וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הדברות לבעלי רכב חשמלי

יואב פולס

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 9:39

חושבים על רכב חשמלי? כבר שמתם עין על אחד? אולי אתם כבר בעלים של מכונית שמתדלקת חשמל במקום בנזין, אבל את 10 החוקים האלו אתם לא בטוח מכירים

השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
עשרות אלפי חשמליות כבר על הכביש, זה מה שחשוב לזכור על החיים עם אחת/קינן כהן

ענף הרכב המקומי משלים פערים משנות הקורונה עם כמעט 235 אלף כלי רכב חדשים שעלו על כבישי ישראל החל מה-1.1.23 ועד ראש השנה. מתוך הכמות הזו, יותר מ-40 אלף הם כלי רכב חשמליים, שנראה שהציבור מאמץ אותם באהבה, מכל הדגמים, הגדלים והטווחים, והיד עוד נטויה. עליית המיסוי הצפויה תביא לשחרור של עוד כמות חשמליות מכובדת, וכל ניסיון לנחש כמה חשמליות יימכרו במצטבר ב-2023 נדון לכישלון. מה שברור הוא שמדובר בעשרות אלפי כלי רכב חדשים, שמחייבים גם שינוי התנהגות בשימוש ברכב חשמלי לעומת רכב עם מנוע בנזין או דיזל.

למען אלו שכבר רכשו רכב חשמלי, ולאלה שעומדים לרכוש רכב חשמלי ריכזנו את עשרת הדיברות למחזיק רכב חשמלי:

מבחן דרך: מרצדס EQS580. קינן כהן
חוסו על הסוללה וטענו בעמדות מהירות רק בעת הצורך/קינן כהן

1. לא תטעין - לא תטעין DC כל הזמן זה הורג את הסוללה ולאורך זמן פוגם בקיבולת שלה ומקצר את החיים שלה

2. קדש את ה-80% - אם אין צורך להגיע ליעד מרוחק, אין סיבה לטעון את הסוללה ל-100%. כנסו להגדרות הרכב והגבילו את הטעינה ל 80%. כמובן שלפני נסיעה ארוכה אל תשכחו להגדיר מחדש. אגב, גם בטעינה בעמדה מהירה עדיף להגיע עד 80%, אחריהם קצב הטעינה נהייה איטי, אבל התשלום גבוה באותה מידה.

3. עשה לך צ'יפ - עד שיהיה צ'יפ אוניברסלי זמין, ודאו שיש לכם צ'יפ מכל חברות הטעינה הציבורית העיקריות. זה יקל לכם על החיים בעמדות הטעינה ויאפשר לכם גמישות בבחירת העמדה.

4. קדש את כבל הטעינה האיטית - לא כל היבואנים מוסרים מכוניות עם כבל טעינה, תדאגו שיהיה לכם כזה משלכם ברכב, לטובת טעינה בעמדות ציבוריות איטיות.

5. לא תתפוס - העמדת הרכב ליד עמדת טעינה אינה חניה לרכב חשמלי, אלא רק לצרכי טעינה בלבד. אתה לא מטעין - אל תחנה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מדריך החלפת גלגל ברכב. קינן כהן
יוצאים לנסיעה ארוכה? אל תסמכו על ערכת הניפוח והצטיידו בגלגל חלופי/קינן כהן

6. תשאיר מספר טלפון - כשהרכב בעמדת טעינה, שים כרטיס קטן עם מספר הסלולרי שלך בפינת הדשבורד למקרה שירצו ליצור איתך קשר. תקלות תקשורת ואחרות עשויות לעצור את הטעינה ואתם תמצאו את עצמכם חוזרים לרכב שלא נטען כלל.

7. לא תלחץ - ברמזור. חלאס, אתה כבר לא ילד מתלהב, והמומנט הזמין של הרכב החשמלי לעולם יביא לזינוק מהיר יותר ביציאה מהמקום גם על החזקות במכוניות הבנזין. על שברירי השניות של התאוצה הזו תשלם בטווח.

8. לא תמהר - נהיגה במהירות גבוהה מחוץ לעיר צורכת אנרגיה רבה מהסוללה, אם אין הכרח, אפשר גם לנהוג ב-100 קמ"ש.

9. לא תתהלל - כן, רוב החברים שלך ממשיכים לשפוך ערימות של כסף בתחנות דלק. אין סיבה כל פעם לנעוץ בהם שיפוד ולהסתלבט עליהם בגלל זה.

10. לא תסמוך - על ערכת הניפוח. יוצאים לנסיעה ארוכה או טיול משפחתי? דאגו שיהיה לכם גלגל ספייר, מפתח גלגלים ומגבה (ג'ק) המתאים לרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully