וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון ידון בתרגיל של חברות הביטוח לנהגים

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 17:56

השופטת רות רונן החליטה לקבל את עתירת איגוד המוסכים לבג"ץ ולדון בהחלטת חברות הביטוח לקזז פיצוי למבוטחים אם המוסך שלהם לא רכש דרכן חלפים. בינתיים: ייצוגית ראשונה בנושא נגד שומרה

מוסכים פיראטיים. shutterstock, ShutterStock
באיגוד המוסכים טוענים כי המדיניות של חברות הביטוח פוגעת בזכותו של המבוטח לבחור את המוסך שיתקן את רכבו/ShutterStock, shutterstock

בית המשפט העליון, בשיבתו כבג"ץ, יקיים דיון במדיניות החדשה של חברות הביטוח לקזז פיצויים מנהגים לאחר תאונה אם המוסך שלהם לא רכש דרכן את החלפים לתיקון הרכב.

זאת לאחר שהשופטת רות רונן קיבלה עתירה לבג"ץ שהגיש איגוד המוסכים נגד המפקח על הביטוח, משרד התחבורה, איגוד חברות הביטוח ואיי די איי (חברת האם של ביטוח ישיר). עם זאת השופטת רונן לא קיבלה את בקשת האיגוד להוציא צו ביניים נגד המדיניות.

באיגוד טוענים כי מדובר במדיניות לא חוקית, שעומדת בסתירה להבטחות המדינה להפסיק את פעילות מוסכי ההסדר ושפוגעת באיכות התיקונים שמקבלים הנהגים, בניסיון לעודדם לפנות למוסכי ההסדר של חברות הביטוח ולא למוסכים העצמאיים.

אוהד מעודי, סגן הממונה על שוק ההון, קיבל לאחרונה את הטענה נגד המהלך והורה לחברות הביטוח להפסיק את מדיניות הקיזוזים במקרה של מבוטחים שלא עודכנו לגביה בעת שרכשו את פוליסת הביטוח. עם זאת, מעודי אישר לחברות להפעיל מדיניות כזאת במקרה שיידעו מראש את המבוטחים למרות שהנושא עמד בפני דיון בבית משפט, החלטה שנגדה עתר איגוד המוסכים.

יו"ר איגוד המוסכים רונן לוי מסר כי "אני מאמין כי בג"ץ יגן על המבוטחים ועל המוסכים וישים קץ להתנהגות הפסולה והכוחנית של חברות הביטוח ושל רשות שוק ההון". מביטוח ישיר לא נמסרה תגובה.

חברות הביטוח טוענות כי הן רוכשות את החלפים במחיר זול יותר משמחייבים אותן המוסכים, וכך מוזילות את עלות התיקון בזמן של עליית מחירי החלפים, והחוק מתיר להן לעשות ככל הנדרש להוזלת התיקונים.

עם זאת, אף חברה לא התחייבה כי אימוץ הדרישה יאפשר לה להוזיל את הפוליסות, או שלא לייקר אותן גם השנה. בשנה האחרונה שבה הפעילו רוב החברות את המדינות החדשה התייקרו פוליסות הביטוח המקיף ב-37% בממוצע. בחברות טוענים כי ההתייקרות נובעת מהעלייה בגניבות הרכב ומהתייקרות החלפים.

משרד התחבורה הביע בעבר התנגדות למהלך. במסמך שנחשף בוואלה קובעת מנהלת אגף הרכב במשרד, המהנדסת עינת סגל, כי "להתנהלות זו יש פוטנציאל לפגיעה בתחרותיות בענף ופגיעה זו עלולה להגיע בסופו של דבר גם ללקוח הסופי". עם זאת המשרד לא פעל לשינוי המדיניות.

באוגוסט הוגשה בקשה ראשונה לתביעה ייצוגית נגד חברות הביטוח בנושא. הבקשה הוגשה נגד חברת שומרה, שהייתה אחרת הראשונות שאימצו את המדיניות החדשה, עורכי הדין אדם לוין, יונתן רפפורט ורועי ביטון ממשרד לוין, רפפורט ביטון, טוענים בתביעה כי המדינות החדשה פוגעת בזכותם של המבוטחים לבחור את המוסך שיתקן את מכוניתם ויהיה אחראי כלפיהם לתיקון, כפי שקובעת מדיניות משרד התחבורה מזה שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully