וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגים נתקעו בפקק ענק בכביש 6. כל התירוצים למה לא הזהירו אותם

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 20:07

אתמול זה שוב קרה: ב-14:30 התהפכה משאית בכביש האגרה העמוס, פקקים של שעות בכיוון צפון נמשכו עד הערב, בלי שהמשטרה וכביש 6 יעצרו נהגים נוספים מלהיתקע ועוד לשלם על כך עשרות שקלים

פקק תנועה. שלומי גבאי, מערכת וואלה!
פקק לילי. לפני רוב הכניסות לכביש 6 אין שלטי התרעה על עומסי תנועה בכביש/מערכת וואלה!, שלומי גבאי

זאת הייתה עוד הודעה שגרתית מדוברות מד"א: "בשעה 14:33 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון, על משאית שהתהפכה בכביש 6. חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הלל יפה, גבר כבן 47 במצב בינוני, עם חבלת ראש".

אבל מאחורי ההודעה הזאת לא מסתתר רק נהג המשאיות שעשוי להידרש לשיקום ארוך, אלא אלפי נהגים ונוסעים שנתקעו אתמול בפקקים בכיוון הנסיעה צפונה ונמשכו עד שעות הערב. נהגים שרובם הגדול נכנס לכביש בשעות שאחרי התרחשות התאונה, סדר היום שלהם השתבש לחלוטין הם מצאו את עצמם תקועים ברכבם, וכרגיל חויבו על הנסיעה, שכן פקק אינו מהווה עילה לוויתור על גביית תשלום בכביש האגרה, שרק מתחילים במקרה של הפקק אתמול עבור נוסע מזדמן ברכב פרטי ב-22.39 שקל, עם הנחות למנויים.

גביית התשלום ממי שעמד שעות בפקק פתאומי לא ראויה ולא הגונה, אבל אין מניעה על כך בסכמי ההפעלה של הכביש מול המדינה. גם כאשר ההסכם נפתח בשנה האחרונה כדי לאפשר את הרחבת הכביש תוך הארכת הזיכיון, לא העזו במשרדי התחבורה והאוצר לגעת בסוגייה, מחשש שהזכיין והמפעיל יידרשו פיצוי כספי כדי לתקן את העוול.

"ארבע שעות עברו מהרגע שבו נכנסתי לכביש 6 במחלף קסם ליד ראש העין ועד שהצלחתי לצאת במחלף עירון", סיפר אתמול יאיר, אחד הנהגים שנתקעו בכביש, "ואני עוד נכנסתי אליו ב-17:30, שעות אחרי התאונה. זה היה סיוט. עמדנו בכלל בלי לזוז, אנשים עם ילדים התחננו למים. למה אין שום התרעה לנהגים בכניסה לכביש? את החשבון הביתה הם יודעים לשלוח".

כביש 6 נחסם לתנועה בידי מפגינים מהעדה הדרוזית במחאה לשחרור גופתו של טירן פרו, הצעיר שגופתו נחטפה בג'נין. 23 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
פקק בכביש 6. לא משנה כמה זמו תעמדו - עדייו תחויבו/יואב איתיאל

למרות שהיה ברור כי פינוי התאונה יארך זמן רב מהרגיל בגלל הצורך לפנות מהמקום משאית כבדה הפוכה ואת החומרים שנשפכו ממנה, איש לא מנע מנהגים כמו יאיר להיכנס לכביש הפקוק אחרי התאונה. בכניסות לכביש אכן אין התרעות לנהגים על עיכובים בדרך. היה גם מתבקש שהמשטרה שאחראית לשמור על הסדר בכבישים תמנע מנהגים להיכנס לכביש שבו עם עומדים להיתקע לשעות.

ולכביש 6 יש גם רגולטור ממשלתי, חברת חוצה ישראל. בכניסה למנהרות יש כיום מחסומים שמורדים כדי למנוע נהגים להיכנס ולהילכד בהם במקרה של תאונה שגרמה לפקק. למה לא לחסום כך כניסות לאזור פקוק בכביש 6, או לפחות לחייב את הכביש להציב שלטי התרעה על עומסים לפני הכניסה אליו?

גורם בתחום התשתיות אומר כי מחסומים מקובל להציב רק בכניסה למנהרות, משם שלפקק מכוניות בתוכן יש גם השלכות בטיחותיות. לדברי הגורם מקובל לחסום כניסות לכביש חוצה ישראל באמצעות מחסומים ניידים רק במקרה של חסימה הרמטית של הכביש, ועצירת תנועה מלאה - מה שלא התרחש במקרה הזה. לדבריו ההחלטה על חסימה מלאה היא בסמכות המשטרה בלבד.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מאחר וניתן היה לטפל בזירת התאונה כאשר נתיב אחד פתוח, הוחלט שלא לחסום באופן מלא את כביש 6 ולאפשר המשך הזרמת התנועה גם מכביש 6. חסימה מלאה של כביש 6 והסטת התנועה לצירים אחרים היו עשויים לגרום לעומסים כבדים בשאר הצירים. משטרת ישראל עדכנה את מפת ווייז והעבירה דיווח לכלי התקשורת על עומס במקום".

מכביש 6 הזכיין נמסר בתגובה כי "במקרה של עומס תנועה בכביש, אנו מפרסמים את המידע לנהגים במגוון אמצעים העומדים לרשותנו: מסרים על העומס מעודכנים על גבי השילוט האלקטרוני המוצב בכביש 6. המידע על העומס מועבר לתחנות הרדיו השונות (קול ישראל וגלי צה"ל) על מנת שיתריעו על העומס בפני הנהגים המתכננים להגיע לאזור. הודעה לגבי עומס התנועה במקום מעודכנת גם במערכת המענה הקולי (6116*) וגם באתר האינטרנט של החברה".

מכביש 6 המפעיל נמסר: "אתמול, כבכל אירוע המהווה הפרעה משמעותית לתנועה הדבר דווח באמצעים רבים ומגוונים, בהם- עדכון יישומוני הניווט, עשרות שלטי המידע הפרוסים לאורך הכביש, אמצעי התקשורת, מוקד ואתר האינטרנט של מפעילת הכביש. יצוין כי כך נהוג בכל כבישי ישראל. רק כאשר ישנה חסימה הרמטית כתוצאה מתאונה החיבורים אל הכביש נחסמים על-ידי פקחים המכוונים את התנועה לדרכים חלופיות"

מחברת חוצה ישראל נמסר ש"הפנייה התקבלה והיא תיבחן מול הגורמים הרלוונטיים".

השורה התחתונה: כולם היו בסדר ועדיין אלפי נהגים ונוסעים נתקעו בפקק חייהם. אז אל תבנו על כך שמישהו ימנע מכם להסתבך בעוד פקק ענק בכביש 6. סעו תמיד עם אפליקציית ניווט פעילה, בתקווה שזו תציל אתכם מצרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully