וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה סופרב החדשה נחשפה: שימושית, בלי מהפכות

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 11:00

הדור הרביעי של מכונית המנהלים הצ'כית גדל קצת וקיבל את כל החידושים שהוצגו בקודיאק החדש, אבל עם בשורה מאכזבת לשוק הישראלי לגבי גרסת הפלאג אין. מתי בארץ?

סקודה סופרב סאלון 2024. סקודה,
מאז 2001 יוצרו 1.8 דגמי סופרב, שלקחה את שמה מסקודה גדולה מ-1934/סקודה

כחודש אחרי חשיפת הקודיאק 2.0, חושפת סקודה את הסופרב 4.0 שחולקת עימו רכיבים רבים. השינוי דרמטי פחות מאשר במעבר מהדור השני לשלישי, כשהדגש הוא על חיזוק היתרונות המסורתיים של מכונית המנהלים הצ'כית, מרווח, שימושיות וידידותיות, ללא מהפכות גדולות.

מאז 2001 נמכרו כ-1.8 אלף דגמי סופרב, גרסת סקודה לפולקסווגן פאסאט שנקראה על שמה של מכונית הסאלון של היצרנית מ-1934. הדור היוצא, שיוצר במקביל בצ'כיה, סין, הודו וקזחסטאן, היה הנמכר ביותר, עם 845 אלף יחידות. סופרב התבססה תמיד על פולקסווגן פאסאט, כשבדור החדש של שני הדגמים התהפכו היוצרות: סקודה קיבלה אחריות לתכנון שלהם ואף תייצר בצ'כיה את הפאסאט, שתבנה רק בגרסת סטיישן.

בישראל נמכרו עד היום כ-21 אלף סופרבים, שהצליחו להפוך מצד אחד למכונית השרד הרשמית של שרים וחברי כנסת וקצינים בדרגת תא"ל, ומצד שני לרכב מנהלים מבוקש בשוק הפרטי, שנחשב מצד אחד מכובד ומפנק, אבל לא מנקר עיניים. מעמד שהיה בארץ פעם לדגמי וולוו.

סקודה סופרב סאלון וסטיישן 2024. סקודה,
למרות שגם לדגם הרגיל תא מטען ענק הסטיישן ממשיכה, ותהיה קצרה בס"מ/סקודה

עיצוב: הסופרב החדשה עגלגלה יותר, עם מקדם גרר שירד ל-0.23 בדגם הסאלון ול-0.25 בסטיישן. הממדים גדלו כדי להשאיר את הסופרב מכונית סאלון מוקטנת מעט, לאורך של 4.91 מטר (4.3+), רוחב של 1.85 מטר (1.5+) וגובה של 1.48 מטר (1.2+). בסיס הגלגלים נותר על 2.84 מטר, על רקע שימוש בגרסה מעודכנת של אותה פלטפורמה. הסטיישן אגב קצרה בסנטימטר מהדגם הרגיל.

סקודה סופרב סאלון 2024. סקודה,
מוכר לכם? כבר ראיתם את סביבת הנהג הזו בקודיארק החדש, עם כפתורי תפעול פיזיים, תודה לאל/סקודה

תא הנוסעים: המרווח הפנימי גדל קצת וכך גם תא המטען, עם נפח כמעט מסחרי של 645 ליטר (20+) ודלת חמישית שהופכת אותו לשימושי במיוחד. סביבת הנהג כבר הוצגה למעשה בקודיאק, עם לוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל של 10.4 עד 13 אינץ', כאשר תצוגה עילית מוצעת כאופציה. מוט ההילוכים עבר להגה, מה שמאפשר תוספת תאי אחסון ומרווח משופר מלפנים, אך מסמן את ביטול הגרסה הידנית, שממילא לא יובאה לארץ.

החידושים כוללים מערך שליטה חדשה על בקרת האקלים וצגי המגע באמצעות שילוב בין שלוש חוגות וצגי מגע, שאמור להיות נוח ויעיל יותר משיטוט בין מסכי התפעול בצג המולטימדיה ומאפשר התאמה אישית בהתאם להעדפות הנהג והנוסע. יש טעינה אלחוטית לסמארטפונים ושקעי USB-c בהספק של 45 וואט, שתומכים גם בטעינת מחשב ניידים.

סקודה סופרב סאלון 2024. סקודה,
שוב מועמד לתואר המושב האחורי המרווח בקטגוריה/סקודה

יחידות הנעה: גרסת ה-1,500 סמ"ק טורבו בנזין (150 כ"ס) מקבלת תוספת של מערכת היברידית קלה, והיא תוצע לצד גרסאות טורבו-בנזין 2,000 סמ"ק (204 כ"ס), וטורבו-דיזל 150 או 193 כ"ס. הנעה כפולה תהיה אופציה בנפחים הגדולים בנוסף להנעה קדמית וכל הדגמים יקבלו שוב תיבה רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים.

גרסת הפלאג אין החדשה והמעניינת תוצע רק בגרסת הסטיישן, שזו החמצה גדולה מבחינת השוק הישראלי שגילה עד היום העדפה ברורה לגרסת 5 הדלתות הרגילה. סופרב פלאג אין הייתה יכולה להיות תשובה לנהגים שרוצים רכב חשמלי, אבל לא רוצים להיות תלויים ברשת הטעינה הציבורית, או שלא תמיד יכולים לטעון את הרכב בבית או בעבודה, ולכן לא מוכנים עדיין לרכב חשמלי מלא.

הבסיס הוא מנוע ה-1,500 סמ"ק בנזין, כשביחד עם מנוע חשמלי מפיקה גרסת הפלאג אין 204 כ"ס. טעינה ביתית בקצב של עד 11 קילוואט אורכת שעתיים וחצי, ואפשר להשתמש גם בטעינה מהירה בקצב של עד 50 קילווואט, כ-25 דקות לטעינה מ-10 ל-80 אחוז. סקודה עדיין לא מדווחת על הטווח החשמלי המדויק עם סוללת ה-25.7 קוט"ש, רק מציינת שהוא "מעל 100 ק"מ", וגם נמנעת בינתיים מלחשוף את נתוני צריכת הדלק של הדגמים השונים.

בטיחות: מערכות הסיוע שודרגו לזיהוי מלא של הולכי רגל ורוכבי אופניים, יש מערכת לזיהוי תנועה חולפת שמונעת פתיחת דלתות במקרה שהנוסע עלול לרדת מהרכב וכאשר הנהג לא מגיב להתרעות הסופרב תדע לעצור לבד ולהתקשר למוקד חירום.

מתי בארץ: ברבעןן השלישי של 2024.

סקודה סופרב סאלון 2024. סקודה,
645 ליטר נפח, וזה בדגם הרגיל, כן? לסטיישן יש 690 ליטר/סקודה
  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully