וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: מכוניות בנות 13 חודשים יוכלו להימכר כחדשות

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 17:25

מכירות הרכב נעצרו מאז המתקפה בעזה. ההכרזה על מצב מיוחד בעורף תקפיא לחודש את התיישנות מלאי המכוניות הלא מכורות

בונדד רכב נמל אילת. קובי ליאני
מכוניות חדשות בנמל אילת. יוכלו להישאר במתקני האחסנה חודש נוסף/קובי ליאני

המדינה מעניקה חודש נוסף ליבואני הרכב למכירת המכוניות שבמלאי.

תקנות התעבורה קובעות כי היבואנים חייבים למכור מכוניות עד 12 חודש ממועד הייצור שלהן. אם נשארו מכוניות במלאי אחרי שחלף המועד חייבים היבואנים לרשום אותן על שמם, כך שהן ימכרו כמכוניות מבעלות קודמת, מה שמכונה בענף "גיולים".

חוזר שנשלח היום ליבואנים מאיגוד יבואני הרכב, עדכן אותם כי לאחר שהמדינה הכריזה על מצב מיוחד בעורף, תקנות התעבורה מעניקות לאותן מכוניות חודש נוסף. כך שניתן יהיה להנפיק רשיון "יד אפס" גם למכוניות שעברו 13 חודשים ממועד הייצור שלהן עד לסיום המצב המיוחד.

אולם תצוגה למכירת מכוניות. ShutterStock
אולמות התצוגה יסגרו סופית בימים הקרובים עם השלמת מסירת מלאי המכוניות שכבר הוזמנו ושולמו/ShutterStock

יבואני הרכב סגרו בימים האחרונים את אולמות התצוגה שלהם, לאחר גיוס אנשי מכירות רבים למילואים, בגלל הצורך של אחרים לשהות עם ילדיהם, ולאחר שלא זיהו כעת עניין ציבורי הזמנת מכוניות חדשות. הם ממשיכים רק במסירת מכוניות שכבר הוזמנו והתמורה עבורם שולמה, אם כי גם כאן יש לקוחות שהעדיפו לדחות את המסירה בינתיים.

היבואנים נערכו עם מלאים גדולים לקראת חודש ינואר, המהווה שיא שנתי במסירות הרכב, ולקראת כמעט הכפלת מס הקנייה על רכבים חשמליים מ-20 ל-35 אחוז, הקטנת הנחת המס המרבית מ-60 ל-50 אלף שקל וביטול הטבת המס בסך 30 אלף שקל על רכבי פלאג אין.

כרגע כבר ברור שאוקטובר יסתיים עם כמה אלפי מסירות בודדות, לאחר שקצב המסירות בימים הראשונים של החודש הושפע מחול המועד סוכות. אם עד ספטמבר עוד נרשמה עלייה בשיעור של 10.3% במסירות מתחילת השנה, 2023 צפויה להסתיים עם פחות מסירות מב-2022, שעמדו על 268 אלף מכוניות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully