לא חבשת חגורת בטיחות או נהגת ברכב ללא תעודת רישום, כל אלו גוררים קנסות של כ-90 יורו שיגיעו אליכם לתיבת הדואר. אבל אתם יכולים לחסוך חצי מהסכום על ידי תשלום הקנס במהירות.

בריטניה: מנומסים עד שעוברים את הגבול
מי שמקבל קנס בבריטניה ומשלם אותו תוך ארבעה עשר יום יכול לנכות 50 אחוז מהקנס. אבל המצב שונה לגמרי אם תיקחו את הזמן ותשלמו את הקנס לאחר תקופה שעולה על שבועיים. אז תצטרכו לשלם 50 אחוז יותר מסכום הקנס המקורי.

חלון זמן קצר באיטליה
באיטליה, יש לכם רק פרק זמן קצר לתבוע הנחה על הקנס. מי שמשלם את הקנס תוך חמישה ימים או משלם את הסכום באתר יכול לחסוך עד 30 אחוזים.

מצלמות האכיפה בנתיבי איילון, אוגוסט 2015. אבי כהן
צולמתם 3 פעמים באותו מקום? תשכחו מאיחוד קנסות/אבי כהן

הסחבת שעולה ביוקר

אז הבנתם שעשיתם טעות, אתם אפילו מוכנים לשלם עליה ואם אפשר לשלם פחות אדרבה , אלא שיש בעיה - אלא אם כן התמזל מזלכם - את הדו"ח עצמו אתם כנראה תקבלו הרבה אחרי שתעבור מסגרת הזמן הקצובה שתזכה אתכם בהנחה.

הסיבה? המסלול שעובר דו"ח התנועה מרגע תיעוד העבירה, המשלוח שלו לחברת ההשכרה (שעליה רשום הרכב), איתור הפרטים שלכם ומשלוח דרישת התשלום עצמה מחברת ההשכרה לעיתים עולים על פרק הזמן שמאפשר לשלם את הקנס המופחת. אולי הגיע הזמן שמישהו יאתגר את החברות בבית משפט בדרישה שיממנו בעצמן את חצי הדוח שאפשר היה לחסוך אם ההודעה הייתה מגיעה בזמן. דואר אלקטרוני או מסרון, מכירים?

לכל אלו יש לצרף את "עמלת הטיפול" השערורייתית שגובה מכם גם חברת ההשכרה, זו יכולה לנוע בין 20 ל-45 יורו - לכל דו"ח - כך שאם למשל צולמתם שלוש פעמים אתם מסתכלים על מאות שקלים רק עבור דמי הטיפול לחברת ההשכרה.

חושבים לחמוק מזה בהתעלמות? קחו בחשבון שלרשויות יש זמן, סבלנות ואת כל הסיבות בעולם לתת לקנס הזה לתפוח. העובדה שהן עצמן מתנהלות מול חברות ההשכרה יביאו במקרים מסוימים ל"סימון" שלכם ברשומות החברה ובפעם הבאה שתרצו לשכור מכונית תגלו שעד הסדרת התשלום, לא תוכלו לעשות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully