וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף המוניות חזר ל-85% מהפעילות לפני ה-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 12:53

נתוני אפליקציית יאנגו מראים שהמשק מתחיל לחזור לפעילות, למרות הלחימה הנמשכת בעזה ובצפון. מעניקה נסיעות מוזלות לתורמי דם וחינמיות לצוותים בסורוקה

מונית סקודה אוקטביה יאנגו. אלירן אביטל,
מונית יאנגו. בשבוע הראשון למלחמה ירדה הפעילות ב-35%/אלירן אביטל

ענף המוניות מתחיל לחזור לעצמו, ומסמן חזרה הדרגתית של הפעילות הכלכלית במשק.

נתוני אפליקציית יאנגו שהגיעו לידי וואלה, מגלים כי לאחר שהפעילות בענף ירדה ב-35% בשבוע הראשון למלחמה, נרשמה מאז עלייה רצופה ובשבוע שעבר היא עמדה ירידה של 15% בלבד משיעור הפעילות שלפני המלחמה.

זאת על רקע שובם של עסקים לפעילות, התחדשות הפעילות המסחרית וגם שימוש של מי שרכבם נפגע במלחמה במוניות כתחליף עד לרכישת רכב חדש. מנגד פועל הענף בתקופה שבה מספר התיירים בארץ ירד כמעט לאפס.

מוניות בנתב"ג, מאי 2017. אירה אימרגליק, מערכת וואלה! NEWS
שוק המוניות מתחיל לחזור לעצמו גם כשבארץ מספר התיירים ירד כמעט לאפס/מערכת וואלה! NEWS, אירה אימרגליק

דור בלך, סמנכ"ל התקשורת של יאנגו, מסר כי "ה-7 באוקטובר, מעבר לטרגדיה הנוראית, שמן הסתם הגיעה גם לבתיהם של רבים מעובדינו, סימן עצירה מוחלטת של החיים ושל תנועת המשק הרציפה. בשבוע הראשון של המלחמה היקף הנסיעות ירד ביותר משליש. בפעם האחרונה שחווינו עצירה דומה לזאת, זה היה בסגרי הקורונה שם חווינו ירידה כמעט מוחלטת - 80% לסגר הראשון ו-60% בשני.

"אולם מאז, אנחנו רואים עלייה הדרגתית בהיקפי הפעילות. כפי שניתן להבחין, הציבור משתוקק לחזרה לשגרה מסוימת תחת איומי המלחמה, וגם אנחנו קרובים מאוד למצב בו היינו בטרם המלחמה".

מאז תחילת המלחמה הקימה יאנגו חמ"ל ובו שידכה בין נהגים שביצעו נסיעות ללא תשלום להעברת תרומות לחיילים וחילוץ משפחות מאזורי לחימה, ושבו להביא את הכלבים שלהם. החברה מעניקה נסיעות בשקל אל מוקדי התרמת דם ונסיעות חינם לצוותים הרפואיים בבית החולים סורוקה, לעבודה ובחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully