וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן ודניה סיבוס יקימו את הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים

ינון שלום יתח ואודי עציון

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 18:57

הקו השלישי בבירה, בעלות של יותר מ-10 מיליארד שקל אמור להתחיל לפעול חלקית ב-2028, למרות איחור של כמעט שנה במכרז. הרכבות יגיעו מפולין

הדמייה הקו הכחול ירושלים. תכנית אב לתחבורה,
הקו הכחול יהיה השלישי בקווי הרכבת הקלה בירושלים/תכנית אב לתחבורה

אחרי כמעט שנה של עיכוב יש זוכה בהקמת ובהפעלת קו הרכבת השלישית בירושלים: חברת Jtrain ltd, שנמצאת בבעלות דניה סיבוס, חברת דן וחברת COMSA הספרדית, תקים, תתפעל, תתחזק ותממן את הפרויקט. החברה תפעיל את קווי הרכבת לתקופה של 7 שנים עם אופציה ל-18 שנים נוספות ותתחזק את הרשת למשך 25 שנה.

עבודות תכנון הקו הכחול יחלו במהלך השנה הקרובה והפעלת הקו תבוצע בהדרגה החל משנת 2028 ועד להפעלה מלאה ב-2030.

פרויקט הקו הכחול בירושלים כולל, בין היתר, הקמה של מסילות באורך של כ-31 קילומטרים משכונת גילה ותלפיות בדרום העיר ועד לרמת אשכול ושכונת רמות בצפון העיר.

הדמייה הקו הכחול ירושלים. תכנית אב לתחבורה,
לראשונה גם עם מקטעים תת קרקעיים/תכנית אב לתחבורה

הקו הכחול יכלול לראשונה בבירה גם מקטע תת קרקעי באורך 2 קילומטרים מרחוב יפו במרכז העיר ועד סנהדריה ובו 3 תחנות תת קרקעיות מתוך 53 תחנות לאורך הקו. כמו כן יוקם מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל צי של 66 רכבות חדשות תוצרת PESA הפולנית.

במטרה לצמצם את ההפרעה לתושבי העיר ולבעלי העסקים בזמן עבודות הזכיין, המדינה ועיריית ירושלים כבר החלו בביצוע עבודות הכנה מקיפות לקראת הנחת המסילות, באמצעות חברת מוריה. עם זאת העבודות יורגשו היטב בשנים הבאות, בעיקר בדרך חברון.

עם השלמת הקו הכחול תהיה ירושלים המטרופולין הראשון עם רשת קווי רכבת קלה שיהוו אלטרנטיבה לפקקים ולשימוש ברכב פרטי. הרשת תכלול את הקו האדום שפועל מאז 2011 והקו הירוק שיופעל בהדרגה ב-2024-2025, שבאחריות חברת כפיר של שפיר ו-CAF הספרדית. מאחר ועל בסיס שלוש המסילות יופעלו 8 קווים, דניה סיבוס ודן יצטרכו להתאים את הציוד שלהם לעבודה עם הציוד של CAF, מה שיוצר פוטנציאל לבעיות במיזוג המערכות כמו שאירעו בקו האדום במרכז.

את המכרז ניהלו משרדי האוצר, התחבורה ועיריית ירושלים בשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה.
.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "ההצלחה הגדולה של הרכבת הקלה בירושלים הביאה את משרד האוצר לפעול יחד עם השותפים להארכת קו הרכבת לכל רחבי העיר, משכונת גילה, דרך תלפיות, המושבה הגרמנית ועד שכונת רמות".

שרת התחבורה מירי רגב: "העניין שעורר המכרז בקרב החברות המובילות בעולם בתחום הרכבות הקלות מוכיח שוב את האמון שהתעשייה רוחשת לישראל בכלל ולפרויקט זה בפרט. נמשיך להוביל להפוך את ירושלים למובילה בתחום התחבורה הציבורית".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "עם סיום בינוי הקו הכחול עתידה הרכבת הקלה בירושלים להסיע בין 500 ל-600 אלף נוסעים ביום. זוהי בשורה אמיתית וייחודית לעיר".

אופיר קרני, מנכ"ל דן: "דן הפכה בשנים האחרונות לחברת תשתיות ותחבורה מובילה לאחר זכייתה במכרזים להפעלת הקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א, הקמת והפעלת הנתיבים המהירים, וכעת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully