וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדיפנדר של BYD" יודע גם לשוט על המים

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 19:34

דואגים מעליית מפלס מי הים בשל ההתחממות הגלובלית? אתם כנראה תרצו להעביר את המשבר האקלימי ב-U8, רכב השטח של יאנגוואנג יכול לצוף למשך 30 דקות על המים

יאנגוואנג U8/יצרן

בינואר השנה שחררה BYD לעולם את מותג היוקרה הביתי שלה יאנגוואנג (YangWang). אחרי מכונית העל U9, הוצג רכב שטח ראשון, ה-U8 שמציג כדרכם של כלי רכב סיניים דימיון לא מבוטל לאייקון מערבי - לנד רובר דיפנדר במקרה שלו. זאת כחלק, לצד מהיומרה להתחרות באייקוני יוקרה-שטח אחרים כמו מרצדס G קלאס או במקבילו החשמלי-עתידי ה-EQG.

ולפני שנעמיק ליכולות המיוחדות מאוד שלו - היכרות ראשונית עם הדגם. מדובר ברכב שטח מגודל למדי עם 5.3 מטרים מקצה לקצה, רוחב של 2 מטרים וגובה של 1.9 מטרים ובסיס גלגלים ענק של 3.05 מטר. על זה יושב על שלדת סולם חסונה ורוכב על בולמי אוויר בעלי טווח הגבהה של הרכב ב-15 ס"מ.

יאנגוואנג U8. אתר יצרן
מה, יצא לנו דומה לדיפנדר? באמת? לא שמנו לב/אתר יצרן

על ההנעה שלו אחראים מנוע בנזין ומנוע חשמלי בתצורת פלאג אין. בסיס הבנזין הוא 2.0 ליטר עם 272 כ"ס שאינו משמש להנעה אלא לטעינה של סוללות ה-49 קוט"ש. עד התרוקנות שלהן הוא ינוע 180 ק"מ ואז ייכנס מנוע הבנזין בשבתו כגנרטור לפעולה ויישא אותו למרחק של כ-1,000 ק"מ. חשוב לציין כי כל אלו טווחים על פי התקן הסיני, כך שהפחתה של 30% תביא אתכם לנתון הריאלי יותר. ההנעה החשמלית מפוצלת ל-4 מנועים, מנוע לכל גלגל בהספק כולל של כ-1,200 כ"ס ו-130 קג"מ. על פי הפרסומים של היצרנית, אלו מביאים את גוש הברזל הזה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות והוא יעצר ב-200 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאנגוואנג U8. אתר יצרן
עם כוונה להתחרות ביוקרתיות שביצרניות הרכב/אתר יצרן

את כל זה כבר ידענו. כעת ממשיכה BYD לשחרר פרטים נוספים, ומתגלה יכולת מאוד מיוחדת שלו. עם עמידות לאבק ומים בתקן IP68, ה-U8 מסוגל לצוף על פני המים לפרק זמן של כ-30 דקות. כאשר האמירה הבסיסית והברורה היא שלא מדובר בשום פנים ואופן ברכב אמפיבי או בעל ייעוד צליחה של מים, החברה כן מכוונת את היכולת הזו לסיטואציה בה הנהג נקלע לחצייה של מעבר מים משמעותי, כמו צליחה של איזור שעומק המים בו לא הוערך נכונה.

במצב זה, כאשר חיישני הרכב יזהו כי אין מגע עם הקרקע, בחירה במצב הנהיגה הייעודי תאטום את מערכת המיזוג, תדומם את מנוע הבנזין, תגביה את הבולמים למלוא המהלך שלהם, תרים את חלונות הצד ותפתח את חלון השמש למקרה שבו נוסעי הרכב ייאלצו לנטוש את "הספינה". כאמור, השהיה במים מוגבלת ל-30 דקות וקצב ההתקדמות של הרכב מוגבל ל-3 קמ"ש. כך שלא היינו בונים עליו לסקי עם החברים בכינרת.

  • עוד באותו נושא:
  • byd

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully