וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ביטל השנה חולדאי את אירוע האופניים המצליח סובב תל אביב?

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 9:19

רק בשנה שעברה, כשהזניק את האירוע בהשתפות עשרות אלפים, התמוגג חולדאי: "מהמסורות היפות בעיר". אבל רגע לפני הבחירות המקומיות, הוא העדיף השנה להיות קשוב יותר לביקורת הנהגים על סגירת הכבישים

מרוץ האופניים סובב תל אביב 2 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
בשיא השתתפו בסובב תל אביב 30 אלף איש. ההצלחה לא עזרה לאירוע השנה/ניב אהרונסון

מאז 2010 נערך בסוכות אירוע סובב תל אביב באופניים, אחד מאירוע הספורט העממי הפופולריים בארץ, בהשתתפות של כ-30 אלף איש בשנה. האירוע בוטל רק בתקופת הקורונה, מחשש שיעודד הדבקה המונית, ובשנה שעברה חודש.

כרגיל עברו הרוכבים בנקודות מרכזיות ברחבי תל אביב, ביניהן נתיבי איילון, רחוב הירקון ושדרות רוקח, שנסגרו במיוחד עבורם. לרשות הרוכבים עמדו סדרת מקצים, מ-8 ועד 60 ק"מ, מכאלה המיועדים למשפחות ועד כאלה שמיועדים לרוכבים מקצועיים.

מרוץ אופניים סובב תל אביב, 2 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
תושבי תל אביב אף פעם לא אהבו את סגירת הכבישים לאירוע. רגע לפני הבחירות, זה לא הזמן להרגיז אותם/ניב אהרונסון

השנה בוטל המירוץ שוב, במפתיע, למרות שרבים כבר הפכו אותו לאחד מאירועי החג הקבועים שלהם. מדובר באירוע לא זול אמנם, אולם אחד שהעירייה תמכה בו תמיד בזכות המבקרים הרבים שהוא מביא לתל אביב, ומבלים בה אחריו. האירוע זכה תמיד גם לחסות משורה ארוכה של גורמים מסחריים, ובראשם חברת שטראוס, שהשתמשה בו לקידום הקפה הטורקי שלה ושימשה כנותנת החסות הראשית.

בשנה שעברה עוד התפייט חולדאי בעת שהזניק את המירוץ: "אירוע הסובב הוא אחד מהמסורות היפות והבולטות בעיר, המהווה חוויה גדולה, לא רק למשתתפים בו, אלא גם לתושבות ותושבי העיר ולמבקריה. האירוע מתקיים בתקופה בה העיר עוברת שינוי תחבורתי מאתגר שבסופו ההתניידות בתל אביב-יפו תהיה מהירה, נוחה, זולה, בריאה ובטוחה יותר, בדומה לערים המובילות בעולם".

השנה, כאשר המירוץ אמור היה להיערך כחודש לפני הבחירות המקומיות, היה חולדאי קשוב יותר לביקורת, בעיקר על רקע הטענות של מבקריו שאפשר ביצוע של יותר מדי עבודות תשתית בעיר, המשבשות את תנועת כלי הרכב ומפריעות גם להולכי הרגל. בכל שנה זעמו רבים מתושבי תל אביב על סגירת הכבישים ביום המירוץ, לא רק את איילון דרום, אלא גם שורה ערוכה של כבישים בדרום ובמרכז העיר.

מעיריית תל אביב נמסר האירוע בוטל "בגלל שיש עומס של עבודות ולא מעוניינים לפגוע עוד יותר בהתנהלות במרחב הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully