וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא מהירות חדש בנסיעה לאחור: 276 קמ"ש. צפו

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 8:38

רימאק נבארה החשמלית רשמה שיא גינס רשמי ברוורס, עם ביצועים שרוב המכוניות לא משיגות בנסיעה קדימה

רימאק נבארה שוברת את שיא העולם בנסיעה לאחור/רימאק

ב-1967 הפכה למבורגיני מיורה למכונית המהירה ביותר בעולם מייצור סידרתי, שוברת את רף ה-270 קמ"ש. עכשיו הגייה מכונית העל החשמלית, הרימאק נבארה, ושברה אותו - בנסיעה לאחור.

14 שנים אחרי שמאט רימאק הקים את יצרנית החשמליות שלו בקרואטיה, רימאק היא אותה למבורגיני של סוף שנות ה-60, יצרנית מסקרנת ופורצת דרך. פורשה ויונדאי-קיה השקיעו בה, וקבוצת פולקסווגן הפכה אותה לרימאק בוגאטי, שקיבלה אחריות להעביר את בוגאטי לעידן החשמל, וגם להוריד מהקונצרן הגרמני את העול הכלכלי של מותג העל שעושה הרבה רעש, אבל לא מרוויח כסף.

הנבארה היא המכונית החשמלית המהירה בעולם מייצור סדרתי, עם 1,941 כ"ס, הנעה כפולה עם מנוע נפרד לכל גלגל, סוללת 120 קוט"ש, 0-100 קמ"ש ב-1.81 שניות ומהירות מרבית של 412 קמ"ש. המחיר שלה מתחיל ב-2.1 מיליון דולר ורק 150 יחידות ממנה ייוצרו.

נהג המבחן של רימאק גוראן דרנדק עם נציג ספר השיאים של גינס אחרי שבירת שיא העולם בנסיעה ברוורס. רימאק,
נהג המבחן של רימאק, גוראן דרנדק עם נציג גינס והתעודה הרשמית/רימאק

"במהלך הפיתוח עלה בדעתנו שהנברה תהיה כנראה המכונית המהירה בעולם ברוורס, אבל די צחקנו מזה", אמר מתיה רניץ', המהנדס הראשי של הנבארה. האווירודינמיקה, הקירור והיציבות לא תוכננו לנסיעה לאחור במהירות, אחרי הכל. אבל אז, התחלנו לדבר על כמה כיף יהיה לתת לזה סיכוי. הסימולציות שלנו הראו שאנחנו יכולים להגיע להרבה יותר מ-240 קמ"ש, אבל לא היה לנו מושג עד כמה היא תהיה יציבה שם - נכנסנו לטריטוריה לא מוכרת".

ישורת של ארבעה קילומטרים בגרמניה נבחרה כשדה הניסויים. מרצדס ופולקסווגן מגיעות אליה כדי לאמת את נתוני המהירות המירבית של דגמים חדשים בנסיעה מסורתית קדימה. הנבארה התייצבה בנקודת הזינוק כשחלקה האחורי פונה אליו ונהג המבחן גוראן דרנדק מותח את צווארו.

"בהאצה עצמה בהחלט לקח קצת זמן להתרגל", סיפר דרנדק אחר-כך. "אתה פונה ישר לאחור וצופה בנוף המטושטש מתרחק ממך מהר יותר ויותר, מרגיש את הצוואר שלך נמשך קדימה כמעט באותה תחושה שהיית מקבל בדרך כלל תחת בלימה כבדה. אתה מזיז את ההגה בעדינות רבה, נזהר שלא לפגוע ביציבות, צופה במסלול שלך ונקודת הבלימה שלך במראה האחורית, בזמן שאתה פוקח עין על המהירות. למרות שזה היה כמעט לגמרי לא טבעי לאופן שבו המכונית הונדסה, הנבארה שברה עוד שיא".

השיא המדויק היה 275.74 קמ"ש, ואושר בידי נציג ספר השיאים של גינס ששהה במקום. השיא הקודם הושג לפני 22 שנה בקייטרהאם 7: 165 קמ"ש.

  • עוד באותו נושא:
  • רימאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully