וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שמלמדים רכב לזהות נהג עייף גייסו 7.25 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 20:53

וולוו העולמית הובילה את סבב הגיוס ב-CorrActions התל-אביבית, שפיתחה מערכת מבוססת AI, שאפשר להתקין מרחוק ברכב, ולא מתבססת רק על מצלמה כמו במערכות הקיימות

הנהלת הסטארט אפ CorrActions. מימין לשמאל: ישי בינס, ד"ר אלעד הוכמן, אילן רינגולד, דפנה שטיינמץ וצבי גינוסר. מאי כהן,
הנהלת הסטארט אפ CorrActions. מימין לשמאל: ישי בינס, ד"ר אלעד הוכמן, אילן רינגולד, דפנה שטיינמץ וצבי גינוסר/מאי כהן

עייפות היא אחד החורים השחורים העיקריים בבטיחות בדרכים לפי ההערכות כ-20% מתאונות הדרכים נגרמות בידי נהגים עייפים. אבל בניגוד לרמת האלכוהול בדם למשל, קשה למדוד עייפות ולזהות נהג שמותש מדי מכדי לנהוג.

המערכות הראשונות להתרעת עייפות התבססו על אופן תפעול ההגה והבלמים, ומערכות מתקדמות יותר מוסיפות מצלמה. נהגתם לאחרונה בחשמלית סינית ופיהקתם? כנראה שבאותו רגע קיבלתם התרעה שעליכם לעצור לקפה.

היום הודיעה חברת הסטארט-אפ התל אביבית CorrActions, המתמחה בפתרונות מבוססי בינה מלאכותית לבטיחות הנהג, כי גייסה 7.25 מיליון דולר בסבב A, מה שהעלה את סך הגיוסים שלה עד כה ל-10 מיליון דולר.

את הסבב הובילו הובילה קרן Tech Fund Volvo Cars, אליה הצטרפה חברת BlackBerry המספקת מערכות הפעלה לרכבים. נוסף עליהן השתתפו בסבב Next Gear Ventures, Mobilitech Capital, Regah Ventures, OurCrowd, NextLeap Ventures ו-Stone Ventures. לבלקברי יש שתי מערכות הפעלה לרכב, QNX ו-IVY, עם נתח שוק משמעותי בתחום, שכולל כמה מיצרני הרכב הגדולים בעולם.

נהגת עייפות בנהיגה. GEM,
עייפות אחראית ל-20% מהתאונות הקטלניות, אבל קשה מאוד למדוד ולאתר אותה בזמן/GEM

את החברה הקימו בשנת 2019 ד"ר אלעד הוכמן, נוירופסיכולוג ומדען, וצבי גינוסר. מנכ"ל החברה אילן ריינגולד כיהן בעברו כמנהל עסקי ראשי בחברת סוני וכמנהל יחידה עסקית בחברת ברודקום. CorrActions נמצאת בתהליכי הטמעת הפתרון שלה ברכביהן של מספר חברות רכב, ותסתייע בהון שגייסה על מנת להאיץ תהליך זה. החברה מעסיקה 18 עובדים בישראל ומגייסת עובדים נוספים.

CorrActions פיתחה פתרון תוכנה מבוסס בינה מלאכותית, שמזהה את המצב הקוגניטיבי של הנהג והנוסעים. הטכנולוגיה מנטרת את הפעילות המוחית של הנהג באמצעות מידע מחיישנים שקיימים ברכב כמו חיישני ההגה וחיישני המושבים. החיישנים מנטרים תנועות זעירות ובלתי רצוניות של שרירי הגוף, שמושפעות מהתנהגות המוח ומשקפות את מידת התפקוד של הנהג לרבות שכרות, עייפות והסחת דעת.

על ידי זיהוי הכשירות המוחית לתפקד, הרכב יכול לשמור על מעטפת הבטיחות של הנהג, למשל להגדיל את מרחק הבלימה, להפחית את המהירות ועוד. הפתרון של החברה אף מאפשר לציי רכב להוזיל עלויות ביטוח, לקצר זמני אספקה ולשפר את בטיחות הנהגים.

מערכות ניטור העייפות הקיימות, כמו אלה המבוססות על מצלמה שמסתכלת על הפנים של הנהג כדי לזהות עיניים נעצמות וראש מתנדנד ("ניקור"), מזהות סימנים פיזיולוגיים שמתרחשים מאוחר יחסית בתהליך העייפות. המערכת של החברה מנטרת פעילות מוחית וכך מזהה התפתחות עייפות בשלב מוקדם יחסית. כמו כן, הפתרון שלה מבוסס תוכנה בלבד ואינו דורש חומרה מיוחדת כמו מצלמה, ומזהה כאמור לא רק עייפות, אלא גם נהיגה תחת השפעת אלכוהול, סמים, מחלת תנועה ועוד.

הטכנולוגיה של החברה הישראלית משתמשת בחיישנים שקיימים ברכב כמו חיישני ההגה וחיישני המושבים. מערכות הגה, לדוגמה, מדווחות למחשבי הרכב את זווית ההגה כ-100 פעם בשנייה ברזולוציות של בין 1/10 ל 1/20 מעלה, מה שמספיק לה כדי לנטר תנועות זעירות בלתי רצוניות של שרירי הגוף, שמושפעות מהתנהגות המוח ומשקפות את מידת התפקוד של הנהג. הטכנולוגיה מנטרת באופן מדויק רמת עייפות, אלכוהול בדם, ריכוז, מתח, ועוד.

לפי נתוני החברה, היא מגיעה לדיוקים של כ-90% במדידת כמות האלכוהול בדם על אלפי שעות נהיגה. הנתונים מחיישני המכונית מעובדים באמצעות תוכנה בלבד, עתירת בינה מלאכותית ולמידת מכונה, ועם ידיעת הכשירות המוחית לתפקד, הרכב יכול לשמור על מעטפת הבטיחות של הנהג, למשל להגדיל את מרחק הבלימה, להפחית את המהירות, ועוד.

ניתן להתקין את התוכנה בכלי רכב באמצעות תקשורת אלחוטית (OTA - Over the Air), כולל באמצעות פלטפורמת הרכב BlackBerry IVY. התוכנה אינה זקוקה לנתונים כלשהם המזהים את הנהג, וכך יצרני הרכב מקבלים יכולות ניטור השומרות על פרטיות הנהג ללא צורך בהתקנת מצלמות או חיישנים נוספים המגדילים את העלויות ואת מורכבות שרשרות האספקה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נהג מתמתח ליד הרכב נגד עייפות. GEM,
עד שתהיה לכם מערכת ניטור עייפות אמינה ברכב, עצרו מדי פעם בנסיעות ארוכות/GEM

אילן ריינגולד, מנכ"ל CorrActions: "הגיוס המוצלח מעיד שהתעשייה מכירה בפוטנציאל של הטכנולוגיה שפיתחנו. עם התמיכה של המשקיעים האסטרטגיים אנו ערוכים להרחיב את תהליך האימוץ של הפתרון בכלי רכב. באמצעות הזיהוי של אנומליות במצב הקוגניטיבי של הנהג והנוסעים אנו חותרים לשפר באופן משמעותי את הבטיחות בדרכים ולחולל מהפכה בחוויית הנהיגה".

אורלי גרופר, שותפה ב-Mobiltech Capital: "אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם CorrActions, חברה פורצת דרך בפתרונות לבטיחות בדרכים, שבולטת כספקית היחידה של פתרון תוכנה-בלבד לבעיית בטיחות קריטית כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועייפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully