וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה C-HR החדש: קלף מעוצב

יואב פולס

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 9:31

אחרי שבע שנים מחליפה טויוטה את הקרוסאובר המעוצב שלה באחד חדש. האם הוא תיקן את החסרונות של קודמו, מתי הוא יגיע לישראל ואיך יתמודד מול המתחרים החשמליים

טויוטה C-HR חדש. יואב פולס,
C-HR. הרעיון העיצובי נשאר, רק התעדכן בתוספת שני צבעים/יואב פולס

מחיר משוער: 170 עד 210 אלף שקל
מתחרים: יונדאי קונה, קיה נירו, ג'ילי גיאומטרי C
אהבנו: עיצוב, צריכת דלק, ביצועים בדגם ה-2 ליטר
לא אהבנו: ביצועים בדגם 1.8 ליטר, רעש תחת מאמץ

טויוטה משיקה את הדור השני של ה-C-HR, שבע שנים לאחר השקת הדור הראשון. דגם שתוכנן מראש עבור השוק האירופאי, הביא עימו משב רוח מרענן ויישם הלכה למעשה את המדיניות של אקיו טויודה, אז מנכ"ל טויוטה וכיום הנשיא שלה, אקיו טויודה: No more boring cars.

ואכן C-HR המקורי היה חריג מאוד בנוף העיצובי של טויוטה, ועל אף שעברו שבע שנים מהשקתו הוא עדיין נראה רענן ומודרני. אבל שבע שנים זה הרבה זמן במונחי תעשיית רכב, ואם לחשוב מה עבר ענף הרכב מאז ועד היום - מגיפה כלל עולמית, עצירת ייצור, מחסור בחלקים, התייקרות תשומות ועוד - אז בהחלט הגיע הזמן לאחד חדש.

בישראל הושק ה-C-HR המקורי בפברואר 2017, ונחל הצלחה לא מבוטלת כאשר היבואן יוניון מוטורס מכר מאז יותר מ-27 אלף יחידות. עם זאת, לא הכל היה מושלם: המושב האחורי לא היה מרווח מספיק לשלושה ילדים והחלונות הקטנים שהכתיב העיצוב החשיך את האזור והגביל את הראות החוצה. גם תא המטען עד למתיחת הפנים היה בנפח של סופר מיני. לקח לטויוטה חמש שנים עד שהשיקה קרוסאובר משפחתי אמיתי, הקורולה קרוס.

האם ה-C-HR דור שני למד לפצות את החסרונות של קודמו? איפה הוא עומד ביחס לקורולה קרוס? בואו נראה.

טויוטה C-HR חדש. יואב פולס,
החזית מדברת בשפת העיצוב החדשה של היצרן/יואב פולס

עיצוב: חזית ה-C-HR מדברת בשפה העיצובית של הדגמים החדשים של טויוטה והוויכוח היחיד שהתעורר היה האם היא מזכירה מאוד את ה bZ4X החשמלית המעולה של טויוטה, או את הפריוס החדשה שעדיין לא משווקת בישראל. כך או כך, מדובר בעיצוב מתוחכם, עם הרבה קווים ישרים וזוויות חדות. יחידות תאורה צרות משולבות לד, המשתלבות בחלקן התחתון עם קווי העיצוב של חזית הרכב.

מבט מהצד מציג את הצללית הקורוסאובר קופה המוכר רק בגירסה עדכנית. חישוקי 17 עד 20 אינץ' (באירופה) או עד 19 אינץ' (בישראל) בהתאם לדגם ולרמת הגימור.

למרות שה-C-HR החדש נראה גדול מהדגם היוצא, למעשה הוא קטן ממנו במעט. האורך הכולל התקצר ב-2.8 ס"מ, כאשר בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2.64 מטר. המשמעות היא שהשלוחות הקדמית והאחורית קטנו ב-24 מ"מ ו-4 מ"מ בהתאמה. אם זה נראה לכם מינורי, מדובר בשינוי שאמור לשפר את התנהגות הדינמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טויוטה C-HR חדש. יואב פולס,
מסך 12.3 אינץ' בגרסאות היקרות/יואב פולס

סביבת הנהג זכתה לעיצוב המוטה מעט כלפיו, עם קונסולה מרכזית רחבה יחסית, שבה ממוקם מוט הילוכים קטן, בורר מצבי נהיגה, ותא אחסון גדול בין הנוסעים.

מרווח: לחובת העיצוב הפנימי אני יכול לציין שהיה לי מעט לחוץ במושב הנהג, בעיקר כאשר יצרנים מנסים לעצב תאי נוסעים שנראים ומרגישים אווריריים. מושב הנהג שהתגלה לאחר נסיעה ממושכת כנוח ותומך, הרגיש בהתחלה מעט לוחץ מדי.

טויוטה C-HR חדש. יואב פולס,
המושב האחורי פחות צפוץ ויותר מואר, אבל זה של הקורולה קרוס עדיף/יואב פולס

הסיפור הגדול הוא המושב האחורי, שבדגם היוצא היה צפוף וקודר. כאן נרשם שיפור אולם הוא לא הופך את ה C-HR למצטיין בקטגוריה. למרות שבסיס הגלגלים לא השתנה, כאשר כיוונתי לעצמי את מושב הנהג, היה לי מספיק מקום להתמקם בנוחות במושב האחורי, לרבות מרווח ראש. החלונות האחוריים גדלו במעט, אבל הם עדיין משלמים מחיר עבור העיצוב החיצוני המיוחד.

התוצאה הסופית היא שיש שיפור לעומת ה-C-HR הקודם, שני מבוגרים ימצאו בו מקום ללא בעיה, כך גם שני ילדים. שלושה מבוגרים עדיין לא ממש ישמחו לחלוק את המושב האחורי, אלא אם הם רגילים לאינטימיות יתרה. בכזה מקרה - כאמור יש לטויוטה פתרונות טובים יותר ומרווחים יותר.

טויוטה C-HR חדש. טויוטה,
תא המטען גדל מעט ל-388 ליטר ב-1.8 ליטר, לעומת 364 ליטר ב-2 ליטר/טויוטה

אבזור: ה-C-HR ישווק עם הנעה היברידית 1.8 ליטר בשתי רמות גימור. Icon - רמת הכניסה עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד או אפל. דגם זה יקבל חישוקי סגסוגת בגודל 17 אינץ', ריפודי בד ברי קיימא (מחומרים ממוחזרים), בקרת אקלים, עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) ועוד. רמת הגימור Vision אליה מכוונים בטויוטה כדגם העיקרי ללקוחות הפרטיים תשודרג ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' , מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות אלחוטית, טעינה אלחוטית, תאורת אווירה, חישוקי 18 אינץ', צבע דו גווני והכנה לאימובילייזר שני לטובת מניעת גניבה.

הדגם ההיברידי עם מנוע 2 ליטר כבר מספק 197 כ"ס וישווק גם ברמת גימור GR-Sport. בנוסף לאבזור בדגמים הקודמים, מושב הנהג יהיה חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, תצוגה עילית (HUD), דלת תא מטען חשמלית ועוד.

בטיחות: כל דגמי ה C-HR יקבלו את מערכת הבטיחות TSS 3.0, עם בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, התראה על שטח מת, ניטור עייפות נהג ועוד. לחובת המערכת יש לציין כי היא זיהתה ענפי שיחים כמכשול, ולא אפשרה לנהג להסתובב בשטח צפוף מעט לאחר כניסה למקום אסור. רמת הרגישות שלה הייתה גבוהה מאוד (ומדי), ועל מנת שהרכב יוכל לצאת מהמקום אליו נכנס בטעות נדרשה היה להוריד נוסע על מנת שיחזיק כמה ענפי שיחים צעירים, ויאפשר לרכב לבצע כמה רוורסים קצרים כדי שיוכל לחזור על עקבותיו.

ה-CH-R החדש טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי, אולם כרכב שתוכנן באירופה עבור הצרכן האירופאי - כל מה שיהיה פחות מחמישה כוכבי בטיחות יהיה מאכזב.

טויוטה C-HR חדש. טויוטה, מד"א
הפער בביצועים בין שני המנועים מורגש, התיבה הרציפה עדיין רועשת תחת מאמץ/מד"א, טויוטה

ביצועים: ה-C-HR משווק עם שלושה סוגי מנועים והנעות - היברידי 1.8 ליטר, היברידי 2 ליטר, והיברידי 2 ליטר עם הנעה כפולה. אנחנו נתמקד בהנעות הרלוונטיות עבורנו בישראל שהן ההיברידי 1.8 ליטר וההיברידי 2.0 ליטר. זוהי הפעם הראשונה שטויוטה מישראל מביאה לכאן את היחידה ההיברידית החזקה יותר, שבאירופה מוצעת גם בקורולה ובקורולה קרוס.

היחידה הקטנה יותר היא אותה אחת שכבר פגשנו בקורולה המחודשת ובקרוס, עם 140 כ"ס במקום 122 כ"ס. בהדגם זה מציג בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.9 שניות בדרך ל-175 קמ"ש מירביים. הדגם ההיברידי עם מנוע 2 ליטר כבר נהנה מהספק משולב של 197 כ"ס, ותאוצה מ-0 ל 100 ב-8.1 שניות. המהירות הסופית עומדת על 180 קמ"ש.

ההבדלים הורגשו בנסיעה, כאשר דגם ה-1.8 ליטר הרגיש מעט חלש בעיקר בהאצות ביניים. נעיצת דוושת התאוצה עד הסוף הכניסה לחלל הרכב רעש חזק מדי, ופחות מדי תאוצה, כאשר הרבה אשמה תורמת יש לתיבת ההילוכים הרציפה, שניתן ממש לחוש שלוקח לה זמן לתרגם את בקשת הנהג להאצה, להאצה בפועל. עם זאת אני תוהה כמה מרוכשי ה C-HR ינהגו ברכב כפי שאנחנו נהגנו בו בכבישי ההרים של איביזה. ה-2 ליטר מגיב טוב יותר משמעותית, למרות שגם הוא מכניס יותר מדי רעשי מנוע לתא הנוסעים כאשר הוא תחת עומס מקסימלי.

טויוטה C-HR חדש. טויוטה,
מאחור לא תתקשו לזהות את ה-C-HR/טויוטה

התנהגות כביש: מתלי ה-CH-R עושים עבודה טובה מאוד כאשר על אף קשיחות משהו בסיסית הם לא מתרסקים על מהמורות בכביש אלא מתגברים אליהם. לא מדובר כאן ב'רחפת' שמעלימה את המהמורות אלא התנהגות מרוסנת מאוד, שעל אף שהיא מורגשת בתא הנוסעים ה C-HR לא חובטת בנוסעים אלא פשוט מתמודדת וממשיכה כאשר מרכב הרכב נותר יציב ומודבק לכביש. אחיזה הכביש של הטויוטה המעוצבת הזו גבוהה ולמרות הכבישים הרטובים מהגשמים בעת נסיעת המבחן לא נרשמה אף איבוד אחיזה, בגבולות האומץ של כותב שורות אלו והחשש להשאיר איזו C-HR מעוצבת בשולי הכביש מתאחדת עם עמוד תמרור או עץ אקראי. סך הכל התנהגות בוגרת וראויה.

צריכת דלק: בטויוטה מצהירים על צריכה של 21.2 ק"מ לליטר בנזין בדגם ה-1.8 ו-20.8 ק"מ לליטר ב-2 ליטר. בפועל בנהיגה אגרסיבית מאוד צרכה ה- 1.8 ליטר כ 16 ק"מ לליטר. ב-2 ליטר נהגתי במתינות על מנת לראות כמה ניתן ק"מ ניתן לסחוט ממנו, והוא הפתיע בחזרה עם כמעט 28 ק"מ לליטר. המסקנה שלי משתי ההתנסויות היא שבנהיגה מודעת ה -C-HR החדש יכול להיות חסכוני מאוד.

טויוטה C-HR חדש. יואב פולס,
יישאר כבחירה של מי שמחפש קרוסאובר פחות שגרתי ויותר מעוצב, ועדיין טויוטה/יואב פולס

השורה התחתונה: השיווק של ה-C-HR החדש בארץ יתחיל בקרוב מאוד, מכוניות ראשונות לצרכי תקינה והדרכה כבר כאן. המחיר צפוי להתחיל מכ-170 אלף שקל לגרסת הבסיס ועל מעל מ-200 אלף שקל ל-2 ליטר המאובזרת.

למרות השיפור במרווח ובמושב האחורי, יחסי הכוחות בין ה-C-HR לקרוס לא השתנו. הראשון יישאר כבחירה למי שמחפש קרוסאובר מעוצב ושונה, לא צריך מרחב מחייה משפחתי מלא או מוכן להתפשר עליו. הקרוס ימשיך לקרוץ למי שמחפש אחד מרווח ושימושי יותר, גם אם לא מסובב ראשים. השיפור בביצועים ובצריכת הדלק יסייע לדגם החדש בתחרות מול הקרוסאוברים החשמליים שצפויים להתייקר באופן משמעותי יותר עם העלאת המסים בינואר, ומול הקרוסאוברים ההיברידים האחרים.

הכותב היה אורח טויוטה בספרד

על הצד הטכני: טויוטה C-HR

מנוע: בנזין-חשמל, 1,798 סמ"ק. הספק 140 כ"ס.
תיבת הילוכים: אוטומטית, רציפה
הנעה: קדמית

ביצועים:
0-100 (קמ"ש):
9.9
מהירות מרבית (קמ"ש): 175 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (קמ"ל): 21.2

מידות:
אורך (מ'):
4.362
רוחב (מ'): 1.832
גובה (מ'): 1.56
בסיס גלגלים (מ'): 2.64
תאי מטען (ליטר): 388 ליטר

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
טרם נבחן
אביזרי בטיחות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, שמירה על נתיב, ואפשרות לחנייה באמצעות הסלולרי כשהנהג מחוץ לרכב.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully