וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף: תחנות הקו האדום יסגרו בלילה, אין בהן צורך כמקלט

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 16:15

חוסר תיאום: יום אחרי שמשרד התחבורה הודיע על פתיחת התחנות התת קרקעיות 24/7 כמקלט בזמן אזעקה, הוחלט בצה"ל לסגור אותן בשעות הלילה

תחנה תת קרקעית של הקו האדום בתל אביב. נת"ע,
התחנות נבנו מראש לשמש כמקלטים המוניים למקרה של מתקפות טילים ממושכות/נת"ע

בפיקוד העורף מעריכים כי אין כרגע צורך בשימוש במקלטי הענק בתחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בתל אביב, בני ברק, רמת גן ופתח תקווה.

עשר התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה נבנו מראש כך שיוכלו לשמש כל אחת כמקלטי ענק לאלפי אנשים. מדובר בתחנת אם המושבות (פ"ת), אהרונוביץ' ובן גוריון (בני ברק), ביאליק ואבא הלל (רמת גן), ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך ואלנבי (תל אביב).

הרעיון היה להשתמש בעצם חפירת המבנים התת קרקעיים הענקיים כדי לסגור פערים בתחום המיגון, בעיקר למקרה של התקפות טילים מאסיביות וממושכות, וההשקעה הנוספת ייקרה את פרויקט הקו האדום לפי הערכות במאות מיליוני שקלים. זאת כאשר הסבתן המלאה של התחנות למקלטים, מעבר לשימוש בחלק התת קרקעי שלהן למסתור לזמנים קצרים, תקשה ולעתים אף תמנע שימוש בהן להעלאת והורדת נוסעים מהרכבת הקלה.

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב

מכונת כרטיסים. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
בלילה היחיד שבו נשארו התחנות פתוחות הגישה אליהן הייתה בעייתית כי רוב היציאות נותרו סגורות/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

עם פתיחת מלחמת עזה נותרו התחנות סגורות בשעות שבהן לא פועלת הרכבת. לאחר ביקורת ציבורית נגד שרת התחבורה מירי רגב על אי פתיחת התחנות בלילות, הודיע משרד התחבורה ביום שישי האחרון, כי כל התחנות התת קרקעיות של הקו האדום, יהיו פתוחות 24/7 לרשות הציבור, וישמשו כמקלט בזמן אזעקה. ההודעה יצרה בלבול, כי לכל תחנה מספר כניסות ורק אחת מהן הושארה פתוחה למבקשי מקלט, שבעת אזעקה היו צריכים לחפש מהיכן להיכנס, ועלולים להישאר ללא הגנה במקרה של פגיעה.

אולם אתמול כבר הודיעה חברת נת"ע כי התחנות יסגרו בלילות. זאת כאמור משום שלפי ההערכות המבצעיות בפיקוד העורף, קצב הירי לתל אביב וסביבתה יישאר בינתיים נמוך, בהיקף שמערכת כיפת ברזל יכולה לטפל בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully