וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלמתם לפני מצלמת מהירות? למשטרה יש שיטה חדשה לתפוס אתכם

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 10:56

בעידן שבו מצלמות מהירות קבועות מאבדות מיעילותן כי נהגים מקבלים התרעות כשהם מתקרבים אליהן ובולמים, למשטרת ספרד יש כבר פתרון שבכל זאת ינפיק לכם דוח מהירות

מכמונת מהירות לייזר ניידת. Velolaser,
מכמונת הלייזר של משטרת ספרד. ממתינה לכם קילומטר אחרי המצלמה הקבועה/Velolaser

משטרת ישראל, כמו משטרות רבות אחרות בעולם, ממשיכות להפעיל מערכי מצלמות מהירות במיקומים קבועים גם בעידן שבו קל מאוד להתחמק מהן. כבר לא חייבים גלאי רדאר יקרים ואפשר לקבל התרעות מבוססת GPS כאשר מתקרבים אליהן, כמו באפליקציית Waze.

הנהגים מקבלים את ההתרעה, בולמים במקרה שנסעו מהר מהמותר, והתשתיות היקרות מתקשות לנפק את מסי המהירות שעליהם בנו הממשלות בתחשיבי ההכנסות שלהן.

מצלמת מהירות. קובי ליאני
בישראל מפעילה המשטרה מערך מצלמות קבועות יקרות, המכונה א3/קובי ליאני

הראשונה שמציגה פתרון היא משטרת ספרד. מנהל התחבורה הספרדי, ה-DGT, רכש עבורה 70 מכמונות מהירות ניידות, שמגבות את המצלמות הקבועות.

השיטה: מציבים את המכמונת הניידת כקילומטר אחרי המצלמה הקבועה, מחוברת לגדר ההפרדה שבצד הכביש. נהג שנוסע במהירות גבוהה ומאט לפני מכמונות מהירות קבועות, ומגביר את המהירות לאחריהן, ימצא את עצמו מהר מאוד מול מצלמה שלא רשומה במפות ה-GPS.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הספרדים עושים לשם כך שימוש במכמונות ניידות מבוססות לייזר, גרסה לא מאוישת של "אקדחי הלייזר" המוכרים שבו משתמשת גם משטרת ישראל.

את מכמונות הלייזר ניתן אומנם לאתר באמצעות גלאי מכמונות מתקדמים, אבל לפחות בספרד דאגה המשטרה לעביר איסור בחוק להשתמש בהן, כמו שהיה מקובל בישראל עד שנת 1998. הקנס: 500 יורו.

היצרן הספרדי, אגב, טוען שמכמונת הלייזר שלו יכולה למדוד רק עד מהירות של 250 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully