וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא פשע לילי: 50% מגניבות הרכב - ביום

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 20:35

באיתוראן צופים שההכפלה במספר גניבות הרכב השנה תימשך גם ברבעון האחרון, והרכבים הגנובים ימשיכו להגיע בעיקר לטול כרם, קלקיליה, רמאללה, חברון וג'נין

טויוטה לנד קרוזר שנגנב והושאר מכוסה בשטח לאיסוף. איתוראן,
טויוטה לנד קרוזר שנמצא מכוסה בשטח אחרי שנגנב, בהמתנה להרגעת הרוחות כדי שהגנבים יוכלו להעבירו הלאה/איתוראן

משטרת ישראל ממשיכה להימנע מפרסום נתוני גניבות הרכב, וחברות האיתור ממשיכות לספק חלק מהפרטים.

לפי איתוראן ברבעון השלישי של השנה נרשמה עלייה בשיעור של 94% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו-230% לעומת הרבעון השלישי ב-2021. בחברה צופים המשך במגמת עלייה בגניבות רכב גם ברבעון האחרון של שנת 2023, על רקע המחסור בחלקי חילוף ועלייה המחירים של אלה שכן במלאי. גם ביקושים למכוניות וחלפים בשטחי הרשות הפלסטינית תרמו לעלייה.

ג'יפ רנגלר שנגנב ואותר בשטח. איתוראן,
ג'יפ רנגלר שנגנב גם כן לשטח/איתוראן

העלייה בגניבות הביאה לך שהפעילות שהתרכזה בעבר בלילה, עוברת יותר ויותר לשעות היום. כ-50% מהגניבות היום מתבצעות בשעות האור לעומת אחוזים בודדים בעבר.

גידול יוצא דופן, של כ-400%, נרשם בגניבות רכב משנת ייצור 2022, לעומת עלייה בסך 127% בגניבות רכבים מדגמי 2021. בדגמי 2020 נרשמה עלייה של 95%.

היעדים המרכזיים שאליהם הובאו המכוניות שנגנבו מישראל ברבעון האחרון: טול כרם, קלקיליה, רמאללה וחברון.

על פי הערכות איתוראן בשטחי הרשות הפלסטינית פועלות כ-35 משחטות רכב במיוחד בטול כרם, קלקיליה, רמאללה, וחברון ולראשונה גם בג'נין.

אחת מעל מאה מכוניות נגנבה כאשר הרכב נשדד מבעליו או שהנהג יצא מהרכב והשאיר בו את המפתח. ב-6% מהמקרים נגנב הרכב באמצעות גרירתו או העמסתו על גורר, ב-11% מאירועי הגניבה היה לגנב מפתח לרכב, כתוצאה למשל משכפול שלו במוסך. 18% מכלל ניסיונות הגניבה היו בשיטת הפריצה האלימה לבית הנהג כדי לגנוב את המפתח, ו-64% באמצעות התחברות וקידוד לשקע OBD כדי לעקוף את מערכות ההגנה מפני גניבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully