וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז ה-7 באוקטובר: ירידה של כ-50% בנסיעה בתחבורה ציבורית

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 14:43

נתוני מוביט ופנגו חושפים את המספרים מאחורי הכבישים הריקים: ירידה של כ-80% בנסיעות בעוטף ובדרום, לעומת כ-60% בצפון. ירידה של 50% בתשלום על חנייה בכחול-לבן. ובת"א: Bird מדווחת על זינוק של 80% ברכיבות קורקינטים לקריה

רכבת, נוסעים באוטובוס. ראובן קסטרו, אבשלום ששוני, מעריב, עיבוד תמונה
הירידה במספר הנוסעים ברכבת גדולה מהירידה באוטובוסים/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, אבשלום ששוני, מעריב

המספרים מאחורי האוטובוסים, הרכבות והכבישים הריקים מאז פרוץ המלחמה נחשפים. על פי נתוני התיקוף בתחבורה הציבורית באפליקציות מוביט ופנגו, נרשמה ירידה של 57.6% בשימוש בתחבורה ציבורית, שיפור לעומת ירידה של 81.5% בשבוע הראשון מאז מתקפת החמאס על יישובי העוטף.

הירידה בולטת יותר בקווים שבאזור עוטף עזה, מ-95% בשבוע הראשון ל-86% בשבוע השלישי. באזור הדרום כולו נרשמה ירידה של 87% בשבוע האחרון, התאוששות ל-72% בשני וירידה חזרה של 78% בשלישי, רק רקע האצת הפינוי של תושבי שדרות ואשקלון.

במרכז שיעור הירידה נמוך: במרכז ובירושלים ירד היקף הנסיעות ב-86% בשבוע הראשון, שהתמתנה עד 73% בשלישי. בצפון הירידה מתונה עוד יותר: 77% בשבוע הראשון ו-64% בשלישי. שיעור הירידה גבוה יותר בשימוש ברכבת הקלה במרכז (79%-) לעומת קווי האוטובוס ברחבי הארץ (65%-) אך הפגיעה החזקה ביותר היא ברכבת ישראל (86%-), בין השאר על רקע סגירת תחנות וקווים עקב מחסור בעובדים שגויסו.

יום ללא דו"חות חניה: "מרגיש כמו חג". טל אנגלנדר
עיריות רבות ביטלו כרגע את חובת התשלום בכחול-לבן. הרשימה - בפנים/טל אנגלנדר

אבל לא רק האוטובוסים והרכבות ריקים: לפי פנגו יש ירידה של כ-45% בתשלום על חנייה בכחול-לבן, מה שמסביר למה קל יותר למצוא חנייה אפילו בתל אביב בימים אלה. עם זאת, במקביל ביטלו חלק מהערים את הצורך לשלם כעת בכחול-לבן, מה שמשפיע גם כן על שיעור הנהגים המשלמים.

בין היישובים שנכון לתחילת השבוע לא נדרש תשלום על חנייה בכחול-לבן: חיפה, טירת הכרמל, מגדל, צפת בצפון, רחובות, נתניה, גבעתיים, שהם ורעננה במרכז ובאר שבע, אופקים, אשקלון, ים המלח (אזור המלונות) וקריית מלאכי בדרום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קורקינטים חשמליים של Bird. Bird,
קורקינטים של Bird. עלייה של 80% ברכיבות לקריה בת"א/Bird

ירידה נרשמה גם בשימוש בקורקינטים להשכרה, על רקע גיוס משתמשים רבים למילואים, מעבר של חברות רבות לעבודה מהבית, או היברידית וחשש של אחרים לצאת בימים אלה מהבית. לפי נתוני Bird, בשבוע שלאחר ה-7 באוקטובר נצפתה ירידה של כ-60% בכמות הרכיבות.

ביום ראשון ה-15 באוקטובר, שבוע ויום לאחר מתקפת הטרור, החלה להירשם התאוששות בכמות הרכיבות, כאשר מספרן עלה בכ-40%. עלייה נוספת של 15% בכמות הרכיבות נצפתה בשבוע שלאחר מכן, לשיעור ירידה כולל של כ-65%.

המלחמה מקרינה גם על יעדי הרכיבה. בשבוע שלאחר ה-7 באוקטובר נצפתה עליה של כ-70% בכמות הרכיבות שהסתיימו בבסיס הקריה בתל-אביב. בשבוע לאחר מכן נצפתה עליה נוספת בגובה 20% בכמות הרכיבות לבסיס המטכ"ל, שבו מילואימניקים רבים משרתים במשמרות, ויכולים לצאת לשינה בבית ביניהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully