וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד נוסעת לאירופה: בדרך להפעלת 1,100 אוטובוסים בהולנד ופולין

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 16:49

ב-2024 רבע מהצי של אגד יפעל בחו"ל, כחברה הפרטית הגדולה בפולין והרביעית בגודלה בהולנד. גלעד ריקלין מנכ"ל אגד: "המטרה שלנו היא להרחיב את הפעילות של החברה באירופה למדינות נוספות"

אוטובוסים היברידיים של מוביליס, חברת הבת של אגד באירופה. אגד אירופה,
אוטובוסים היברידיים של מוביליס, חברת הבת של אגד בפולין/אגד אירופה

רשות התחבורה הציבורית של עיריית קרקוב הכריזה על זכייתה של חברת מוביליס, חברת הבת הפולנית של אגד, במכרז להפעלת 151 אוטובוסים עירוניים המונעים בגז טבעי לתקופה של 10 שנים, בהיקף הכנסות כולל של כ- 1.4 מיליארד שקל החל משנת 2024. בנוסף, זכתה החברה במכרז להארכת זיכיון קיים לשלוש שנים בבירה ורשה, עם 54 אוטובוסים מפרקיים והכנסות של 150 מיליון שקלים. המכרז בקרקוב הוא הגדול ביותר שפורסם אי פעם בפולין להפעלת תחבורה ציבורית באמצעות אוטובוסים.

כיום מפעילה החברה הבת מוביליס שישה זיכיונות תחבורה ציבורית בורשה, קרקוב, ורוצלב ובידגוש, באמצעות 330 אוטובוסים. עם תחילת ההפעלה של הזיכיון בקרקוב ינועו על כבישי פולין כ -400 אוטובוסים של החברה.

אוטובוס מפרקיים של EBS, חברת הבת של אגד בהולנד. אגד אירופה,
אוטובוסים מפרקיים חשמליים של אגד בפולין/אגד אירופה

בנוסף, ובעקבות זכייה בשני מכרזים משמעותיים בשנת 2022, מפעילה כיום EBS, חברת הבת ההולנדית של אגד, ארבעה זיכיונות ברחבי הולנד באמצעות 640 אוטובוסים. כאשר משנת 2024 תגדל הפעילות במדינה ליותר מ- 700 אוטובוסים, מהם 500 אוטובוסים חשמליים ותהפוך לחברה הרביעית בגודלה.

המחזור של אגד אירופה לשנת 2023 צפוי לעמוד על מיליארד שקלים. בנוסף, בעקבות הזכייה במכרזים האחרונים של אגד בפולין והולנד אגד חוצה רף של 1,000 אוטובוסים ביבשת. לשם השוואה, בישראל, מפעילה אגד כ-3,000 אוטובוסים בתחבורה הציבורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גלעד ריקלין מנכ"ל אגד: "הזכייה במכרז החדש ממצבת את אגד כמפעילה הפרטית הגדולה ביותר בפולין. הצי הגדול של אוטובוסים המופעלים בגז טבעי, בנוסף לאוטובוסים החשמליים המופעלים בהולנד ובישראל ממצב את קבוצת אגד כמובילה בתהליך המעבר לאוטובוסים נקיים וירוקים. המטרה שלנו הינה להמשיך בהרחבת הפעילות בהולנד ובפולין ולהיכנס למדינות נוספות באירופה".

ההתרחבות באירופה היא אחת הדרכים של אגד לפצות על המהלך של משרד התחבורה להקטין את חלקה בשוק הישראלי, שהיה בעבר יותר מ-50%, ירד ל-35% ב-2018 וירד שוב כאשר עד 2030 יצאו כל הקווים שלה למכרזים, שבהם תורשה להתמודד. אגד, שקרן קיסטון רכשה 60% מהמניות שלה לפני שנה, זכתה גם במכרז להפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, אך הפסידה במכרזים להפעלת הקו הירוק והסגול.

אפי ארבל, מנכ"ל אגד אירופה, אמר לוואלה כי "כל העובדים שלנו מקומיים, אבל אנחנו מביאים את הניסיון שלנו בהפעלת מערכי תחבורה ציבורית גדולים ומערכות מחשב. יש לנו היכרויות עם יצרני האוטובוסים, שאתם חלקם אנחנו מפעילים גם באירופה וגם בישראל, כולל יצרנים סיניים כמו BYD. אנחנו מקיימים תהליך לימוד בשני השווקים, בהפעלת אוטובוסים חשמליים, בזיהוי הטווח האמיתי וקווים מתאימים עבורם, ובשירות. הפעלות באירופה הינה רווחית והיתרונות לגודל הנובעים מצמיחת הפעילות בהולנד ובפולין צפויים להביא גם להגדלת שיעורי הרווחיות".

  • עוד באותו נושא:
  • אגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully