וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקצייה שתנסה לפתור את המשבר שיצר גיוס מאות נהגים ומשאיות

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 11:13

ה-Airbnb של ההובלות: טראקנט מחברת בין בעלי משאיות ובעלי מטענים, כדי למנוע נסיעות ריקות והפסדיות ולשפר את זמינות ההובלות בתעריפים זולים: עניין קריטי על רקע גיוס מאות נהגים ומשאיות לצה"ל

מחאה בכביש 232 בעקבות מעבר משאיות שם לכרם שלום. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
גיוס נרחב של משאיות ונהגים יצר ניצני משבר בשרשרת האספקה בארץ/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

מלחמת חרבות ברזל מזרזת כניסה של טכנולוגיות חדשות לישראל. אפליקציית ההובלות הישראלית טראקנט, שפועלת כבר באירופה ובמפרץ הפרסי, החלה בשבועות האחרונים לפעול גם בשוק הישראלי, ולחבר בין בעלי משאיות ולבעלי מטענים.

טארקנט מתחברת למערכות התפעול של בעלי המשאיות ומאתר נסיעות שבהן הן לא מנוצלות לגמרי או ריקות. מנגד היא מציגה את אפשרויות ההובלה לבעלי מטענים שמחפשים הובלה זמינה, ומבצעת מכרז על עלות ההובלה, בהתאם למחירי המינימום שקבע בעל המשאית. לאחר שנמצא הזוכה וההובלה מאושרת מתכננת האפליקציה לנהג מסלול מיטבי בהתאם לגודל המשאית ונקודות הטעינה והפריקה, כדי שלא להכניס למשל משאית ארוכה לתוך איזור עירוני צפוף, ומשאית גבוהה לכביש שבו גשרים נמוכים ממנה. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 30 מיליון שקל.

עד היום פעלה טראקנט, שמעסיקה 40 עובדים בישראל וברומניה, רק באירופה, שם היא כבר מחוברת ל-400 אלף משאיות, ומסוגלת גם לחשב את שיעור פליטת המזהמים מכל הובלה. לשם כך מוכרת החברה גם ממירים קטליטיים למשאיות שמפחיתות בכ-50% את הפליטות ומפחיתים את צריכת הסולר. בחודשים האחרונים החלה החברה לפעול בבחריין ובסעודיה עבור הצוות הלוגיסטי של צבא ארה"ב המוצב באזור. בישראל הייתה לה עד היום פעילות רק מול משרד ראש הממשלה, אבל לא בשוק המסחרי.

משבר ההובלות שנוצר עם פרוץ המלחמה, ולאחר שמאות נהגים גויסו לצה"ל, שגייס ושכר משאיות רבות מהשוק האזרחי, יצר מחסור חמור בכושר ההובלה הלאומי, ומטענים החלו להצטבר בנמלים ובמפעלים. ביוזמת מועצת המובילים ומשרד הכלכלה, פתחה החברה חמ"ל מקומי והחלה בהתרעה של ימים לפעול באופן מלא גם בארץ.



.

משאית רנו. אתר יצרן
האפליקציה מבצעת מכרז דיגיטלי מהיר בין בעלי משאיות ומטענים/אתר יצרן

"30% מהמשאיות בעולם נוסעות ריקות", מסביר חנן פרידמן, מייסד ומנכ"ל החברה. "התחלנו את הפעילות באירופה כי שם נסיעה ריקה יכולה להיות גם אחת של אלפי קילומטרים וזה בזבוז עצום, מספרד למארסיי למשל. אבל עם פרוץ המלחמה החלטתי ביחד עם מועצת המובילים להתחיל לפעול גם בארץ, כדי למנוע משבר בשרשרת האספקה, אחרי שהתחלנו לקבל התרעות מחברת נמלי ישראל על בעיה מתפתחת. הסבנו פיילוט עם המשרד להגנת הסביבה לפינוי פסולת בניין לצרכי חירום".

ליזומה הצטרפו משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים, מכון הייצוא, משרד החקלאות, איגוד לשכות המסחר והמרכז להתייעלות במשאבים וטראקנט מפעילה אותה בינתיים ללא תמורה. לדברי דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים, "באמצעות המערכת של טראקנט הוקמה זירת מסחר דיגיטלית שמחברת בין הביקושים לבין ספקים וחברות הובלה ויוצרת התאמה מדויקת בין סוגי המטען, נתיבי הנסיעה וסוג המשאית. מדובר בטכנולוגיה אשר פותחה לצרכים המישקיים השגרתיים ומתחילת המלחמה היא הוסבה והותאמה לטיפול בצרכים המיידים שנוצרו במשק בעקבות מצב החירום".

ארז רובינשטיין, יו"ר ועדת הלוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים מסר, כי "התעשייה הישראלית עושה ככל שביכולתה על מנת להמשיך ברציפות הייצור להמשך אספקת המוצרים והשירותים למשק. בהתאם להכרזת שר הביטחון על מצב מיוחד בעורף, זאת נוכח האתגרים והסיכונים עימם מתמודד המשק הישראלי. על רקע זה יש חשיבות לשמירה על שרשרת לוגיסטית מתפקדת לאור גיוס החירום של הנהגים והמחסור בכוח אדם. למיזם הדיגיטלי חשיבות גבוהה למיצוי יכולות המשק הישראלי".

רז הילמן, סמנכ"ל יבוא, מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר: "הגיוס המאסיבי של נהגים ושל רכבי הובלה על ידי הצבא מחייב פתרונות יצירתיים. לצד פעילות הלשכה לסייע בשחרור רכבי הובלה לעסקים חיוניים המערכת של טראקנט מהווה פתרון הובלה מצוין שיסייע לייצר המשכיות ורציפות של המשק בתקופת חירום".

ואילו נאור מורג, ראש אגף מודיעין עסקי במכון היצוא הוסיף כי "המערכת של טראקנט נותנת פתרון לחוליה בתוך ישראל מהיצואן אל הנמל. תובלה ולוגיסטיקה מהווים אחד מהאתגרים המהותיים בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully