וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים מתקפלים: תכירו את כלי התחבורה הכי מעניין היום

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 16:47

לא רק ליום הכיפורים: יציבים בהרבה מקורקינטים, רגילים או חשמליים, וכעת זוכים לדחיפה מחודשת כי ניתן להכניס אותם לקו האדום, ולהרחיב את טווח הכיסוי שלו. כך תבחרו נכון

כולם מקטרים על הפקקים, מעטים עושים משהו בנדון, לכל היותר נשבעים לעצמם שאם תהיה כאם תחבורה ציבורית טובה יותר הם מייד ישאירו את האוטו בבית.

אז תחבורה ציבורית יעילה אנחנו לא יכולים להבטיח לכם, אבל יש כלי אחד שביחד עם תחב"צ יכול לספק אלטרנטיבה יעילה לרכב הפרטי. וזה קשור לכלי התחב"צ שנחנך אצלנו באוגוסט האחרון, ובעיקר לחלק הבאמת המודרני שלו, קטע מטרו אמיתי ראשון בישראל, בין פ"ת ליפו: הקו האדום של הרכבת הקלה מבת ים לפתח תקווה.

כל נוסע יכול להעלות לקו האדום אופניים מתקפלים. כמו שמותר גם ברכבת ישראל בכל שעות הפעילות - בניגוד לאופניים רגילים שמותר להסיע רק שלא בשעות העומס - ובקווי האוטובוס העירוניים.

אופניים מתקפלים. tern,
נוסעים לתחנה, נוסעים ברכבת וממשיכים הלאה/tern

אופניים מתקפלים חוסכים לכם את ההמתנה לאוטובוס בדרך לרכבת הקלה או הכבדה, נוסעים אתכם לתחנה שלכם, ולוקחים אתכם ליעד הסופי. הם מאפשרים לכל אחד לרכב מספר קילומטרים בכל כיוון, ובכך מרחיבים דרמטית את טווח הכיסוי של התחבורה הציבורית. מאפשרים לכסות עם הקו האדום את אזורי התעסוקה בקריית אריה, ברחוב יגאל אלון בתל אביב, ואפילו בראשון לציון, תוך רכיבה מתחנת קוממיות בבת ים.


עד שתגיע הרכבת הקלה לאזורי התעסוקה בהרצליה פיתוח וברמת החייל בתל אביב, שימוש באופניים מתקפלים הופך את ההגעה אליהם מתחנות הרכבת בהרצליה לראשונים, ובני ברק ות"א האוניברסיטה לשניים, לנסיעה של חמש עד עשר דקות. בלי פקקים, בלי לחפש חנייה ובלי לחכות לאוטובוס. חשוב: לתחב"צ מותר להכניס אופניים מתקפלים עם גלגלי עד 20 אינץ', ולא גלגלי בלון.

קורקינטים ברחוב. קינן כהן,
קורקינטים חשמליים פחות יציבים ומסוכנים לרכיבה בדרך שאינה סלולה היטב/קינן כהן

כן, אתם אומרים, אבל את זה אפשר לעשות גם עם קורקינט חשמלי. המחלקות האורתופדיות בבתי החולים מלאות באנשים שחשבו כמוכם. קורקינט הוא כלי עירוני נהדר, אבל בגלל המבנה והגלגלים הקטנים שלו, בין 10 ל-12 אינץ', ולעתים נדירות 14 אינץ' הוא מאוד לא יציב. לאופניים מתקפלים יש מרכז כובד נמוך יותר, וגלגלים גדולים יותר, בדרך כלל 20 אינץ'. ואפשר לקחת אתם אתכם בכל כלי תחבורה ציבורית, בדיוק כמו קורקינט. אפשר להחזיק אותם מקופלים בדירות סטודנטים, או בכל דירה מוגבלת במקום בבניין שאין בן חדר אופניים. ובניגוד לאופניים רגילים, מקומות עבודה רבים יתירו לכם להכניס אותם מקופלים למשרד, ואז אין יותר דאגה מגניבה, או מחזרה לאופניים רטובים בסוף יום עבודה.

וכך, למרות שמדובר ברעיון בן כמעט 100 שנה, החיבור לתחב"צ והדירות הקטנות של היום, הופכים את האופניים המתקפלים לאחד מכלי התחבורה הכי מעניינים לערים של היום.

אופניים מתקפלים. dahon,
ודאו שמשקל האופניים הוא כזה שמאפשר לכם להרים אותם בקלות יחסית/dahon

איך לבחור?

בעזרת גיא חלמיש, מייסד אתר מגזין האופניים הבולט בייקפאנל ובוחן אופניים בעצמו, הנה כמה כללי זהב לבחירת האופניים המתקפלים שמתאימים לכם.

מה התקציב שלכם: אופניים מתקפלים בסיסיים עם הילוך אחד עד שלושה, עולים כ-1,000 שקל. אופני בסיסיים עם רכיבים מעט משודרגים ועד 6-7 הילוכים כבר עולים כ-1,500 שקל. אופניים מתקפלים איכותיים עולים כ-3,000-4,000 שקל ומותגי על מגיעים לכ-8,000 שקל. מחירי אופניים חשמליים נעים בין 3,000 ל-8,000 שקל.

רגילים או חשמליים: אופניים רגילים שוקלים כ-10 עד 12 ק"ג, מה שמקל על הרמה שלהם במדרגות ולרכבת. אופניים חשמליים שוקלים 16-20 ק"ג ומעלה, ומאתגר יותר להרים אותם הביתה או למשרד, בטח היכן שאין מעלית.

אופניים מתקפלים. dahon,
דירה צפופה? אין בעיה עם אופניים מתקפלים/dahon

לאיזה מרחק תרכבו: מי שגר ועובד כק"מ-שניים בת"א מתחנת רכבת קלה או כבדה יכול להסתפק בזוג די בסיסי. מי שיש לו עליות בדרך ורוצה לרכב גם 5 ק"מ בכל כיוון יזדקק לזוג עם 7-8 הילוכים, ושווה לשקול כבר חשמלי, בעיקר למי שרוצה לרכב 5-8 ק"מ.

איך לבחור: אפשר להזמין באינטרנט, אבל אחרי שנגעתם, הרמתם ולקחתם לרכיבת מבחן את הכלי. בדקו את איכות העברת ההילוכים והבלמים, קלות הקיפול וההרכבה, היכולת לקחת את האופניים כשהם מקופלים, האם תהיו למשל חייבים לשאת אותם בידיים או שתוכלו להרים רק חלק אחד ושיתגלגלו על הגלגלים. חשוב שיהיו בלמי דיסק מלפנים ומאחור, בחשמליים עדיפים כאלה עם סוללות ובקר 48 וולט על פני 36 וולט, מה שישפר את התאוצות ואת הטווח.

אל תוותרו על אבזור בסיסי: קסדה, פנסים ונצנצים קדמיים ואחוריים, מעיל גשם קל, משקפי שמש או רגילות שיגנו על העיניים שלכם מהתנגשות בחרקים.

וגיא חלמיש מבייקפאנל מסכם: "אופניים מתקפלים הם פתרון תחבורתי מעולה לעיר והשלמה לתחבורה הציבורית. שווה להשקיע בזוג איכותי, וכלים חשמליים מאפשרים לרכב בנוחות מרחקים ארוכים יותר, אבל חשוב לזכור שכלים מתקפלים פחות נוחים לרכיבות ארוכות מאופניים רגילים, ולכן גם החשמליים מביניהם יתאימו פחות למרחקים".

אופניים מתקפלים. dahon,
עד 1-2 ק"מ קחו את הדגמים הבסיסיים, יותר מ-5-8 ק"מ - תשקלו חשמליים/dahon

דגמים בולטים:

ברומפטון: הפורשה והפרארי של המתקפלים. הכי קלים, מתקפלים הכי בקלות ומהר, ולגודל הכי קטן. הכי קל לשאת אותם כשהם מקופלים. החסרונות: גלגלי 16 אינץ' בלבד שעוזרים לתמרון אבל פוגעים ביציבות, והמחיר - כ-7,000-8000 שקל. יש גם חשמליים במחירי חמש ספרות.

Tern, Dahon: שני יצרנים נוספים שמתמחים באופניים מתקפלים. אופניים איכותיים יחסית, עם פתרונות חכמים לקיפול. גלגלי 20 אינץ', יש גם דגמי 8 ו-9 הילוכים כי גם לירושלמים ולחיפאים מגיע. המחיר: 2,500-5,000 שקל. גם ל-Turn יש דגמים חשמליים במחיר של קטנוע סיני בסיסי.

Btwin טילט 100: מותג הבית של רשת דקטלון, הילוך בודד, בכ-1,000 שקל. דוגמא לזוג מתקפל בסיסי במחיר וגם באיכות. למי שנוסע מרחקים קצרים ומחפש להשקיע כמה שפחות. בעולם יש לרשת מבחר דגמים, עם 9 הילוכים וחשמליים, חבל שלא מגיעים לישראל. לכל רשתות האופניים יש מותגי בית עם דגמי בסיס במחירים דומים.

Koning: אחד ממותגי האופניים החשמליים האיכותיים שנמכרים כאן לאורך שנים. דגם ה-007 הוותיק, עם סוללות 48 וולט ו-7 הילוכים, עולים כ-6,500 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully