וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 מכוניות חדשות לפני מסירה נשרפו מפגיעת רקטה. צפו

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 17:45

ענף הרכב תחת אש: דגמי רנו, ניסאן, צ'רי ודאצ'יה חדשים לגמרי ספגו פגיעה ישירה מרקטת חמאס ליד גן יבנה. רוב היבואנים סגרו את אולמות התצוגה

מכוניות רנו, ניסאן, צ'רי ודאצ'יה שנשרפו מפגיעת רקטות במתקן ההכנה למסירה של פריסבי (קרסו) בפארק ראם/צילומי גולשים, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

כ-200 מכוניות רנו, ניסאן, צ'רי ודאצ'יה נשרפו אתמול כאשר מתקן ההכנה למסירה של היבואנית פריסבי (לשעבר קרסו) ספג פגיעה ישירה מרקטת חמאס. המתקן ממוקם בפארק ראם, סמוך לגן יבנה, באזור בו ממוקמים כמה בסיסי צבא שאליהם כוונה כנראה הרקטה.

בפארק ראם ממוקמים גם מתקני מסירה של יבואניות רכב נוספות, כמו כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, מרצדס, ג'נסיס ואורה) צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה) ו-UMI (שברולט וקאדילק), שהמכוניות שלהם לא נפגעו. כך גם מתקן ההכנה למסירה לא הרחק באשקלון של טלקאר (קיה, סאנגיונג וסרס).

מכוניות רנו, ניסאן, צ'רי ודאצ'יה שנשרפו מפגיעת רקטות במתקן ההכנה למסירה של פריסבי (קרסו) בפארק ראם. תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכוניות שנשרפו מפגיעת הרקטה, מייד לאחר כיבוי האש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים

עד שבת עמד ענף הרכב המקומי בפני אחת השנים הטובות בתולדותיו, עם מסירות של 240.6 אלף מכוניות חדשות, גידול של 10.3% על פני התקופה המקבילה אשתקד, ועם סיכוי לשבור את שיא המסירות השנתי של 290 אלף מכוניות חדשות שנקבע ב-2021. מה שהביא לא רק הכנסות נאות ליבואנים, אלא גם תוספת של יותר ממיליארד שקל במסי קנייה, מע"מ ואגרות רישוי, לעומת הסכומים שגבתה המדינה בתשעת החודשים הראשונים של 2022.

כעת רוב היבואנים סגרו את אולמות התצוגה, בעיקר בשל מחסור בעובדים שגויסו, או שנשארו בבית עם ילדיהם לאחר השבתת מערכת החינוך. חלקם עוד מפעילים את מתקני ההכנה למסירה עבור לקוחות שכבר הזמינו ושילמו עבור מכוניות חדשות, כדי שלא להשאירם ללא רכב בתקופה מתוחה. מרכזי השירות והחלפים פועלים כרגיל.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
משרד האוצר | בצלאל סמוטריץ'. אבשלום ששוני, פלאש 90
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. האם יהיו גזירות חדשות על הנהגים למימון המלחמה?/פלאש 90, אבשלום ששוני

את קצב המכירות הגבוה, והמפתיע לאור ההאטה הכלכלית, תדלקה בין השאר החלטת הממשלה מ-2019 להעלות בינואר 2024 את מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20 ל-35 אחוזים, להקטין את ההנחת המס המרבית מ-60 ל-50 אלף שקל, ולבטל את הטבת המס בסך 30 אלף שקל לרכבי פלאג אין. כעת, עם צורך לממן את עלות המלחמה והשיקום של צה"ל ויישובי הדרום, תתקשה המדינה עוד יותר לוותר על המהלך ויתכנו אף גזירות נוספות לאחר סיומה על הנהגים כדי למלא את קופת האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully