וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 76, חרדי ומוביל טנקים למלחמה

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 11:49

צבי יהודה הוא אחד מנהגי התובלה המבוגרים בצה"ל. המילואימניק הוותיק, נהג בעמותת חסדי נעמי בשגרה, הוזעק עוד במהלך השבת ליחידה, לא היסס ומאז הוא מעביר טנקי מרכבה סימן-4 ליחידות שמחכות להם

צבי יהודה מוביל טנקים חרדי בן 76 במלחמה. עובד בעמותת חסדי נעמי. מהאלבום המשפחתי,
צבי יהודה. "אנחנו חרדים ציוניים"/מהאלבום המשפחתי

בשבת האחרונה ירדו השכנים של צבי יהודה מבת ים לחנייה, חלקם הסתפקו בלצאת למרפסות. הם צפו בתדהמה באיש, חרדי חובש כיפה ושומר שבת, נכנס לאוטו, מניע ונוסע.

והייתה לו סיבה טובה: יהודה גויס למילואים במרכז ההובלה של צה"ל, שם הוא משמש כנהג מובילי טנקים. זאת למרות שבגיל 76 הוא יכול היה להיות הסבא של חלק מהנהגים שמשרתים כעת לצידו.

יהודה שירת כנהג תובלה בצה"ל ולמרות שחזר אחר כך בתשובה, לא ויתר על שירות המילואים שלו, מלבד תקופה שבה חי עם אשתו מירי בארה"ב. כאשר שבו לארץ לפני יותר מ-20 שנה, התייצב מחדש לשירות ומאז הוא ממשיך לנהוג במשאיות הכבדות כאשר נזקקים לו.

צבי יהודה מוביל טנקים חרדי בן 76 במלחמה. עובד בעמותת חסדי נעמי. מהאלבום המשפחתי,
בקבינה. אחד נוהג, אחד נח וכך המוביל עובד ברציפות/מהאלבום המשפחתי

בימים רגילים הוא משמש כנהג משאית בעמותת חסדי נעמי, אוסף בכל יום ירקות שתורמים לעמותה חקלאי הדרום, ומביא אותם למרכזי החלוקה של העמותה. "אני מאוד גאה בו", אומרת מירי, מנהלת המרכז הלוגיסטי בבת ים של העמותה, ובמקביל אחראית על פעילות החירום של חסדי נעמי לחלוקת ציוד לחיילים.

לשניים 7 ילדים, 28 נכדים ו-3 נינים. מכל השבט, צבי הוא היחיד שמגויס. "אנחנו חרדים ציוניים, לכן גם הטלפון נשאר אצלנו מחובר בשבת כדי שהצבא יוכל להזעיק את צבי אם יזקקו לו", אומרת מירי.

מאז שבת הוא מבלה בכבישים, כחלק מצוות של שני נהגים, שנועד לאפשר ניצול מלא של מובילי הטנקים, נהג אחד על ההגה והשני ישן, ואחר כך מתחלפים. המטרה: לאפשר הובילה מהירה כל האפשר של טנקי המרכבה סימן-4 ממחסני החירום אל יחידות השריון שמחכות להם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
משאית של עמותת חסדי נעמי. חסדי נעמי,
משאית של חסדי נעמי. ממשיכים לגייס מוצרים ותרומות כספיות לחיילים/חסדי נעמי

"אנחנו עובדים יום ולילה כדי לסייע בגיוס, איסוף ושינוע של תרומות מזון גופיות חולצות ועוד לחיילים בדרום" אמרו בחסדי נעמי. "נגיע לאן שצריך ואנחנו מבקשים מהציבור לסייע ככל הניתן, ניתן לבוא אלינו למחסנים עם ציוד חדש או עם מזון, או עם תרומות כספיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully