וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת ה-M: נהגנו בב.מ.וו החשמלית החזקה ביותר אי פעם

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 15:55

היא אחת המכוניות החזקות ביותר שב.מ.וו הציעה מאז ומעולם, היא עושה את זה במפגן טכנולוגי שרותם את כל מה שהיצרנית הזו יודעת לעשות והחטיבה הספורטיבית שלה מסוגלת להציע. טעימה מהעתיד של פאר, ביצועים וחשמל

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
הספינה הזו יודעת לנוע גם על היבשה/אתר יצרן

מחיר: טרם נקבע

מתחרה: מרצדס EQS53AMG

אהבנו: ביצועים, התנהגות, נוחות
לא אהבנו: משקל, בידול חיצוני, תפעול מערכות

על פניו זו השנה הטובה ביותר של חטיבת M בב.מ.וו, אחרי שאת 2022 הם סיימו עם 177,300 יחידות וכאשר השנה הנוכחית מסתמנת כטובה ביותר בהיסטוריה שלה והתחזית מדברת על יותר מ-200 אלף מכוניות, וזו תחזית של גרמנים, אם זה לא יהיה המספר בסופו של דבר - זו המציאות שטועה. בכל מקרה, פרנק ואן מיל ההולנדי שעומד בראש החטיבה הזו כיום, יכול וצריך להיות מרוצה. אלא שזה עשוי להיות לא כל כך פשוט. "המיקוד שלנו ב'מוטורספורט' (שמה המלא של חטיבה M - ק.כ) הוא ספורט מוטורי" אומר פרנק את מה שנשמע מובן מאליו, אבל ממש לא כזה בפועל. מכוניות חשמליות הוכיחו שבכל הקשור לביצועים על הנייר הן עדיפות משמעותית על מכניות בעירה פנימית, אבל בספורט מוטורי? למעט כמה ענפים לא מאוד מרכזיים קשה לומר שהמהפכה החשמלית כבשה בסערה את מסלולי המירוצים. ומכל מקום, להנהלה של החברה ואן מיל לא יגיע עם רשימת הצלחות במסלולי המירוצים, אלא עם גרף מכירות משתפר ורצוי כזה שמיישר קו עם מגמת החישמול של היצרנית.

אם היום התמהיל של מכוניות בנזין מול חשמליות או מחושמלות בחטיבה הזו עומד על כ-80% לטובת לוגמות הבנזין, עד 2027 המצב אמור להתאזן והצפי הוא שעד 2030 יהיו הרוב המכריע של מכוניות M, משהו כמו 90% חשמליות בלבד כאשר את 10% האחרים חולקות מכוניות הבנזין והפלאג אין.
אבל מה עם הדבר שהפך את חטיבת M להיות מי שהיא? יצירת הגרסאות המהירות, החזקות וגם - המהנות יותר לנהיגה של כל דגם של ב.מ.וו? איפה העולם החשמלי פוגש את הסעיף האחרון הזה ואיפה הוא נמצא במכונית כמו הסדרה 7 הנוכחית?

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
לא תתבלבלו כשתראו את החרטום הזה דוהר אליכם/אתר יצרן

ואן מיל לא מתכחש לאתגר שמציבות מכוניות חשמליות, בטח כאלו במימדים של סדרה 7 והוא גם מבין שבסופו של דבר להוסיף כוח, או במקרה של ה-M70 הרבה מאוד כוח למכונית לא הופך אותה לספורטיבית. "יש קהל מאוד מסוים למכונית הזו, אבל זו לא M7, אם היינו בונים M7 אנחנו נצא מהשוק הזה". השוק שהוא מתכוון אליו הוא באמת סיפור חמקמק מאוד בכל הקשור ללקוחות של מכוניות הפאר.
קצת כמו מי שקונים רנגלר רוביקון ועלייה על מדרכה תהייה האקסטרים הקיצוני ביותר שלו, הם לא אלו שצריכים 660 כ"ס, שזה הכי הרבה סוסים שיש כיום למכונית ב.מ.וו חשמלית או עם מנוע בנזין מחושמל, כמו שהם צריכים את הידיעה שיש להם את זה. הם, כמו כל אחד אחר, לא צריכים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות כמו שהם צריכים את הידיעה שהמכונית מסוגלת לעשות את זה. הם גם לא "צריכים" את ערימת הטכנולוגיה שהיא מסתירה מתחת למרכב הזה כמו ההיגוי האחורי, המוטות המייצבים הדינאמיים, בולמי האוויר עם התא הכפול (שאחראי על פעולת השיכוך הסופית בספיגת מהמורות) ועד מרכז העצבים של מערכת ההנעה של המכונית, ה-"hand of god" כמו שואן מיל מיל מכנה אותה, שמאפשרת ניטור ושליטה במנועים, במייצבים, בהיגוי, בבולמים ובבלמים על מנת לאפשר למכונית למצות כל סוס, קג"מ, קמ"ש וגם קוט"ש מסוללת ה-101.7 קוט"ש שלה ולעשות את זה בכל תנאי נהיגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
השתלטות מוחלטת על כל הפונקציות פה דורשת אימון, מזל שיש תפעול קולי/אתר יצרן

למרות המאמצים הלא מעטים להקנות לה מאפייני עיצוב חיצוניים שונים, קשה לומר שה-i7 M70 בולטת מיד לעין ככזו. כן, יש פה המון תגי M, מראות שונות, חישוקי 21 אינץ', גריל שונה עם תאורה מסביבו, מסיטי אוויר גדולים בפגוש הקדמי ודיפיוזר באחורי. מצד שני, את כל אלו, או לפחות את חלקם הגדול אתם יכולים היום לקבל גם אם לא קניתם את הדבר האמיתי אלא רק את חבילת האבזור (מחיר ה"הוזלה" של המותג...). בתא הנוסעים זו אותה מתקפה כוללת של העיצוב תא הנוסעים המודרני, אולי מודרני מדי של הסדרה 7 הנוכחית. מאמץ של ממש לשנות את המראה של סביבת נהג רגילה ועדיין לשמור על קשר עם מערכות התפעול המוכרות. היא עושה את זה טוב ברוב המוחלט של המקרים, בפעמים שזה פחות מוצלח כמו הרבה פונקציות שמסתתרות בהרבה תפריטים מצאתי את מערכת ההפעלה הקולית כמוצלחת מאוד (בעיקר כיבוי של כל מערכות תיקון הסטייה מנתיב והתרעת המהירות המרגיזות). מערכת ההפעלה כאן היא מדור 8.5 של היצרנית, כמו כל עדכון, גם פה יש שינויים קטנים שמשפרים את התפקוד שלה, במקרה הזה הבולט ביותר בהם הוא האפשרות לרכז לתפריט גלילה בתצוגה קבועה את הפונקציות שבהן נעשה שימוש תדיר.

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
המרווח מעולה, כאשר המסך יורד מהתקרה נחסמת הראות לאחור/אתר יצרן

מה היה פחות מוצלח בעיני? למרות הבאזז הגדול סביב הדלת שנפתחת לבד עם זיהוי קרבה של הטלפון הנייד, זה פחות רלוונטי כאשר אני רק חולף לידה כדי להגיע לתא המטען, או סתם עומד לידה. חוץ מזה, אם אנחנו כבר בנקודה שאבולוציונית פתיחת דלת (שהיא חשמלית בכל מקרה) הופכת למטלה שדורשת סיוע, אני לא בטוח שיש סיבה להמשיך עם הסיפור הזה שנקרא המין האנושי. עבורי זו גם הייתה הזדמנות ראשונה לפגוש את מצב הקולנוע במושב האחורי, זה שמחשיך את חלונות הצד והשמשה האחורית ומוריד מהתקרה מסך גדול - באמת שהכל בסדר חוץ מזה שבשניה הזו הנהג נהיה עיוור לגמרי למה שקורה מאחור כאשר המראה המרכזית הופכת להיות חסרת תועלת. לידיעת החבר'ה בב.מ.וו, יש לזה פתרון שנקרא מצלמה אחורית שמקרינה על גבי המראה את מה שקורה שם, תשאלו את שברולט, יש להם אותה במכוניות שעולות בערך עשירית מה-i7 M70. גם על ההשתקפויות המוגזמות מחוגת השליטה בגימור הקריסטל היינו מצפים מב.מ.וו להתגבר, הסינים, כך הם שבים ומסבירים - מתים על זה.

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
מימדי לימוזינה על מלא מלא/אתר יצרן

יציאה לדרך ב-i7 M70 לא דורשת יותר מדי הכנות, מתג הילוכים ל-D ואנחנו מפליגים בנינוחות אל עבר החלק המזרחי של ליסבון ומשם לכיוון דרום-מזרח על גשר ואסקו דה גמה העצום. אנחנו עוד לא מותחים לגמרי את השרירים שלה, רק משייטים בקצב החוקי לגמרי, בכל זאת, על הגשר מותקנת מערכת מדידת מהירות ממוצעת (היחידה למיטב ידיעתי בפורטוגל, או כך אני מקווה בכל אופן...). מיד אחרי שער כביש האגרה אנחנו נעצרים, מעבירים את המכונית למצב ספורט, מושכים במנוף ה-BOOST כדי לקבל את מלוא ההספק, רגל על הבלמים ורגל על דוושת התאוצה ואחרי שהמכונית נדרכת, משחררים את 660 הסוסים משני המנועים כדי לשגר אותנו קדימה. התאוצה נחושה, אפס איבודי אחיזה או סחרור גלגלים גם כאשר 112 הקג"מ שלה בועטים אותנו בריצוד ספרות דיגיטליות בלוח המחוונים, צמיגי הפירלי P זירו 285 מאחור ו-255 מלפנים מוצמדים לכביש הלח תחת 2.77 טונות פשוט משיכה אדירה קדימה ללא שום סימני התמתנות עד הקרבה ל-200 קמ"ש.

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
אפשר לקבל אותה גם בצביעה דו גוונית אה-לה רולס רויס/אתר יצרן

גם בהאצות החזקות, בשיוט ובכלל, בידוד הרעשים נשאר מצוין, למעט רעשי רוח קלים מאיזור הקורה הקדמית והחלק התחתון שלה. אבל מלבד האוושה הזו ובכל מצב אחר, זו אחת המכוניות השקטות ביותר בהם תוכלו להעביר נסיעה. זה קשור כמובן לא רק לבידוד הרעשים כמו לבידוד המרכב מהכביש. מלבד בולמי האוויר שלה, למוטות המייצבים הדינאמיים יש גם מצב ניתוק (בעיקרון דומה לזה שאנחנו מכירים מרכבי שטח), מה שמאפשר לה להתמודד מצוין עם שיבושים בשיטת "הפרד ומשול" כלומר, כל גלגל יכול לטפל בבור או מהמורה בניתוק מהשפעה על הגלגלים האחרים ומיד לאחר מכן לחבר את הגלגל בחזרה למערכת בקרת הבולמים. בחירה בחישוקים שאינם אלו בקוטר 21 אינץ' כמו במכוניות ההשקה, או בצמיגים שאינם בחתך סופר נמוך וספורטיבי של 35 כבר היו הופכים את הנסיעה בה לריחוף מלכותי של ממש.

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
בכבישי החוף היא הרגישה בבית, הכבישים הצדדיים והמפותלים הם פחות מגרש המשחקים שלה/אתר יצרן

הכבישים הצרים והמתפתלים שבהם עובר מסלול ההשקה הם ממש לא המגרש הביתי של מכונית כמו i7, בטח לא בגרסה החזקה הזו. צריך גם לדייק את המיקום שלה על הנתיב וגם לקחת בחשבון את החירות של המקומיים בפירוש הפס הלבן שמפריד בינינו לבין התנועה שמגיעה ממול. ובכל זאת, בין פנייה לפנייה, בין החסרת פעימה אחת לאחרת, בישורות קצרות וארוכות ה-M70 מתגלה כמכונית שהבחישה ההנדסית והאלקטרונית שביצעה בה חטיבת M הצליחה להוציא ממכונית גדולה וכבדה מסוגה גם יכולות מפתיעות בפיתולים.

במעבר למצב ספורט ועם בקרת האחיזה במצב פעיל למחצה היא מחדדת את ההיגוי, משלבת מצוין בין הבלימה הרגרנטיבית לבין בלימה מכאנית, ההגה חד וההגוי האחורי שלה, הגם שמתון יותר מכזה שיש במרצדס EQS למשל, מצליח לעשות משהו שמכוניות עם היגוי כזה לא תמיד מצליחות וזה להשאיר את התחושה של החלק האחורי טבעית.

אז זה לא שהיא מעלימה את המשקל שלה לגמרי, אבל כאשר זוכרים שעם שני נוסעים ומטען אנחנו כבר מתקרבים ל-3 טונות היא בהחלט מפתיעה. היא מעדיפה נהיגה מהירה וחלקה על פני נסיונות לאנוס אותה להחלקות, למרות שגם את אלו היא תעשה במקרים של מניפולציות, אבל לא לזה היא תוכננה והסיכוי שמישהו מבעליה יעשה את זה איתה שואף לאפס.

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
גם עם חישוקי 21 אינץ וחתך נמוך נשמרה נוחות הנסיעה/אתר יצרן

השורה התחתונה

בסופו של דבר, טיבה של כל מכונית נמדד על פי פריזמה אחת - כמה היא מתאימה לשימוש שאליו היא נועדה. זו למעשה השאלה הראשונה שאנחנו שואלים את עצמנו כאשר אנחנו ניגשים למכונית. האם טנדר צריך להיות מהנה לנהיגה? ממש לא. האם משפחתית צריכה להציג ביצועי על? נחמד, אבל לא באמת חשוב. ככה זה עובד, לא נדרוש ממיניוואן לתקל מעבר טכני בשטח, אלא להיות מרווח ונוח לשימוש משפחתי.

אבל מה את ב.מ.וו i7 M70? ובכן זו מכונית פאר, חשמלית, עם ביצועים ויכולות דינאמיות שהן מעבר לגרסאות הרגילות. עד כאן ההגדרות היבשות, עכשיו לביצוע. ה-M70 היא בהחלט מכונית פאר עם רמות הטכנולוגיה, העידון, החומרים, ההרכבה והמרווח המתבקשים מאחת כזו (מהבחינה הזו היא בהחלט עושה את זה טוב יותר מהמתחרה הישירה שלה המרצדס EQS). גם את סעיפי הביצועים, ההתנהגות והיכולות הדינאמיות היא מצלחיה לצלוח עם אותו רושם מצוין שעשתה הגרסה הרגילה שלה.

האם היא המהירה ביותר בעולם החשמלי להאיץ ל-100? לא, המהירה ביותר על הכביש? לא, האם הטווח המוצהר שלה (אותו אפילו לא התקרבנו או ניסינו לבדוק) של 560 ק"מ הוא בר יישום? כנראה שלא, אבל היא זו שאורזת את כל הפוטנציאל הזה למכונית אחת מרשימה מאוד. רוצים אחת? יבוא שלה לישראל ייעשה רק בהזמנה מיוחדת, ועל פי פערי המחירים בין גרסת ה-760 ל-M70 בגרמניה, אנחנו מסתכלים על אירוע של כ-1.7 מיליון שקלים וצפונה.

ב.מ.וו i7 M70. אתר יצרן
לא ה-M הספורטיבית ביותר, אבל החזקה ביותר בהיצע/אתר יצרן

על הצד הטכני: ב.מ.וו i7 M70

מנוע, הנעה: חשמלי, שני מנועים, כפולה
סוללה: 101.7 קוט"ש
הספק (כ"ס): 660
מומנט (קג"מ): 112
תיבת הילוכים: אוטומטית יחס יחיד

מידות:
אורך (מ'): 5.39
רוחב (מ'): 1.95
גובה (מ'): 1.54
בסיס גלגלים (ס"מ): 322
תא מטען (ליטרים): 500

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
3.7
מהירות מירבית (קמ"ש): 250
טווח (יצרן): 560 ק"מ

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי:
לא בוצע
בטיחות אקטיבית: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם מעבר נתיב אוטומטי, זיהוי תמרורי מהירות, התרעת רכב ב"שטח מת" עם מניעת מעבר נתיב

הכותב היה אורח חברת ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully