וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות המלחמה: רכב הכוחות המיוחדים מארה"ב הגיע לצה"ל

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 12:53

ה-Flyer 72 הגיעו בטיסות הרכש של משרד הביטחון בארה"ב לניסוי טקטי: ממוגן, בעל כושר עבירות גבוה ומנוע שיודע לצרוך גם דלק סילוני

Flyer 72 רכב סיור כוחות מיוחדים אמריקאים פלאייר 72/Flyer Defence

רכב סיור ממוגן חדש בצה"ל: טיסות המטען שארגן משרד הביטחון כלל משלוח ראשון של Flyer 72, רכב הסיור הטקטי של הכוחות המיוחדים בארה"ב.

רכב הסיור האמריקאי החמוש במקלע, נבנה במיוחד עבור כוחות מיוחדים ונרכש גם בידי צבאות איטליה ואיחוד האמירויות. פלייר דיפנס היא חברת בת של ג'נרל דיינמיקס האמריקאית. את פלאייר דיפנס הקים היזם הישראלי לשעבר עודד נחושתן.

הפלאייר 72 מצויד במנוע מיוחד של ג'נרל מוטורס, בנפח 2,000 סמ"ק ובהספק 220 כ"ס, שיכול להיות מונע בסולר או בדלק סילוני, לטובת גמישות רבה יותר בלוגיסטיקה, משום שגם טנק המערכה האמריקאי, האברהמס, מתודלק בדלק סילוני. יש לו תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים, הנעה כפולה והילוך כוח.

פלאייר 72 רכב סיור כוחות מיוחדים בארה"ב הגיע לצה:ל במבצע חרבות ברזל. Flyer defence,
פלאייר 72 בשירות צבא ארה"ב/Flyer defence

שלדת צינורות ייעודית מאפשרת נתונים שכל ג'יפאי היה חולם עליהם: זווית גישה של 73 מעלות (בדגמים ללא כננת) וזווית נטישה של 53 מעלות. האורך עומד על 4.62 מטר, הרוחב על 2 מטר הגובה על 1.83 מטר. עם משקל בסיסי של 3.3 טון וכושר נשיאה של עוד 2.5 טון, הכלי נבנה כך שאפשר יהיה להטיסו בתאי המטען של מטוסי הרקולס ומסוקי יסעור, או במתלה מטען חיצוני במסוקי בלק הוק.

הצוות נע בין 7 ל-9 אנשים, תלוי בגרסה, כולל מקלען. הרכבים שהגיעו לצה"ל חמושים במקלע, אבל כבר הודגם חמוש בטילי נ"ט ואפילו ברחפני נפץ מתוצרת Uvision הישראלית, שנרכשו בידי הכוחות המיוחדים בארה"ב.

כרגע הגיעו לישראל יחידות בודדות מהכלי, למה שעדיין מוגדר כניסוי. כניסת הפלייר 72 לצה"ל במספרים גדולים יותר כפי שנבחנת כעת, אחרי שנים ארוכות של ניסיונות, עשויה להקטין את רכש רכבי הסיור של עידו כהן, שמייצרת כיום התעשייה האווירית במפעלה בבאר שבע.

הרכבים הישראלים עושים גם הם שימוש נרחב במוצרים מהמדף, כמו מנוע ותיבת הילוכים מתוצרת ג'נרל מוטורס שאפשר לרכוש בכספי הסיוע האמריקאי, אבל בניגוד לפלאייר יש צורך לצבא גם בתקציב שקלי כדי לממן את רכישתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully