וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגים חסכו נקודות חובה מדוחות, צעיר מבני ברק גרף 40 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 15:02

האיש הסב על שמו 158 דוחות של נהגים שביקשו להימנע מצבירת נקודות, עד שנלכד בידי אגף התנועה במשטרה. איזו פרצה הוא ניצל, מה היו התעריפים ומה יקרה עכשיו לנהגים

מצלמות אכיפת רמזור אור אדום. משטרת התנועה הארצית, חטיבת דובר המשטרה
על הסבת דוח של 8-10 נקודות שילמו הנהגים 800 עד 3,000 שקל/חטיבת דובר המשטרה, משטרת התנועה הארצית

מצא פטנט להרוויח כסף: יוסף זילבר (35) מבני-ברק גרף לכיסו במרמה למעלה מ-40 אלף שקל כשהסב על שמו 158 דוחות תנועה שקיבלו נהגים אחרים על שמו, כדי למחוק להם יותר מ-990 נקודות.

הפרשה נחשפה בעקבות פעילות של צוות מיוחד לאיתור הונאות במרכז הארצי לפניות נהגים ופעילות חוקרי היחידה המרכזית באגף התנועה. במרכז מתקבלות מאות אלפי פניות בשנה, מתוכן עשרות אלפי בקשות להסבת דו"ח, בשם נהגים שמדווחים שלא נהגו ברכב בעת ביצוע העבירה ומבקשים את הסבת הדוח על שם נהג אחר שהשתמש אז ברכב, בדרך כלל בן משפחה.

המשטרה מפעילה צוות שמבצע בקרה על הפניות ומאתר בקשות שקריות, ולפעמים גם הונאה בהיקפים כאלה.

מצלמת מהירות. קובי ליאני
מצלמת מהירות/קובי ליאני

יוסף, כך התברר, ניצל את הפרצה המתירה לנהוג בארץ עם רשיון נהיגה זר במשך עד חמש שנים, שאחריהן מחויב הנהג להוציא רישיון ישראלי. האיש מחזיק ברשיון נהיגה קנדי, וכך כאשר הוסבו על שמו הדוחות, לא נצברו לו נקודות חובה במשרד הרישוי, שכן לא מתבצעת צבירת נקודות לבעלי רשיון זר.

נהגים שקיבלו דוחות על 8 ו-10 נקודות חובה, על עבירות מהירות, חציית צומת ברמזור אדום, או שצולמו משתמשים בטלפון סלולרי בנהיגה, פנו ליוסף והוא במרמה פנה למרכז פניות נהגים ארצי (מפנ"א) בבקשה להסב את הדו"ח על שמו. הנהגים שילמו את הדוח, הנקודות הלכו לאיבוד ולא סיכנו אותם בשלילה ויוסף קיבל תשלום עבור ה"שירות".

הסכומים המפורטים בכתב האישום שהגישה לבית משפט השלום בתל אביב פרקליטות מחוז ת"א פלילי, נעים בין 800 ל-3,000 שקל לכל הסבה. הפירוט חושף כי התעריף השתנה מפונה לפונה, והיו נהגים ששילמו על הסבת דוח 10 נקודות 1,500 שקל והיו כאלה שחויבו ב-3,000 שקל. למעשה העסקים שגשגו כל כך שיוסף העסיק 5 "קופים" נוספים, שיסבו דוחות על שמם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

יוסף נעצר ונחקר בימ"ר אגף התנועה. בימים אלה הוגש נגדו כתב אישום חמור וכל 'לקוחותיו' נחקרו באזהרה במשטרה כחשודים בהגשת תצהיר כוזב וקבלת דבר במרמה והפכו לעדי תביעה נגדו.

במפנ"א הסבו בחזרה על שמם את הדוחות ובכך שילמו הנהגים כפליים, גם לעבריין המרמה וגם את הקנס ובנוסף יירשמו על שמם הנקודות. בנוסף נפתח להם תיק פלילי, מה שימנע מהם למשל לקבל רשיון לנשיאת נשק גם אם יעמדו בשאר התבחינים.

ניצב משנה עמיר ג'יבלי, ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף התנועה האחראי גם על מפנ"א, מסר כי "יש לנו צוות במרכז פניות נהגים שפיתח מנגנון המחשיד בקשות הסבה חריגות, במקרה ועולה חשד סביר האירוע עובר לטיפול ימ"ר אגף התנועה, אשר פותח בחקירה סמויה ובהמשך לחקירה גלויה ומעצר עברייני ההונאה".

רפ"ק אריק בנימין, ראש מחלק החקירות בימ"ר אגף התנועה ציין כי "זהו אחד מתיקי ההונאה בנושא הסבות דוחות הגדולים והמורכבים שבהם טיפלנו. מדובר בעבריין שגרף לכיסו עשרות אלפי שקלים ולבסוף גרם נזק גדול יותר 'ללקוחותיו' אשר שילמו לו כסף ובסוף נאלצו לשלם גם את הקנס וגם נפתח נגדם תיקי פלילי חמור בעבירות מרמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully