וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה נזכר לעדכן: אסור להשתמש בווטסאפ בנהיגה

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 11:10

עד היום החוק אסר במפורש רק שימוש ב-SMS. כעת יאסר שימוש בכל סוגי המסרונים. מצד שני מבטל המשרד איסור שימוש בכמה פיתוחים טכנולוגים שאולי כבר יש לכם באוטו ולא ידעתם שהופכים אתכם לעבריינים

שימוש בנייד בנהיגה: עניין של אחריות. יצרן, ניר בן טובים
סלולרי ונהיגה: לניווט מותר, למסרונים אסור/ניר בן טובים, יצרן

לא רגע אחד מוקדם מדי מבקש משרד התחבורה לעדכן את תקנות התעבורה ולאסור שליחת וקריאת מסרוני ווטסאפ בנהיגה. זאת כעשור אחרי שאפליקציית המסרונים הפכה לאמצעי תקשורת מרכזי בארץ.

התיקון מגיע מאחר וכיום אוסר החוק במפורש רק שימוש ב-SMS. כעת מבקש המשרד למחוק מתקנות התעבורה את המונח SMS בהוראה האוסרת קריאת ושליחת מסרונים בנהיגה, במטרה להבהיר כי האיסור חל על כל סוגי המסרונים הקיימים כיום, לרבות מסרונים המבוססים על חיבור הטלפון הסלולרי לאינטרנט, ולא רק על הודעות המתקבלות או נשלחות באמצעות מערכת ההודעות הפנימית של הרשת הסלולארית.

החניית רכב מהשלט מודגמת באמצעות יונדאי טוסון/יונדאי

מנגד טיוטת תיקוני תקנות התעבורה שהפיץ המשרד להערות הציבור, מבטלת את איסור השימוש בשורה של פיתוחים טכנולוגים מוכרים שנכנסו למכוניות בעשור האחרון. חלקם כבר נמצא בשימוש קבוע של נהגים בארץ, אבל היו אסורות עד היום בחוק - מה שלא מנע מהמשרד להתעלם מכך ולאשר ייבוא של מכוניות שבהן הם מותקנות.

ראשית מתיר המשרד את השימוש במערכת המאפשרת להחנות את הרכב מרחוק, כאשר הנהג אינו נמצא בו, מה שעומד בניגוד לתקנה המחייבת את הנהג לאחוז בהגה בזמן שהרכב בתנועה. החנייה מתבצעת תוך שימוש בשלט הנעילה והפתיחה הרכב כשלט רחוק, במטרה להכניס ולהוציא את הרכב מחניות צרות שבהן יתקשה לפתוח את הדלת.

מערכות כאלה מותקנות למשל בדגמי יונדאי איוניק 5 ו-6, קיה EV6 וג'נסיס GV60 החשמליות שכבר נמכרות בארץ מזה שנתיים, ומוצעות גם בדגמים נוספים של הקונצרן הקוריאני ויצרנים רבים אחרים. בקרוב יותר רשמית השימוש במערכות תחת מגבלות: הנהג חייב לעמוד במרחק של 6 מטר מהרכב, המערכת לא תאפשר לרכב לנוע יותר מ-20 מטר ללא נהג בתוכו, במהירות של עד 10 קמ"ש וללא נוסעים בתוכו, וחייבת להיות מערכת מקורית המותקנת ברכב עוד בפס הייצור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טסלה מודל 3 המחודשת. אתר יצרן
טסלה מודל 3. הפעלתם מזגן מרחוק עד היום? פורעי חוק/אתר יצרן

זאת ועוד: החוק אוסר כיום הנעת רכב מרחוק כאשר הנהג לא נמצא בו. אבל מדובר ביכולת נפוצה במכוניות חשמליות, שטסלה הייתה הראשונה שהשיקה באופן נרחב, כדי לאפשר למשל הפעלת מזגן מרחוק. גם כאן מיישר קו משרד התחבורה עם התקינה האירופית והאמריקאית ומתיר שימוש ביכולות כאלה כל עוד הותקנו בידי היצרן בפס הייצור.

באותה הזדמנות עושה המשרד סדר בתקנות הצמיגים, לאחר שימוע שערך לגורמים בענף. המלצה אינטרנסטית של חלק מהגורמים לחייב את הנהגים להתקין תמיד צמיגים מאותו יצרן שעימם הגיע הרכב מפס הייצור הוחלפה בתקנה הגיונית יותר שמתירה שימוש בצמיג של כל יצרן, כל עוד הוא באותם מידות, מבנה, כושר העמסה וקוד מהירות שקבע יצרן הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully