וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאצ'יה לוגאן בנהיגה ראשונה: פחות זה יותר

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 5:53

כולם מדברים על יוקר המחיה, דאצ'יה ממשיכה לעשות. הלוגאן החדשה היא המשפחתית הזולה ביותר בארץ ובפער גדול, אבל יש קאץ'. ויותר מאחד

דאצ'יה לוגאן. אודי עציון, מערכת וואלה!
איך שגלגל מתגלגל לו. ללוגאן 2023 כבר יש בלימה אוטונומית ומראה בהחלט מכובד/מערכת וואלה!, אודי עציון

מחיר: 115 אלף שקל בסיס, 120 אלף שקל רכב מבחן.
מתחרים: יונדאי אקסנט חדשה, מאזדה 3, ניסאן סנטרה וטויוטה קורולה משומשות
אהבנו: עיצוב, תא נוסעים, תא מטען, צריכת דלק מחיר ותמורה לכסף
לא אהבנו: רמת רעש, ביצועים, איכות חומרים, התנהגות כביש
ציון: 8/10

מאזדה 3 עלתה פעם 116 אלף שקל. זה היה ב-2009. היום היא עולה כמעט 150 אלף שקל, ורק ניסאן סנטרה שעולה 146 אלף שקל ומעט זולה ממנה היא המשפחתית הזולה בארץ.

והנה, 14 שנים אחר-כך, יש משפחתית חדשה מהניילונים, מודל 2023, עם אחריות והכל, במחיר של 115 אלף שקל. זוהי דאצ'יה לוגאן החדשה, דור שלישי למשפחתית הלאו קוסט של רנו, ששומר על פער מחיר גדול ממכוניות אחרות באותו גודל, אבל מבטיח לסגור את הפערים בתחומי מערכת ההנעה והבטיחות. למעשה הלוגאן אפילו זולה ב-15-20 אלף שקל מיונדאי אקסנט שהייבוא שלה יופסק השנה.

על מה צריך להתפשר בלוגאן והאם היא באמת מציאה כפי שהיא נראית במבט ראשון?

דאצ'יה לוגאן. אודי עציון, מערכת וואלה!
סביבת נהג נאה, עם כפתורי תפעול פיזיים לבקרת האקלים. אבל הפלסטיקים עדיין זולים/מערכת וואלה!, אודי עציון

עיצוב: דאצ'יה למדה להסוות את המאמץ לתכנן רכב שיהיה זול ככל האפשר לייצור. הלוגאן 3.0, בניגוד לדורות הקודמים, היא מכונית נאה, לא מגושמת - במונחי סדאן, כן? - שלא תסובב ראשים אבל גם לא פשוטה מדי. עם אורך של 4.40 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 2.65 מטר היא ממוקמת מבחינת הגודל בין האקסנט למאזדה 3 ולקורולה.

תא הנוסעים: גם כאן השיפור מורגש אין יותר מוזרויות של ברגים ומתגים במיקומים משונים שיחסכו ליצרן עלויות של צמות חשמל. הלוגאן מסמנת V בכל המשבצות בטופס: יש מסך מולטימדיה (8 אינץ'), מתגי חלונות החשמל הם בדלתות, כיוון המראות חשמלי ואפילו שקע USB. כיוון גובה מושב הנהג נעשה באמצעות ידית בחלקו התחתון, כמקובל. יש אפילו בקרת אקלים שעליה שולטים מכפתורים פיזיים עגולים, ולא צריך לחפור בין מסכי המולטימדיה. מזל שהתקציב לא הספיק.

אבל איכות הפלסטיקים עדיין בסיסית מאוד, השליטה בסטריאו מההגה נעשית מידית בצד, כמו בצרפתיות ותיקות, מסך המולטימדיה קצת איטי, אם כי מאוד פשוט לתפעול, המושבים הקדמיים פשוטים וזה של הנוסע לא מצויד בכיוונון גובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דאצ'יה לוגאן. אודי עציון, מערכת וואלה!
המושב האחורי מרווח כמעט כמו במשפחתיות הקומפקטיות ולא הקטנות, אבל אין יציאת מזגן מאחור/מערכת וואלה!, אודי עציון

המרווח מלפנים טוב, ועוד יותר מאחור שם הוא טוב יותר מזה של מאזדה 3, ודומה לזה של הקורולה. למרות השיפור הכללי ברמת האבזור, עדיין אין יציאת מזגן ליושבים מאחור.

דאצ'יה לוגאן. אודי עציון,
פתח הטענה צר, ציוד החלפת הגלגל חשוף בקצוות התא/אודי עציון

תא המטען: ענקי בנפח, 520 ליטר, אבל פשוט מאוד. פתח ההטענה צר, אין פתרונות אחסון מיוחדים, וכלי החלפת הגלגל קשורים בצדי התא ולא מאוחסנים בתחתית. לפחות זה אומר שיש גלגל רזרבי.

אבזור: גרסת הבסיס מגיעה עם חישוקי ברזל, מזגן רגיל והנעה במפתח, אבל עם צימוד אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס ופנסי ערפל. 5,000 שקלים נוספים משדרגים ברמת האבזור הגבוהה לחישוקים קלים, בקרת אקלים וכפתור הנעה וכניסה ללא שימוש במפתח.

בטיחות: מצד אחד יש כבר בלימת חירום אוטונומית שאין ביונדאי אקסנט, אבל היא מבוססת רדאר, ולא מזהה הולכי רגל ורכב דו גלגלי. אין גם כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע שמופיעה כבר במכוניות סופר מיני, בקרת השיוט היא מהסוג הפשוט, שלא מסוגל לבלום ולהאיץ, אין תיקון סטיית נתיב, וזו אחת המכוניות האחרונות שעוד מגיעה עם מערכת התרעה על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב בהתקנה מקומית, תואמת מובילאיי מוצלחת פחות. לכן היא גם קיבלה רק 2 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, אפילו שרמת האבזור הגבוה מצוידת בהתרעת רכב בשטח מת.

דאצ'יה לוגאן. אודי עציון, מערכת וואלה!
חזית נאה מודרנית מסתירה מנוע טורבו פשוט ורועש/מערכת וואלה!, אודי עציון

ביצועים וצריכת דלק: המנוע הוא כרגיל של רנו, 1,000 סמ"ק טורבו עם 3 צילינדרים (90 כ"ס) ולראשונה עם תיבה אוטומטית רציפה במקום רובוטית חד מצמדית מטלטלת בגרסאות השתי דוושות של הלוגאן הקודמת.

טורבו או לא, הביצועים איטיים, בטח כאשר כל המשפחה באוטו, ותחת מאמץ נשמע רעש תיבה ההילוכים והמנוע המתאמץ. לפחות צריכת הדלק הייתה טובה, 13.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

דאצ'יה לוגאן. אודי עציון, מערכת וואלה!
נוחה בעיר, מטלטלת בכביש בין עירוני גלי ובסיבובים/מערכת וואלה!, אודי עציון

התנהגות כביש: מעביר מסר של "לא באנו ליהנות". הגוף נוטה בסיבובים, ההגה עתיר סיבובים ואילם. התנהגות בטוחה, אבל שמעודדת נסיעה רגועה.

נוחות: כיול מתלים רך מסייע לנוחות עירונית, אבל מטלטל באספלט לא מושלם. רמת הרעש גבוהה בגלל בידוד רעשים לא מספק, ורעש המנוע, שגם רועד יותר ממנועי 3 צילינדרים אחרים. כל התקרבות לרכב עם השלט בכיס פותחת את הנעילה המרכזית ברעש.

דאצ'יה לוגאן. אודי עציון, מערכת וואלה!
לא מושלמת, אבל לא חייבים להשקיע 150 אלף שקל במשפחתית חדשה/מערכת וואלה!, אודי עציון

השורה התחתונה: הלוגאן היא מכונית הוגנת. היא מחייבת פחות פשרות מבעבר, בטוחה יותר, אבל עדיין מורגש איפה נחסך הכסף. היא פתרון מוצלח למי שמתעקש על מכונית סדאן אבל מעדיף להוציא כמה שפחות ועדיין לרכוש אחת עם אחריות, מהניילונים. והיא תוכל להחליף את האקסנט בציים שעדיין נותנים לעובדים את המשפחתית הכי זולה שאפשר. אבל היא בעיקר יצרה סקרנות לגבי הסנדרו סטפויי, גרסת הקרוסאובר המעט יותר קטנה, אך זהה מכאנית. כשהיא תנחת כאן במחיר זול משל הלוגאן לדאצ'יה תהיה באמת עסקה מפתה באולם התצוגה שלה.

על הצד הטכני: דאצ'יה לוגאן

מנוע, הנעה: טורבו בנזין, 3 צילינדרים
נפח: 999 סמ"ק
הספק/מומנט (כ"ס/קג"מ): 14.5/90
תיבת הילוכים: אוט', רציפה

מידות:
אורך (מ'):
4.40
רוחב (מ'): 1.85
גובה (מ'): 1.50
בסיס גלגלים (מ'): 2.65
תא מטען (ליטר): 528

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
13.8
מהירות מירבית (קמ"ש): 172
צריכת דלק (מבחן): 17.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק (יצרן): 13.5 ק"מ לליטר

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי
: 2/5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, זיהוי רכב ב"שטח מת" (ברמת האבזור הגבוהה בלבד)

זיהום אוויר:
קבוצה 10 מ-15

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • דאצ'יה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully