וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד, יכול להיות שעליתם על משהו גאוני

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 9:38

חפצים משוחררים בתא המטען עשויים להיות קטלניים בזמן תאונה, יצרנית הרכב האמריקנית פורד רשמה פטנט לפתרון שעשוי למנוע את הסכנה הזו. יגיע לייצור?

כריות אוויר למטען. משרד הפטנטים האמריקני,
כרית האוויר בתא המטען. תחצוץ בין החפצים לנוסעים בתאונה/משרד הפטנטים האמריקני

נוסעים עם ציוד לא קשור או מיותר בתא המטען? התעצלתם להוציא את הצידנית, השמשייה, משאבת האופניים, או אולי סתם ארגז כלים או שישיית מים. חשבתם פעם על הפוטנציאל ההרסני שיכול להיות לקופסת השימורים שנפלה לכם משקית הקניות כאשר זו תעוף קדימה לתוך הגולגולת של היושבים ברכב?

אנחנו נוטים לייחס חשיבות לחגירה של כל מי שיושב ברכב וגם במושב האחורי מתוך ההבנה שבזמן תאונה חלילה, כל מה שלא קשור או חגור עשוי ברמת סבירות גבוהה לעוף בתוך חלל הרכב ולגרום לפגיעות נוספות על אלו של התאונה. בפורד כנראה חושבים שיש מקום לשיפור הבטיחות גם במושב האחורי ורשמו לאחרונה פטנט חדש - כרית אוויר לאיזור המטען.

כריות אוויר למטען. משרד הפטנטים האמריקני,
תרשים הכרית במבט על, עשויה להתאים גם למסחריות/משרד הפטנטים האמריקני

לפי תיאור הפטנט, הכרית המעוצבת בצורת האות ח או U או C, מה שנוח לכם, תאוחסן ברצפת המכונית מאחורי שורת המושבים השנייה ולפני תא המטען עצמו ובזמן תאונה היא תתנפח ותיצור חיץ בין היושבים מאחור לבין המטען המתעופף. מותחנים שיותקנו בקורות האחוריות אמורים לסייע להרים את הכרית לגובה שהוא מעל ראשי הנוסעים מאחור ולספוג את החפצים שיעופו קדימה בעוצמה.

כמו כן מפורט יישום נוסף של כריות האוויר למטען האלו, כאשר הן ישולבו בכלי רכב מסחריים, בחלקם כאלו שחלל המטען לא מופרד הרמטית מתא הנוסעים. כך שהוא עשוי למצוא את עצמו מגיע בעתיד גם לטרנזיטים וטנדרונים דוגמת הקונקט ועוד. יתרון נוסף, משני בחשיבותו, אבל בהחלט פוטנציאלי - הוא היכולת להגן על הסחורה ברכב במקרה של תאונה.

כמו הפטנט הקודם של היצרנית הזו, ועליו סיפרנו לכם, זה שמציע מערך שליטה בכלי הרכב גם כאשר נוסעים בו בעמידה לטובת נהיגה בשטח טכני בעל ראות מוגבלת - לא ברור האם המנגנון הזה הוא משהו שעתיד להגיע בקרוב לכלי הרכב ואם כן לאילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully