וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנמלט מיפן יש לקרלוס גון צרות גם בלבנון

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 13:00

שופט מקומי הורה למנכ"ל רנו-ניסאן לשעבר לפנות את ביתו המפואר בביירות, בשווי 19 מיליון דולר

קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו הצרפתית וניסאן היפנית לשעבר בריאיון לסוכנות הידיעות רוירטס בביירות, לבנון 14 ביוני 2021. רויטרס
גון בראיון מביירות אחרי הבריחה מיפן/רויטרס

רק לפני ארבע שנים הדהים קרלוס גון, מי שהיה מנכ"ל רנו-ניסאן ונעצר ביפן בחשד לעבירות הרשויות, כאשר נמלט ללבנון במטוס פרטי, כאשר הוא מוסתר בקופסת ציוד הגברה.

גון (69), מי שחתום על הצלת ניסאן מפשיטת רגל ועל שילובה המוקדם של רנו במהפכה החשמלית, במסגרתה סיפקה לחברת בטר פלייס את הרנו פלואנס ZE שלה, עורר התנגדות רבה בניסאן כאשר ביקש להגביר את שליטה של רנו בחברה. בתגובה טענו בכירים בניסאן בפני הרשויות ביפן כי הוא השתמש בכספי החברה למימון דירות ברחבי העולם והוצאותיו האישיות, והוא נעצר במפתיע ב-2018 כאשר נחת בטוקיו לפגישות עבודה. בהמשך שוחרר למעצר בית אבל יציאתו מיפן נאסרה.

שי אגסי, קרלוס גוהן ושמעון פרס בבית הנשיא. קובי ליאני
גון (מימין), עם הנשיא שמעון פרס ושי אגסי בירושלים, בימי בטר פלייס/קובי ליאני

גון בחר לברוח לארץ הארזים משום שהיא אינה חתומה על הסכמי הסגרה עם יפן והאיחוד האירופי, אולם גם בהיותו בעל אזרחות לבנונית, כמי שנולד בברזיל למשפחה לבנונית ואף גדל בביירות כילד. הוא התמקם עם אשתו בבית נרחב בשכונה מפוארת בביירות ומנהל משם מסע להצלת שמו הטוב ולהפסקת ההליכים נגדו.

אבל כעת יש לו צרות גם בלבנון: שופט מקומי קבע שעליו לפנות את הבית שבו הוא מתגורר, ושוויו מוערך בכ-19 מיליון דולר. גון טען כי ניסאן רכשה עבורו זכויות מגורים בנכס באמצעות חברה מקומית שתבעה את פינויו. השופט קיבל את טענותיה וקבע כי הזכויות פגו ברגע שהפסיק לעבוד עבור החברה היפנית.

מוקדם יותר השנה הגיש גון תביעה לבית המשפט לערעורים בלבנון המאשימה את ניסאן, שתי חברות נוספות ו-12 אנשים פרטיים בהשמצה, לשון הרע, הוצאת דיבה, זיוף ראיות ופשעים אחרים. הוא תובע 588 מיליון דולר פיצויים והוצאות אבודים, כמו גם 500 מיליון דולר פיצויים עונשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully