וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: "טופ גיר" יורדת מהאוויר, כנראה לתמיד

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 9:29

תוכנית הרכב המיתולוגית של ה-BBC, שמעולם לא התאוששה מפיטורי ג'רמי קלרקסון, לא תשודר "בעתיד הנראה לעין" לאחר שאחד המגישים היה מעורב בתאונת דרכים קשה שאילצה את הרשת לשלם לו 11.2 מילון דולר פיצויים

מנחי טופ גיר לפני שירדה מהאוויר: פאדי מקגינס, כרטיס האריס ופרדי פלינטוף. BBC,
מנחי "טופ גיר" לפני שירדה מהאוויר: פאדי מקגיניס, כריס האריס ופרדי פלינטוף/BBC

אין כמעט חובב רכב שלא צפה בקנאה, בהשתאות ובהנאה ב-Top Gear ("בהילוך גבוה"), תכנית הרכב המיתולוגית של רשת ה-BBC הבריטית. התכנית שעלתה לאוויר לראשונה ב-1977, הפכה לפופולרית במיוחד עם הצטרפותו של ג'רמי קלרקסון לצוות המנחים ב-1988, שרדה שתי עזיבות שלו והייתה מקור לאינספור חיקויים וסדרות בנות.

אבל עכשיו נראה שהיא מצטרפת סופית למגרש הגריטה הגדול של תוכניות טלוויזיה, אחרי שה-BBC הודיע אתמול כי הסדרה לא תחזור "בעתיד הנראה לעין". ההחלטה הייתה צפויה כבר זמן מה לאחר שהמגיש פרדי פלינטוף נפצע קשה בתאונת דרכים במהלך הצילומים בשנה שעברה מה שהביא להקפאת הצילומים, אך כעת היא הופכת רשמית.

"בהתחשב בנסיבות יוצאות הדופן, ה-BBC החליט לעצור את התוכנית הבריטית בעתיד הנראה לעין. ה-BBC נשאר מחויב לפרדי, כריס ופאדי שנמצאים בלב הרנסנס של הסדרה מאז 2019, ואנחנו נרגשים מפרויקטים חדשים שמפותחים עם כל אחד מהם. יהיה לנו עוד מה לומר בעתיד הקרוב על כך. אנחנו יודעים שמנוחה של הסדרה תהיה חדשות מאכזבות עבור המעריצים, אבל זה הדבר הנכון לעשות", נכתב בהודעת ה-BBC. המגזין המודפס ואתר האינטרנט הנושאים את שם התכנית ימשיכו לפעול כרגיל.

פלינטוף נפצע עוד בדצמבר 2022 בזמן צילומי פרק של "טופ גיר" בשדה התעופה דאנספולד פארק בסארי, אנגליה, שבו מצולמת התכנית מאז 2002. מכונית הספורט מורגן סופר 3 שבו נהג התהפכה ופלינטוף סבל מפגיעות ראש וצלעות שבורות והוטס לבית חולים סמוך.

ה-BBC התנצל בפני המגיש על התאונה, שהובילה לחקירה חיצונית בנושא בטיחות בצילומי התכנית והרשת שילמה לפלינטוף 11.2 מיליון דולר פיצויים בעקבות הליך משפטי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הצוות של טופ גיר בשיאה: ג'רמי קלרקסון, ריצ'ארד המונד וג'יימס מאי. Getty Images, GettyImages
מנחי "טופ גיר" בשיאה, ו"גרנד טור" היום: ג'רמי קלרקסון, ריצ'ארד המונד וג'יימס מאי/GettyImages, Getty Images

קלרקסון עזב את התכנית לראשונה ב-1998, מה שהוביל לירידתה מהאוויר שנתיים אחר כך, בעקבות צניחה ברייטינג. ב-2002 שבה התכנית במתכונת חדשה, פחות צרכנית ויותר בידורית, עם קלרקסון כמנחה הראשי, ועד מהרה התייצבה עם צוות מצליח שכלל את המונד וג'יימס מאי.

ב-2015 פוטר קלרקסון, שלא נודע ביחסי האנוש שלו, לאחר שהכה את אחד ממפיקי הסדרה, מה שהוביל גם לעזיבתם של המונד ומאי ביחד עם מפיק התכנית אנדי ווילמן. השלושה זכו לחוזה ענק לטובת הפקת תכנית רכב חדשה, The Grand Tour המשודרת באמזון פריים ושגם אותה מפיק ווילמן. קלרסון מקבל כעת 10 מיליון ליש"ט לשנה במקום 1.5 מיליון בטופ גיר, וריצ'ארד המונד ומאי מרווחים כל אחד 7.2 מיליון ליש"ט לשנה, לעומת חצי מיליון בתכנית של ה-BBC.

ה-BBC ניסו להציל את התכנית עם שורה של מנחים ביניהם השחקן מאט לה בלנק, "ג'ואי" מהסדרה "חברים", אך לבסוף התייצבו עם שלישייה שכללה את כריס האריס, פרדי מקגינס ופלינטוף. השלושה זכו להצלחה מסוימת, אך לא שחזרו את זו שהייתה לתכנית בימי קלרקסון.

תאונות בצילומי תכניות הרכב לא היו נדירות: מנחה טופ גיר ריצ'ארד המונד נפצע ב-2006 כאשר התרסק עם מכונית דראג שצוידה במנוע סילון במהירות של מעל 500 קמ"ש, אך התאושש וחזר לתכנית. ב-2017 הוא נפצע שוב כעת שהתרסק עם הרימאק קונספט וואן החשמלית בצילומים לגרנד טור, אך שוב, שב לשדר.

  • עוד באותו נושא:
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully