וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילים בחג? זכרו את הנהגים שבטחו באפליקציית ניווט ונהרגו

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 12:07

בהודו נהרגו שני רופאים כשנהג פנה במהירות גבוהה לתוך נהר. בארה"ב נפל נהג מגשר שהיה קיים באפליקציה אבל לא במציאות. במשטרה מזכירים: אפליקציה היא רק המלצה ויכולה לטעות, בעיקר בעת חסימות כבישים בגלל מזג אוויר

נהרג נפל מגשר (אילוסטרציה). שטארסטוק, ShutterStock
נהג שנפל מגשר (אילוסטרציה)/ShutterStock, שטארסטוק

יצאתם מהבית עם כל המשפחה באוטו בדרך לאחד מאירועי סוכות, הפעלתם גוגל מפות או ווייז כדי לנווט ליעד? זכרו שהאפליקציה רק ממליצה על נתיב ליעד, היא לא תמיד מעודכנת ואתם חייבים לגלות עירנות, ולא לקבל את המסלול שהיא מציעה בלי לפתוח עיניים בכל פנייה.

שתי תאונות קטלניות מהשנה האחרונה ממחישות את הכשלים בשימוש באפליקציות ניווט, אם באפליקציה עצמה ואם בממשק מול הנהג, שלא תמיד מבין את ההוראות ועלול לפנות מוקדם או מאוחר מדי.

במדינת קראלה שבהודו נהרגו בימים האחרונים שני רופאים, כאשר הנהג שהסיע אותם, בגשם כבד, פנה במהירות גבוהה לתוך נהר. ברכב היו חמישה נוסעים, ועוברי אורח הצליחו לחלץ שלושה מהם. הם סיפרו כי הנהג פנה על סמך הוראה מגוגל מפות שבה השתמש, והגשם הכבד וסנוור מרכב שבא ממול הקשו עליו לראות שהוא מבצע פנייה לא נכונה.

ואילו בארה"ב הגישה משפחתו של גבר מצפון קרוליינה תביעה נגד גוגל על רשלנות, בטענה שאפליקציית הניווט שלה אינה מעודכנת, וגרמה בכך למותו. לפי התביעה הנהג, פיליפ פקסון, אב לשתי בנות, טבע למוות ב-30 בספטמבר 2022 כשהיה בדרכו הביתה ממסיבת יום ההולדת ה-9 של אחת מהן. לפי התביעה, גוגל מפות הנחתה את האב לחצות גשר שקרס לפני כמה שנים ולא תוקן עד אותו היום, מכוניתו התרסקה לקרקע והוא נהרג.

גוגל מפות. ShutterStock
גוגל מפות. נהגים עלולים לפנות מוקדם או מאוחר מדי מהוראות האפליקציה/ShutterStock

בעקבות האירוע הראשון פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה משטרת קראלה המלצות למשתמשי גוגל מפות, והסבירה כי ישנם רגעים שבהם שדווקא אי שימוש באפליקציית הניווט הוא האפשרות הטובה יותר.

לדבריה גוגל מפות לא תמיד מעודכנת בחסימות כבישים בגלל הצפות וירידת גשמים. האפליקציה עלולה לזהות כבישים חסומים לתנועה ככאלה שריקים מעומסי תנועה ולהפנות דווקא אליהם את הנהגים: "גוגל מפות עשויה להוביל אתכם דרך נחלים שוצפים, מפולות, עצים נעקרו, וכבישים שחסומים בגלל תאונה, שבהם הנסיעה בלתי עבירה. עדיף להימנע מכבישים לא מוכרים וריקים לחלוטין בימים ובלילות גשומים בהם קיים סיכון גבוה לתאונות. יש סיכוי שאתם עלולים ללכת שולל על ידי איבוד אות ה-GPS בלילה. האפליקציה תראה לכם דרך אחרת ליעד אם הנתיב המקורי משתבש. אבל, הדרך האלטרנטיבית הזו לפעמים לא חייבת להיות השביל המתאים לרכב שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully