וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אילון מאסק אנטישמי? פשוט תקראו את הציוצים שלו

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 15:47

קובע שציוץ אנטי יהודי מהווה "אמת", טוען שהמיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס "שונא את האנושות" ומנהל קמפיין נגד הליגה למניעת השמצה, הנאבקת באפליית יהודים: מייסד טסלה אולי הגיע לביקור הזדהות בישראל, אבל הציוצים שלו מספרים סיפור אחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג למיליארדר אילון מאסק את זוועות טבח ה-7 באוקטובר, קיבוץ כפר עזה.  27 בנובמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומאסק, היום בכפר עזה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אילון מאסק, מייסד טסלה וספייס X, האיש העשיר בעולם ואחד המנהלים הבולטים בתעשיית ההיי-טק העולמית, נפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וסייר בכפר עזה שלאחר מתקפת החמאס, וביקר גם בכנסת.

הביקור נולד לאחר שמאסק שוב הסתבך בתקרית אנטישמית, כאשר הביעה הסכמה לציוץ אנטישמי בטוויטר, אותה הוא ממתג מחדש כ-X. התגובה של מאסק גררה גינויים אפילו מהבית הלבן, ולאחריה הודיע לפתע שהוא תורם הכנסות של הרשת החברתית לבתי חולים בישראל ובעזה - בלי לנקוב בסכומים, והגיע לביקור בארץ.

מאסק, שנולד וגדל בדרום אפריקה והוא הסיר את המגבלות שהוטלו על גורמים אנטישמים בטוויטר, טוען שאין לו דבר נגד יהודים, וכי הוא מנהל דו שיח ביקורתי. אולם רשימת ציוצים שלו שקיבץ השבועון היהודי אמריקאי Forward, מציגה תמונה שונה.

עוד ציוץ אנטישמי של אילון מאסק. צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אנטישמיות? אמת לאמיתה, לפי מאסק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך

15 בנובמבר 2023: משתמש טוויטר מאשים כי "היהודים מעודדים שנאה נגד לבנים מאותה סוג שהם מתלוננים שמופנית כלפיהם", וכי יהודים דוחפים מיעוטים למדינות המערב - קונספירציה שמקודמת כיום בידי גורמי ימים ואנטישמים שטוענים לניסיון להחלפת אוכלוסיית ארה"ב והמערב בידי מיעוטים לא לבנים נוצרים. מאסק השיב למשתמש: "אמרת את האמת האמיתית".

4 בספטמבר 2023: מאסק מצייץ נגד הליגה למניעת השמצה (ADL), אחד הגופים המרכזיים שנאבקים בארה"ב נגד אנטישמיות, בכך שהיא "מחוללת האנטישמיות הגדולה ביותר" בטוויטר ומאיים בתביעה בסך 4 מיליארד דולר נגדם, בטענה שהארגון הבריח מפרסמים מרשת החברתית.

1 בספטמבר 2023: מאסק מסמן "אהבתי" על מודעת קמפיין #BantheADL.

29 במאי 2023: מאסק מצייץ את הציטוט: "כדי ללמוד מי שולט בך, פשוט גלה את מי מותר לך לבקר" שמיוחס לעתים קרובות בטעות לוולטייר, אך מקורו בניאו-נאצי קווין אלפרד סטרום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ציוץ אנטישמי של אילון מאסק. צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא, הפילוסוף וולטייר לא אמר את הדברים, אלא ניאו נאצי אמריקאי. מאסק שיתף/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך

15 במאי 2023: משתמש טוויטר משווה בין ג'ורג' סורוס, הפילנתרופ המיליארדר היהודי, לדמות נבל הקומיקס מגנטו מאקס-מן כי של אקס-מן, וטוען ש"מגנטו, כמו סורוס, הוא ניצול שואה, חוויה שמובילה אותו לפעול להשמדת האנושות". מאסק מגיב לציוץ במשפט: "שונא את האנושות".

24 בינואר 2023: מאסק מחזיר לטוויטר את ניק פואנטס, פעיל רשת הידוע בדעותיו האנטישמיות, כולל שבחים חוזרים ונשנים להיטלר. הוא הורחק שוב זמן קצר לאחר מכן.

22 בדצמבר 2022: אנדרו אנגלין, מייסד הדיילי סטורמר, אתר ימני קיצוני המאזכר בשמו את ה"דר שטירמר" הנאצי, מוחזר לטוויטר ומייד מצייץ על היטלר. אנגלין נשאר באתר עד אפריל.

12 בדצמבר 2022: יואל רוט, לשעבר קצין הציות של טוויטר, הבכיר האחראי על שמירת החוק בחברה ופוטר ממנה בידי מאסק, נאלץ להימלט מביתו משש לשלומו לאחר מבול של איומים אנטישמיים שעוררו ביקורת חוזרת ונשנית של מאסק.

27 בנובמבר 2022: מאסק מכנה את אלכסנדר וינדמן, לשעבר קצין בכיר בצבא האמריקאי ובכיר במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב המשמש כעד נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, "גם בובה וגם מפעיל בובה", כשהוא מהדהד קונספירציה אנטישמית ותיקה שטוענת שיהודים שולטים בעולם באמצעות הפעלת אחרים.

8 בנובמבר 2022: מאסק מפרסם תמונה של חייל נאצי, בציוץ שכעת נמחק מאוחר יותר.
אוקטובר 2022: מאסק מברך את הראפר קנייה ווסט בחזרה לטוויטר, ואז חוסם אותו שוב בגין "הסתה לאלימות" לאחר שווסט צייץ תמונה של לוגו שנראה משלב מגן דוד עם צלב קרס.

17 בפברואר 2022: מאסק מצייץ מם המשווה את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו להיטלר, שנמחק מאוחר יותר.

26 במאי 2018: במהלך אינטראקציה עם כתב NBC בן קולינס, מאסק צייץ: "מי לדעתך הבעלים של העיתונות?", מה שרבים ראו כחזרה על דימוי אנטישמי על יהודים. מאסק ממשיך וטוען שכל מי שחושב שמדובר בהאשמה אנטישמית חושף את "הקנאות הפנימית" שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully