וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויש גם חדשות טובות: ירידה דרמטית בתאונות דרכים מאז המלחמה

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 12:56

מספר ההרוגים בתאונות באוקטובר השנה עד כה הוא שליש מאשר בשנה שעברה, 11 לעומת 32 בני אדם. מנכ"ל הרלב"ד: "ראינו את המגמה גם במערכות קודמות, ננסה להאריך אותה כמה שיותר"

תאונת דרכים באזור התעשייה מעלה אפרים. 6 באוקטובר 2023. מד"א
תאונת דרכים באזור התעשייה מעלה אפריים, יום לפני פרוץ המלחמה/מד"א

אחרי ימים ארוכים של בשורות קשות בחיי אדם, יש גם נקודת אור: בחודש אוקטובר נרשמה ירידה דרמטית במספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל.

לפי נתוני הרלב"ד, בשלושת השבועות הראשונים של החודש, מהם כשבועיים במלחמה, נהרגו בכבישים 11 בני אדם בתאונות דרכים. זאת לעומת 32 הרוגים באותה תקופה בחודש אוקטובר 2022 ו-35 הרוגים ב-2021.

הירידה בולטת גם בערים וגם מחוץ לעיר. בתאונות עירוניות נהרגו שלושה בני אדם לעומת 10 בשנה שעברה ו-6 לפני שנתיים, ואילו בכבישים בין עירוניים נהרגו ארבעה לעומת תשעה בכל אחת משנתיים הקודמות.

תאונה בכביש 6 בין מוביל טנקים למשאית אזרחית. 3 נגמשים נפלו מהמוביל. נהג המשאית האזרחית נהרג. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
היו גם תאונות דרכים שקשורות למלחמה, כמו נגמ"שים שנפלו ממוביל בכביש 6 והרגו נהג משאית אזרחית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

"יש עכשיו פחות תנועה בכבישים, לא היו כמעט לימודים בבתי בשבועיים האחרונים, ויש מעט הולכי רגל בערים", אומר ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "גם במערכות קודמות בעזה ראינו ירידה גדולה בנפגעים בתאונות, אבל זה קורה גם אחרי גל של תאונות. אנשים מבינים את הסיכון, נרגעים ונזהרים". עם זאת היו גם תאונות דרכים שקשורות למלחמה, כמו התאונה הקטלנית שבה נהרג בכביש 6 נהג משאית אזרחית מפגיעת נגמ"ש שנפל ממוביל צבאי.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "אנו רואים שכמו שאנשים מגינים על עצמם ונשמרים מאירועי ביטחון כך הם נשמרים כמשתמשי דרך בדרכים. ערך חיי אדם הוא ערך עליון ויש לשמור עליו גם בחירום וגם בשגרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

2023 החלה עם עלייה גדולה בתאונות, אבל מאז אוגוסט התהפכה המגמה. נכון להיום נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים 287 בני אדם, עלייה של 3% לעומת השנה שעברה. בקיץ עוד עמד שיעור העלייה של 10%, ומאז התמתן.

לדברי קיטה, "במערכות קודמות הירידה נמשכה תקופה קצרה גם אחרי הפסקת האש, אבל עד מהרה נהגים והולכי הרגל שבו להרגלים הישנים שלהם. ננסה הפעם להאריך את התקופה, ולהמשיך את מגמת הירידה בתאונות, תוך שאנחנו משקיעים בתשתית בטוחה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully