וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה תיעדה שיגור טיל פטריוט. צפו

עודכן לאחרונה: 11.11.2023 / 1:06

נהג חשמלית שנסע ביציאה מהעיר הדרומית גילה לפתע טיל מאיץ משמאלו ונעלם בחשכה בדרך ליירוט כלי טיס בלתי מאויש

שיגור טיל פטריוט מאילת לעבר מל"ט ששוגר מתימן/צילומי גולשים ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א'

לזה הוא לא ציפה: נהג מכונית טסלה שנסע ביציאה מאילת ביום חמישי בערב מצא את עצמו ברגע דרמטי מיוחד, כשמשמאלו מאיץ לפתע טיל.

מדובר במיירט של מערכת הפטריוט שמוצבת בעיר הדרומית כדי לסכל איומים אוויריים. הפטריוט האמריקאית היא כיום מערכת ההגנה האווירית הוותיקה ביותר בשירות מבצעי בחיל האוויר, לאחר שנכנסה לשירות עוד ב-1991, ולמרות שכיום היא נמצאת בצילן של המערכות מתוצאת ישראל, החץ, קלע דוד וכיפת ברזל, היא עדיין מסוגלת לנטרל חלק מהאיומים.

במלאות 30 שנים למלחמת המפרץ- ארכיון צה"ל במשרד הביטחון חושף חומרים ארכיוניים נדירים: לפני שיגור: סוללת פטריוט אמריקאית בפעולה.. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון\ נועם וינד, משרד הביטחון
מערכת פטריוט/משרד הביטחון, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון\ נועם וינד

הפגיעה של טיל הפטריוט במטרה, כפי שתיעד חיל האוויר

בווידאו: תיעוד יירוט מטרה אווירית באמצעות מערכת יהלום (פטריוט)/צילום: דו"צ

באותו ערב יירט לראשונה טיל חץ-3 בחלל טיל באליסטי ששוגר מתימן, אבל גם לפטריוט היה יירוט מוצלח משלו: דובר צה"ל הודיע כי הוא יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש ששוגר לעבר ישראל. טיל היירוט של מערכת הפטריוט PAC-2 שבשירות חיל האויר הוא באורך 5.8 מטר ומסוגל להגיע למהירות של 3.5 מאך.

דגמי טסלה מצוידים במצלמות המשמשות את מערכת הבטיחות האקטיבית של הרכב ואת בקרת השיוט האדפטיבית, המכונה אוטו פיילוט, ומעניקה יכולת נהיגה אוטונומית חלקית. אולם בטסלה הם גם משמשים כמצלמת דרך מקורית מפס הייצור, כאשר הסרטונים שלהם מתועדים ונשמרים לשימוש הנהג במקרה של תאונה, ובאמצעות מערכת הסנטרי, גם לתיעוד פגיעה ברכב בעת שהוא חונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully