וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חברות הסלולר יענשו על בעיות הקליטה בכבישי השטחים

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 15:31

מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס חתם על צו שיזם שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, שיאפשר לראשונה לקנוס חברות סלולר שלא דאגו לקליטה בכבישי השומרון והבקעה

פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי, מעבר ריחן, 13 ביוני 2023. אגף בטחון מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
ג'ילי גיאומטרי C שנפגעה מירי מחבלים בשומרון. בעיות הקליטה מקשות על אזעקת עזרה/אתר רשמי, אגף בטחון מועצה אזורית שומרון

כבר שנים ארוכות מתמודדים הנהגים בשומרון ובבקעה עם בעיות קליטה סלולרית קשות, שמקשות עליהם להזעיק עזרה במקרה של תאונת דרכים או פיגוע - או סתם לנהל שיחת עבודה או עם הבית בזמן שהם בכבישים. זאת בשל כיסוי סלולרי חלקי באותם אזורים.

השילוב של אזור הררי עם מעט יחסית לקוחות של חברות הסלולר, הביא להזנחה ארוכת שנים מצד פלאפון, סלקום, פרטנר, הוט מובייל, גולן טלקום ו-Wecom שפורסות תשתיות סלולר ברחבי הארץ. החוק מחייב אותן לפרוס אתרים גם ביהודה, שומרון והבקעה, אבל עד היום הוא לא נאכף בהיעדר תקנות שיאפשרו זאת.

עוד ב-2021 הודיע בני גנץ כאשר שימש כשר התקשורת שהחברות הסלולר יחויבו להעלות את שיעור פרישת הרשת שלהן בשטחים מכ-75% ל-95%, השיעור שבו הן מחוייבות בתוך שטחי הקו הירוק. אולם בהיעדר יכולת לנקוט נגדן בסנקציות על אי ביצוע זה לא קרה.

כעת זה ישתנה: לבקשת שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, חתם מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס על צווים שיאפשרו הטלת עיצומים על חברות סלולר אשר יפרו את הוראות רישיונן בתחומי יהודה ושומרון.

יחידת קמ"ט תקשורת במנהל האזרחי ביו"ש תבצע פיקוח ואכיפה על מתן שירותי תקשורת באזור, כדי שיהיה ברמה של שאר הארץ. הצפי הוא זירוז של הקמת אתרים סלולריים חדשים, פריסת תשתיות נייחות ועוד. הצווים יכנסו לתוקף במרץ 2024.

יצוין כי אנטנות סלולר שהציבו החברות בשטחים סבלו לא פעם מונדליזם, מה שהביא לכך שפרטנר, המספקת את שירותי התקשורת לצה"ל, היא גם בעלת הכיסוי הטוב ביותר בשטחים, בין השאר בזכות אנטנות שהיא מציבה בבסיסי צה"ל. גם חלק מהתושבים בשטחים סירבו לאפשר הצבת אנטנות ליד בתיהם, מה שלא סייע לפרישה. הסוגיות האלה יצטרכו להיפטר בידי קמ"ט תקשורת כדי לאפשר שיפור השירות.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, מסר כי "נפעל בכל הכוח להשגת כיסוי וקליטה מיטביים במרחב כולו מוקדם ככל האפשר. אני מודה למפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס, לראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה, לדודו כהן קמ"ט התקשורת ולכל העוסקים במלאכת הקודש על ההירתמות למשימה חשובה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully