וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחים? מירי רגב מורידה אתכם מרכבות והאוטובוסים בסופ"ש

עודכן לאחרונה: 27.10.2023 / 10:53

בניגוד לסופ"ש הראשון של הפעלת התחבורה הציבורית במלחמה, וכש-100 אלף ישראלים מפונים מבתיהם, חלקם נטולי רכב, הורה משרד התחבורה להעלות לנסיעות רק חיילים ואנשי כוחות הביטחון

אוטובוסים של אגד. יחצ,
ההסעות עברו מחברות התחבורה הציבורית הרגילות לאגד היסעים/יחצ

פוליטיקה גם באמצע מלחמה: גם בסוף השבוע הקרוב, בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה, תופעל תחבורה ציבורית במתכונת חירום גם בשישי ובשבת.

אחרי פרוץ המלחמה ספגה שרת התחבורה מירי רגב ביקורת חריפה בשל העובדה שהיעדר תחבורה ציבורית בשבת משיקולי כניעה ללחצי המפלגות החרדיות ובניגוד לדעת רוב הציבור עיכבה הגעת כוחות מילואים שגויסו בבהילות לדרום.

בתגובה הופעלו לראשונה קווי אוטובוס, עירוניים ובין עירוניים לצד רכבות בשישי ושבת הבאים, ה12-13 לאוקטובר. נעשה שימוש בחלק מאוטובוסי חברות התחבורה הציבורית, שנסעו במסלולים הרגילים שלהם, ללא גביית תשלום מהנוסעים.

אולם מהשבוע השני שונתה מתכונת ההפעלה. למרות שבישראל יש כעת כ-100 אלף איש שפונו מבתיהם בדרום ובצפון בשל המלחמה, חלקם חסרי מכוניות, ביטל משרד התחבורה את האפשרות של אזרחים לעלות על התחבורה הציבורית בסוף השבוע.

הקפצת חיילי צה"ל, תחנת רכבת ארלוזורוב, 7 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
חיילים ממתינים להסעות במתחם סבידור בפתיחת המלחמה/ראובן קסטרו

גם השבוע יופעל מערך ההיסעים רק עבור חיילים ואנשי כוחות הביטחון. דיילי תחנות הרכבות הונחו להכניס אליהן רק חיילים במדים ואנשי כוחות הביטחון עם תעודה.

וכך תושב שדרות או אשקלון שאינו נוהג ורוצה לבקר את בני משפחתו וחבריו שנאלצו לעזוב את בתיהם יצטרך לקחת מונית במאות שקלים. כך גם תושבי יישובי העוטף ששרדו את מתקפת החמאס ושוהים כעת במלונות באילת, ים המלח ושפיים, רבים מהם ללא המכוניות הפרטיות שלהם שנשארו מאחור או נפגעו באירוע, לא יוכלו לבקר את חבריהם.

רכבת ישראל תפעיל אחת לשעתיים קו בין תחנת נהריה, מרכזית המפרץ בחיפה, נתניה, תל אביב סבידור, נתב"ג ובאר שבע. אחת לשעה תופעל בנוסף רכבת מתל אביב סבידור לנתב"ג.

הסעות באוטובוסים יופעלו באמצעות אגד היסעים, בשישי בין 16:00 ל-22:00 ובשבת בין 8:00 ל-18:00. קווים יצאו מבאר שבע, ירושלים, חיפה ותל אביב. פירוט מלא באתר משרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully