וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עומד מאחורי העיצוב המתקדם של הסמארט החדשה?

מוגש מטעם כלמוביל

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 10:17

smart #1 החדש הוא רכב פנאי-פרימיום בעל חמישה מושבים, הנעה חשמלית טהורה ומראה מהמם. מאחורי העיצוב המרשים שלו יש לא רק השראה רבה אלא גם הרבה מאוד שכל וחדשנות. כל הפרטים

smart #1. SMART,
smart #1/SMART

smart #1 הוא רכב הפנאי החדש של סמארט, דור חדש ומתקדם של רכב SUV פרימיום שתוכנן ועוצב בהתאם לדרישות התחבורה הנקייה והחכמה של היום. סמארט נודעת הודות לעיצובים המתוחכמים שלה, אבל בניגוד לדגמים הדו-מושביים של סמארט בעבר, הדגם החדש הוא בעל חמישה מושבים ויחידת הנעה חשמלית-טהורה. נתונים אלו דרשו מהמעצבים גישה חדשה לעיצוב אך באותה העת הם נדרשו לשמר את הזהות הייחודית של סמארט - רכב פרימיום, אורבני וחדשני.

חלל הפנים של רכב smart #1. SMART,
חלל הפנים של רכב smart #1/SMART

עיצוב זוכה פרסים

הדגם החדש הוא תוצאה של עובדה מאומצת של צוותי סמארט ו-Mercedes-Benz Design Studio בראשותו של גורדון ווגנר, שיחדיו הגדירו מחדש את ה-DNA של המותג. ההשראה לעיצוב הגיעה ממקורות שונים כמו מכוניות מרצדס קלאסיות ומתרבות רחוב ששולבו כמובן עם טכנולוגיות מתקדמות וחומרים איכותיים.

חותמת של איכות ניתנה לעיצובו של smart #1 שזכה בלא אחד אלא בשני פרסי עיצוב נחשבים במיוחד: Red Dot Award לעיצוב מוצר ופרס iF Design Award לעיצוב יוצר מן הכלל ולמעורבות חברתית בקטגוריית כלי הרכב. אבל מעל לכול, העיצוב של smart #1 הוא עיצוב חכם - הנה כמה דוגמאות בולטות שממחישות זאת.

ידיות הדלתות של smart #1. SMART,
מאפיין שבדרך כלל רואים במכוניות יוקרה. ידיות הרכב/SMART

ידיות דלתות נשלפות

ידיות דלתות נשלפות הן מאפיין שבדרך כלל רואים במכוניות יוקרה כמו מרצדס EQS למשל, אבל גם ברכב הפרימיום smart #1. העקרון פשוט - כל מה שבולט מתוך מרכב הרכב פוגע באווירודינמיות שלו ומכאן גם בביצועים ובצריכת הדלק. הפתרון הוא "להשקיע" את הידיות בתוך הדלת כך שכאשר הן סגורות המשטח חלק כמעט לחלוטין. כשמתקרבים לרכב, הידיות נשלפות כלפי חוץ ומוכנות לשימוש - זה חכם, יעיל אווירודינמית וגם נראה מצוין במיוחד עם הלוגו של smart.

smart #1 - גג. SMART,
מחדיר שפע של אור לתא הנוסעים ותורם לאווירה המוארת והנינוחה. הגג הפנורמי של smart #1/SMART

גג Halo צף

הודות לגג זכוכית פנורמי שמחדיר שפע של אור לתא הנוסעים ותורם לאווירה המוארת והנינוחה, תחושת המרחב והחלל בתא הנוסעים שונה וייחודית. ב-smart #1 הגג הגדול מכסה את מרבית חלקו העליון של הרכב ומספק נוף של שמיים כחולים או רקיע מלא כוכבים ללא הפרעה. מבחוץ, הגג נראה כאילו הוא "צף" מעל לרכב הודות לחלונות חסרי המסגרת ולקורות המושחרות.

הפנסים של רכב smart #1. SMART,
מהווים אלמנט עיצובי קריטי. הפנסים הקדמיים/SMART

CyberSpark LED

הפנסים הקדמיים מהווים אלמנט עיצובי קריטי בכל רכב ובאותה העת הם צריכים למלא דרישות פונקציונליות ובטיחותיות. ב-smart #1 יש פנסי CyberSpark LED מתקדמים שכוללים תאורת יום אינטגרלית ופס אור רוחבי שמקשר בין שניהם. זה נראה מעולה, משתלב באופן הרמוני בעיצוב הכולל וגם בטיחותי מאד שכן פנסים מתקדמים אלו מתאימים את אלומת האור הראשית לתנאי הדרך באופן אוטומטי וכך מגבירים את רמת הבטיחות של כל משתמשי הדרך.

חלל הפנים של smart #1. SMART,
שפע של מקום ומרחב פנימי. חלל הפנים/SMART

מרחב נדיב במיוחד

smart #1 הוא רכב פנאי קומפקטי במידותיו (אורך 4.27 מטרים) אבל יש בו שפע של מקום ומרחב פנימי הודות לתכנון חכם - גם למשפחה עם שלושה ילדים. הגלגלים קרובים לקצות המרכב עם סרחי עודף קצרים ותכנון ומיקום המושבים מאפשרים חלל פנים מרווח במיוחד - דומה בגודלו לזה של מרצדס E-Class! מה שאפשר את ההישג המרשים הזה היא הארכיטקטורה הייעודית לרכב חשמלי BEV עליה מבוסס הדגם.

תא המטען של smart #1. SMART,
יש מקום להכול. תא המטען/SMART

גלשן, מזוודות - יש מקום להכול

ב-smart #1 יש לא רק תא נוסעים מרווח אלא גם שפע של מקום למטען. בנוסף לתא המטען, המושבים האחוריים מתקפלים לכדי רצפה שטוחה שמותירה מקום רב למטען, גם מטען ארוך כמו גלשן למשל. ניתן להסיט את המושבים האחוריים לאחור או לפנים ולבחור בין מרחב גדול יותר לנוסעים או למטען, וגם מתחת למכסה המנוע יש תא מטען קדמי חכם במידה ויש צורך בחלל אחסון נוסף.

smart #1 - חישוקים. SMART,
לחישוקי סגסוגת קלה יש יתרונות רבים. צמיגי הרכב/SMART

נראים מצוין, אווירודינמיים למשעי

לחישוקי סגסוגת קלה יש יתרונות רבים - הם קלים, חזקים ועמידים. חישוקי ''18 או ''19 כמו אלו שיש ל-smart #1 תורמים לדינמיות של הרכב, לאווירודינמיות שלו והם גם נראים מצוין עם עיצובים ייחודיים ושונים לכל רמת גימור.

ממשק המשתמש ברכב smart #1. SMART,
יש גם מסך מולטימדיה מרכזי ''12.8 בעל תצוגת תלת-ממד/SMART

UX עם FOX

לוח מחוונים דיגיטלי ''9.2, מסך מולטימדיה מרכזי ''12.8 בעל תצוגת תלת-ממד והגה ספורטיבי קטום עם כפתורי תפעול - סביבת הנהג ב-smart #1 מאמצת את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר ואת הנדסת האנוש האיכותית ביותר. ממשק המשתמש של מערכת הבידור והמידע מבוסס על טכנולוגיית זיהוי קול ושפה טבעית יחד עם בינה מלאכותית. האווטאר המאויר Fox מוסיף אלמנט משחקי לחוויה.

פרימיום שאפשר לחוש

תחושת הפרימיום בתא הנוסעים של smart #1 מתקבלת על ידי שילוב של תכנון חכם יחד עם טכנולוגיות מתקדמות וחומרים איכותיים. המושבים למשל הם פרי תכנון מדוקדק ומשלבים בין מראה מרשים לבין נוחות ישיבה וריפודים איכותיים. מערכת תאורת האווירה מאפשרת התאמה אישית והקונסולה המרכזית ה"צפה" שימושית באותה המידה שהיא מפוסלת למשעי. השילוב של כל האלמנטים הללו יוצר תחושת פרימיום בולטת שאפשר ממש לחוש בה.

לפרטים נוספים>>

* תמונות לצורכי אילוסטרציה בלבד. ייתכנו הבדלים בין הגרסאות ורמות הגימור המוצגות לבין הגרסאות ורמות הגימור שמיובאות ארצה. חלק מהמאפיינים והרכיבים המוזכרים בכתבה הם אופציה בתוספת תשלום.

מוגש מטעם כלמוביל
  • עוד באותו נושא:
  • סמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully