וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמקן בנתיב השמאלי: למה אף-35 נורבגי נחת על כביש

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 14:35

פוטין מלחיץ את המדינות הסקנדיביות, ונורבגיה שלחה צמד אף-35 להתאמן לראשונה בנחיתה והמראה בכביש מהיר בפינלנד. כך זה יעזור לה מול הרוסים

אף-35 נורבגי נוחת על כביש ציבורי באימון בפינלנד/חיל האוויר של פינלנד

כבישים ציבוריים תמיד היו מנחתים פוטנציאלים למטוסי קרב. יש אפילו מדינות שהפכו את השימוש בהם למטרה כזו לחלק מהביטחון הלאומי, כמו שבדיה שהקימה דירים תת קרקעיים במנהרות בסמוך לכבישים, ומאמנת את טייסיה בכך כבר שנים.

בשבוע שעבר זה קרה לראשונה בכביש מהיר בפינלנד. חיל האוויר הפיני הזמין כבר מטוסי אף-35 אך טרם קיבל אותם, ובכבוד של הנחיתה ההמראה הראשונות מכביש ציבורי לחמקן מתוצרת לוקהיד מרטין זכו צמד טייסי אף-35 נורבגים.

המטוסים נחתו, נבדקו בידי הצוותים הטכניים, תודלקו והמריאו בחזרה לבסיסם, עם מסלול הטיסה שבו לא יצטרכו להתחלק עם מכוניות.

אף-35 נורבגי נוחת על כביש ציבורי באימון בפינלנד. חיל האוויר של פינלנד,
לקראת המראה מחדש/חיל האוויר של פינלנד

"זו אבן דרך. לא רק עבור חיל האוויר הנורבגי, אלא גם עבור המדינות הנורדיות, ועבור נאט"ו. זה מדגים את היכולת שלנו להוציא לפועל תפיסה של פיזור", אמר מייג'ור גנרל רולף פולנד, מפקד חיל האוויר המלכותי הנורבגי.

לדבריו, מטוסי קרב פגיעים כשהם על הקרקע, "לכן, היכולת להשתמש בשדות תעופה קטנים - ועכשיו גם בכבישים מהירים - מגדילה את השרידות שלנו במלחמה. בנוסף, זוהי גם הדגמה של ההתפתחות המרגשת שיזמנו במסגרת שיתוף הפעולה הצבאי-אווירי באזור סקנדינביה", אומר פולנד.

יצוין כי לאף-35 יש גרסה ייעודית שממריאה ונוחתת אנכית וגם אחת המיועדת להמראות ונחיתות קצרות מנושאות מטוסים. אבל הנורבגים עושים שימוש בדגם A של המטוס, המיועד להמריא ולנחות ממסלולים רגילים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מטוסי אף-16 של חיל האוויר בתרגיל נחיתות בכביש החוף בעבר. בטאון חיל האוויר,
מטוסי אף-16 של האוויר באימון נחיתות בכביש החוף/בטאון חיל האוויר

גם חיל האוויר הישראלי הפעיל בעבר כמה מנחתים מוגדרים כאלה בכבישים מהירים ברחבי הארץ, כמו בכביש החוף בסמוך לחיפה. יצוין עוד כי האף-35 הנורבגים מצוידים במצנח האטה לנחיתה, שמסייע להם להשתמש גם במסלולים קצרים יותר. המצנח ממוקם בקופסה ייעודית שהותקנה בהם בפס הייצור ואינה פוגעת בחמקנות שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • אף 35
  • F-35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully