וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדר הטרור שניצח את צה"ל

עודכן לאחרונה: 7.10.2023 / 15:01

התמונות של טנדרים עמוסים מחבלים חמושים דוהרים באין מפריע ביישובי העוטף הזכירו מראות דומים מלבנון, אפגניסטאן וסומליה: מה הפך את טויוטה היילקס לחביב המחבלים ברחבי העולם?

מחבלים שחדרו לעיר שדרות/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

כבר לפני שש שנים הכריז צה"ל על הצבת הטנדר האולטימטיבי בגבול ישראל עזה. זה היה טנדר פורד F150 שהוסב לנהיגה אוטונומית, או ממוקד שליטה מרוחק ונועד לנוע על ציר הוברס ולהגן על יישובי העוטף, ללא סיכון חיילים. "שומר גבולות" נקרא הפרויקט והטנדר צויד במערכות איסוף מודיעין וצהל אף הבטיח שיצייד את הטנדרים החדשים במקלעים מופעלים מרחוק שיוכלו לעצור מחבלים שמתקרבים לגדר, בפרויקט שבו הייתה מעורבת חברת אלביט.

הבוקר ראינו מה היה שווה כל המערך הזה, כאשר מאות מחבלי חמאס דילגו על המכשול בגבול, רובם באמצעות טנדרי טויוטה היילקס, שחצו את הגדר לאחר שמחבלים פוצצו בה פתחים, ללא הפרעה מכוחות צה"ל. טנדר הטרור ניצח את טנדר הסטארט אפ. התמונות של טנדרי המחבלים דוהרים ללא הפרעה בשדרות ואופקים ויורים לכל עבר יהיו אחד מסמלי המערכה הזאת, ולבושה הלאומית.

מעבר לזעזוע שתמונה כזאת בכלל אפשרית, ולהבנה שטנדר אזרחי פשוט התגבר על מכשול בשווי מיליארדים שהוקם בגבול שצה"ל התגאה עד כמה הוא מתוחכם ובלתי חדיר, הזכירו הסרטונים האלה מראות מאפגניסטן, סומליה ולבנון.

מה הפך את טויוטה היילקס לחביב הטרוריסטים בכל העולם, סמל לפנאטיים ורוצחי אזרחים? מאז תחילת ההתמודדות של צה"ל מול אש"ף בלבנון בשנות ה-70 תמיד אפשר היה לראות את הטנדר היפני בכל זירה, לעתים מסיע מחבלים, לעתים חמוש בעצמו במקלעים, וכבר היו מקרים של התקנת משגרי רקטות על גבי היילקסים.

מחבלים בטנדר טויוטה היילק הבוקר בשדרות. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים בטנדר טויוטה היילקס הבוקר בשדרות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

ההיילקס מיוצר כבר 55 שנה. אותן סיבות שהפכו אותו מבוקש כל-כך גם בשוק האזרחי, בארץ ובעולם, הפכו אותו למבוקש גם בקרב טרוריסטים. היילקס הוא רכב שטח קשוח אבל לא מסובך טכנולוגית, בעל יכולות עבירות מצוינות ללא שימוש נרחב במערכות אלקטרוניות יקרות לרכישה ולאחזקה.

בכלל, יש לו מנועי דיזל שסובלים גם סולר שלא ממש באיכות גבוהה, ולא ממש רגישים לביצוע טיפולים שלא בזמן. כלים חבוטים בזירות לחימה ובעולם השלישי הראו שהיילקסים, בעיקר בדגמים הפשוטים יותר מאלה שנמכרים כיום, ממשיכים לנסוע גם אחרי תאונות, פיצוצים והתרסקויות. טויוטה תמיד הייתה חזקה בשווקים האלה, באסיה ובאפריקה, שבהם ספר טיפולים הוא רק המלצה ואמינות ושרידות הן שמות המשחק.

בעזה למשל אין סוכנות רשמית של טויוטה, מה שלא מפריע להיילקס להימכר בה לאחר שנרכש במקומות אחרים ויובא אליה. הממשל האמריקאי דרש לא פעם מטויוטה לוודא שהטנדרים שלה לא נמכרים לארגוני טרור. אז בהיותו הטנדר השלישי הכי נמכר בעולם, אחרי פורד F150 ושברולט סילברדו, עם יותר מחצי מיליון כלים בשנה הם לא התקשו לרכוש אותו באמצעות אנשי קש.

טנדר מחבלים טויוטה היילקס חוצה את הגדר מעזה לישראל. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טנדר מחללים טויוטה היילקס חוצה את הגדר הבוקר מעזה לישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

תכנית הרכב של ה-BBC, טופ גיר, העבירה בעבר היילקס אחד שרכשה מחוואי, עם כמעט 300 אלף ק"מ ולא מעט חלודה, סדרת מבחנים. הוא נסע לתוך בית עץ, קרוואן הופל עליו, הוא הוצת ולבסוף הונח על גג רב קומות רגע לפני שפוצץ כדי לפנות מקום לבניין חדש. בכל הפעמים הוא הניע מחדש והמשיך לנסוע, גם כשהוא שרוף ומוכה.

אולי כדאי שצבא שמתגאה במטוסים חמקנים, מל"טים חכמים וטנקים מתקדמים יסגל גם יכולות לזהות, לעצור ולהשמיד גם טנדרים כאלה על יושביהם, לפני האסון הלאומי הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully