וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטסלה טנדר עולה 50% יותר ממה שהבטיח מאסק, אך מביס 911 ברמזור

עודכן לאחרונה: 1.12.2023 / 18:03

טסלה החלה רשמית למסור את הסייברטראק ללקוחות, באיחור של שנתיים ומבלי שהוא עומד בהבטחה ל-800 ק"מ טווח. אבל העיצוב החללי נשמר וגם ערימה של גימיקים. כמה הוא יעלה בישראל, ומתי?

טסלה סייברטראק מול פורשה 911/טסלה

ארבע שנים אחרי שנחשף כאב טיפוס ושנתיים לאחר מועד הייצור המקורי מסרה אמש טסלה את טנדרי הסייברטראק הראשונים ללקוחות וחשפה את המפרט המלא והמחירים של שלוש הגרסאות באירוע שכלל מצגת של אילון מאסק ושפע של גימיקים, כמו ברכב עצמו.

מאסק הציג סרטון ובו נראה סייברטראק גובר על פורשה 911 במבחן תאוצה מהמקום, וכאשר שני כלי הרכב חוצים את קו הסיום מתברר שהטסלה גם גררה תוך כדי 911 נוספת. מאסק לא פירט באיזו גרסה של ה-911 מדובר, אך טען שהחברה רכשה אותה ישירות מסוכנות של פורשה וכי מדובר ברכב סטנדרטי.

זו הייתה הדגמה ליכולות התאוצה של גרסת העל של הטנדר, הסייברביסט, שעולה 96 אלף דולר, מצוידת במנועים בהספק כולל של 845 כ"ס, מאיצה מ-0 ל-96 קמ"ש ב-2.8 שניות ומגיעה לטווח משולב של 515 ק"מ. המהירות המירבית עומדת על 212 קמ"ש. מהירות הטעינה המרבית זהה לשאר דגמי טסלה, 250 קילוואט.

טסלה סייברטראק. טסלה,
העיצוב החללי לא השתנה מהאב טיפוס, אבל בגלל השימוש באלומיניום תוכלו לקבל אותו רק בצבע אחד/טסלה

בכלל המספרים של הטנדר החשמלי החדש מרשימים. הסייברביסט, כמו דגם ההנעה הכפולה הרגיל, מצוידים במתלי אוויר לטובת נוחות הנסיעה בשטח ויכולת להגדיל את מרווח הגחון ל-43 ס"מ. בתא הנוסעים יש מלפנים מסך מולטימדיה בגודל של 18.5 אינץ', ועוד מסך 9.4 אינץ' לנוסעי המושב האחורי. יש גם 15 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, ושקעי USB בהספק של 65 וואט המאפשרים טעינת מחשבים ניידים. הממדים דומים לאלה של טנדרים אמריקאים אחרים כמו פורד F-150: 5.68 מטר אורך, 1.79 מטר גובה, 2.2 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 3.81 מטר. המשקל מתחיל ב-3 טון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טסלה סייברטראק. טסלה,
עדיין בלי מסך לוח מחוונים מול עיני הנהג, אבל עם מסך 18.5 אינץ' מרכזי ענק/טסלה

אבל המוצר שהשיק מאסק אמש לא עומד בהבטחות שהשמיע ב-2019. מעבר לאיחור הקבוע בהשקה, אף דגם של הסייברטאק לא משיג את הטווח המובטח של 800 ק"מ, לא גורר 6.5 טון, ובעיקר לא עולה 40 אלף דולר, מספר קסם שאחראי לרובן של מיליון ההזמנות שקיבלה טסלה עד היום לדגם החדש, מה שאפשר לה לגייס כך 250 מיליון דולר לסיוע במימון הפיתוח והייצור.

הסייברטראק הבסיסי שפרטיו נחשפו חלקית כעת יעלה בארה"ב 61 אלף דולר, 50% יותר מההבטחה הראשונית. הוא מצויד בהנעה אחורית, הטווח שלו עומד על 402 ק"מ בלבד והוא מאיץ מ-0 ל-96 קמ"ש ב-6.5 שניות בדרך ל-180 קמ"ש מירביים. כושר הגרירה המירבי: 3.4 טון. שאר הפרטים טרם נחשפו. והייצור שלו יתחיל רק ב-2025, מה שרומז שטסלה עדיין מתקשה בהאצת קצב הייצור של הטנדר ומעדיפה לספק בינתיים את הגרסאות היקרות והרווחיות יותר.

הדגם האמצעי, ה-4x4 הבסיסי, מגיע עם 600 כ"ס, לטווח של עד 547 ק"מ ומאיץ מ-0 ל-96 קמ"ש ב-4.1 שניות בדרך ל-180 קמ"ש. כושר הגרירה עומד על 5.5 טון, כמו של הסייברביסט והמחיר: 80 אלף דולר.

טסלה סייברטראק. טסלה,
לתא המטען כיסוי נגלל חשמלית ושקע לטעינה בהספק של 11.5 קילוואט, לקמפינג, לעבודה ולהפסקות חשמל/טסלה

תא המטען מצויד בכיסוי נגלל חשמלי, להגנת המטען מגשם ועיניים של עוברי אורח, ויש בו שקע חשמל בהספק של 11.5 קילוואט לטעינת מכשירי חשמל, בעבודה, בקמפינג או בעת הפסקת חשמל בבית. טסלה גם תציע "מאריך טווח", אך בשונה מיצרנים אחרים שמוסיפים מנוע בנזין או דיזל שיוכל לטעון את הסוללה, החברה של מאסק תמכור סוללה נוספת, קטנה יותר שתמוקם בתא המטען, תתפוס כשליש ממנו ותוסיף 200 ק"מ. אין עוד פרטים לגבי המחיר ואופן ההתקנה האם יהיה זמני או קבוע.

בנוסף הסייברטראק בנוי כולו מאלומיניום, מה שמעניק לו גוף חזק יותר, עמידות בפני חלודה, ולפי דיווחי טסלה, גם לאש מנשק קל. החלונות אינם משוריינים, סביר שאופציה כזו תגיע מחברות המתמחות בכך, אך אמורים לעמוד בפני פגיעה כדור בייסבול ב-110 קמ"ש, מה שיסייע בעמידות מסויימת מפני זריקות אבנים.

טסלה סייברטראק. טסלה,
לא מהעולם הזה. סייברטראק מצליח להיות שונה מכל טנדר אחר, גם מהחשמליים של פורד, ראם ושברולט/טסלה

מתי בישראל?

הסייברטראק נמכר כעת רק בארה"ב, וכנראה נראה שייצוא שלו למדינות אחרות יתחיל רק בעוד שנתיים, לאחר תחילת ייצור הדגם הבסיסי. כך שאם הטנדר היה מוצע כעת בישראל הוא היה עולה מכ-310 אלף שקל.

אבל לאחר העלאת המס בינואר אפשר לצפות למחיר בסיסי של כ-350 אלף שקל. לפי נתוני המשקל שפרסמה טסלה, הסייברטראק יחויב במיסוי מלא, ולא יקבל את הפטור המוטל על רכב במשקל 4 טון ומעלה - אך לכן גם לא יחוייב ברשיון C1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully