וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם רכב צמוד וגויסתם? רשות המסים בהטבה של אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 9:39

לראשונה: מילואימניקים שמחזיקים ברכב מהעבודה לא יחויבו במס שווי שימוש על תקופת השירות. מנגד, מי שרכבו נגנב לעזה במתקפת ה-7 באוקטובר נדרש להוכיח למס רכוש מה מצבו כעת

כסף ומפתחות. ShutterStock
מקבלי רכב צמוד משלמים עליו מס שיכול להגיע לאלפי שקלים בחודש/ShutterStock

רשות המסים יוצאת בהקלה משמעותית לעשרות אלפי מילואימניקים ועובדים במשק, אבל מקשה על תושבי עוטף עזה.

מי שגיוסו למלחמה ומחזיקים ברכב צמוד ממקום העבודה לא יחויבו בתקופת הגיוס בתשלום מס שווי השימוש המוטל על מחזיקי רכב צמוד. לצורך קבלת ההטבה יחשבו גם רכבי מילואיניקים שנשארו ברשותם, אבל שימשו אותם כדי להגיע לאתר הכינוס היחידתי, ומאז הם חונים שם. כך גם מקבלי רכב צמוד שהוצאו לחופשה ללא תשלום ונדרשו להחזיר את רכבם. המעסיקים יוכלו להעביר את הדיווח לרשויות המס עד 7 ימי עבודה לאחר תום המילואים או החל"ת.

מס שווי השימוש עומד על 2.5% משווי הרכב כשהיה חדש, כך שרכב משפחתי כמו סקודה אוקטביה, שמחירו מתחיל בכ-150 אלף שקל, מוסיף מבחינת שלטונות המס 3,750 שקל להכנסת העובד, ועל הסכום הזה הוא משלם מס הכנסה לפי דרגת המס הגבוהה ביותר שאליה הוא מגיע: עובד שמגיע לדרגה של 35% מס, למשל, משלם עבור רכב כמו אוקטביה 1,312.5 שקל נטו בחודש. במקביל יש הנחה של 500 שקל למחזירי רכב היברידי, 1,000 שקל למחזיקי רכב פלאג אין ו-1,200 שקל למחזיקי רכב חשמלי מלא.

מכונית הרוסה, קיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
מכונית הרוסה בקיבוץ בארי/ראובן קסטרו

במקביל מטפלת רשות המסים בפיצוי מי שרכבו נפגע במלחמה, בהתאם לתקנות מס רכוש. בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל גוררת רשות המסים את הרכבים הפגועים הנמצאים ביישובים בטווח 0 עד 4 ק"מ מהרצועה ומצירי התנועה ביישובי העוטף ומחניון רעים, לשני חניונים שהוקמו לצורך כך. רשות המסים מתעדת את הרכבים המגיעים לחניונים אלו, עורכת חוות דעת שמאית ומנסה במקביל לאתר את בעלי הרכבים כדי לפצות אותם.

בעל רכב שאינו יודע היכן נמצא רכבו, יכול לברר האם הרכב נמצא באחד החניונים, באמצעות פנייה למוקד הטלפוני הייעודי שהוקם לצורך כך בטלפון 074-7617166 (בשעות 9:00 עד 17:00).

במקרה של רכב באובדן גמור או שנגנב לרצועה, דורשת הרשות מבעלי הרכב לצד אישור על הגשת תלונה במשטרה, אישור מחברת האיתור שהרכב נמצא בעזה. לרכבים שאין בהם מערכת איתור, מחייבת הרשות את בעליהם לנסות ולהביא תיעוד על מיקום הרכב לפני שנעלם, סרטונים, פרטי עדי ראייה וכיוצא בזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully