וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמארטפון ב-265 קמ"ש: נחשפה החשמלית הראשונה של שיאומי

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 16:16

דיווח לרגולטור הסיני חשף את מה שיצרנית הסלולרים ניסתה להסתיר: פרטי הסדאן החשמלית שלה, שמדלגת על טסלה ופונה ישר להתחרות בפורשה ובב.מ.וו

שיאומי שיומי SU7  מכונית חשמלית. שיאומי/MIIT,
SU7. שם של מטוס קרב רוסי לאחת המכוניות הסיניות הכי מסקרנות/שיאומי/MIIT

ידענו ששיאומי (Xiaomi) עובדת על מכונית חשמלית, היא הכריזה על זה בעצמה לפני שנתיים. אבל כמו אפל שמנהלת בחשאיות כבר שנים פרויקט דומה, היא נמנעה מלחשוף פרטים נוספים מלבד העובדה שתשקיע בו בשלב הראשון 1.4 מיליארד דולר. אולם כעת המידע מגיע דרך הרגולטור הסיני, ומגלה ששיואמי תקדים את אפל, ושיש לה חשמלית מעניינת מאוד.

לחשיפה אחראי משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע הסיני (MIIT), שכל יצרנית חייבת לדווח לו מראש על כל דגם חדש שבדרך. שוק הרכב בסיני, אפילו שהוא כיום הגדול בעולם, וכשסין היא כבר יצואנית הרכב הגדולה בעולם, מנוהל מלמעלה וחברות צריכות לקבל רשיון ייצור רכב מהממשל בבייג'ינג. לכן אפילו ענקית כמו שיאומי לא תייצר את הרכב בעצמה, אלא תיעזר בביג'ינג אוטומוטיב (BAIC) הוותיקה, שמייצרת דגמי מרצדס לשוק הסיני. BAIC מחזיקה ב-10% מהמניות של היצרנית הגרמנית.

שיאומי שיומי SU7  מכונית חשמלית. שיאומי/MIIT,
עם 299 עד 673 כ"ס, זאת הזווית שתראו אותה בדרך כלל/שיאומי/MIIT

אז לפי המסמכים שהגישה החברה, הדגם הראשון הוא סדאן חשמלית שתיקרא SU7. מדובר במכונית גדולה למדי, עם 5 מטר אורך, 1.96 מטר רוחב ו-1.455 מטר גובה. בסיס הגלגלים משתרע על פני 3 מטרים. מדובר במכונית גדולה משמעותית מטסלה מודל 3 אך קטנה מטסלה מודל S, ודומה יותר לב.מ.וו i4, ולפורשה טייקן ואודי איטרון GT התאומות.

המפרט כולל גרסת הנעה אחורית עם 299 כ"ס, ששוקלת 1.98 טון ומוגבלת למהירות מירבית של 210 קמ"ש או הנעה כפולה עם 693 כ"ס, 2.2 טון ו-265 קמ"ש. נתוני התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לא פורסמו במסמכים. BYD תספק את הסוללה לדגם הבסיסי ו-CATL ליקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שיאומי שיומי SU7  מכונית חשמלית. שיאומי/MIIT,
גג פנורמי, אבל עוד לא ברור אם שיואמי תלמד מהטעות של טסלה ותדאג לוילון חוסם כסטנדרט עבורו/שיאומי/MIIT

כחברת טכנולוגיה תספק שיאומי לרכב לא רק את השם והמימון, אלא גם את מערכת ההפעלה שפיתחה למכוניות, HyperOS. התמונות מראות גם חיישן לייזר אופציונלי בנקודת המפגש בין הגג לשמשה הקדמית (ליידאר), עבור מערכת הבטיחות האקטיבית, ומצלמת זיהוי פנים לנהג על קורת הצד, שעשויה לאפשר כניסה לרכב באמצעות זיהוי פנים, כמו שחרור נעילה בסמארטפונים. יש גם ספוילר נשלף מאחור.

המכונית, עם 4 דלתות ו-5 מקומות ישיבה, מתוכננת להיכנס לייצור סדרתי בחודש הבא, לקראת תחילת מכירות בפברואר 2024. בשלב הראשון מיועדת המכונית לשוק הסיני, אבל בהמשך סביר שגם תיוצא וסביר שתגיע גם אלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully